جی پلاس

تیم هایی که نزدیک به یک قرن است قهرمان لیگ نشده اند

برخی تیم های برجسته اروپایی نزدیک به ۱۰۰ سال است در حسرت فتح دوباره لیگ های کشورهایشان مانده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: فتح جام در دنیای فوتبال بزرگترین موفقیت یک تیم است بخصوص قهرمانی در لیگ کشور و رقابت های بین المللی مانند لیگ قهرمانانان یا کوپا لیبرتادورس. با این حال رسیدن به آن کار آسانی نیست. برخی از تیم ها نزدیک به ۱۰۰ سال است فاتح جامی نشدند. در ادامه به تیم هایی اشاره می شود که بیشترین انتظار را برای قهرمانی در لیگ کشیده اند. 

جنوا (۹۹ سال)

تیم ایتالیایی بیش از دیگر باشگاه از آخرین قهرمانی اش در لیگ می گذرد. جنوا از سال ۱۹۲۵ فاتح سری آ نشده است با وجود این که چهارمین تیم پر افتخار ایتالیا به حساب می آید. "ایل گریفونه" پشت سر یوونتوس، اینتر و میلان قرار دارد. این تیم ۹ بار فاتح کالچو شده است. 

نیوکاسل (۹۶ سال)

نیوکاسل بیش از تیم های حاضر در این لیست از شانس قهرمانی برخوردار است و می تواند به این ناکامی پایان دهد. آخرین باری که تیم انگلیسی جام قهرمانی را در لیگ برتر بالای سر برد به سال ۱۹۲۷ بر می گردد. چهارمین عنوانش در این رقابت ها بود. دوران طلایی نیوکاسل در دهه نخست قرن ۲۰ رقم خورد که توانست در سال های ۱۹۰۵، ۱۹۰۷ و ۱۹۰۹ قهرمانی در لیگ را به دست آورد.

سویا (۷۷ سال

تیم اسپانیایی همچنان یکی از باشگاه های مهم اسپانیا به حساب می آید و با هفت قهرمانی در لیگ اروپا پرافتخارترین است. با این حال در لالیگا خوش شانس نبوده است. اندلوسی ها از سال ۱۹۴۶ که پایانی همانند یک فیلم داشت قهرمانی را در این رقابت ها تجربه نکردند. در هفته آخر لالیگا بارسلونا به مصاف سویا رفت و برای قهرمانی نیاز به برد داشت اما میزبان توانست به تساوی یک - یک دست یابد و قهرمان شود. آن تنها جام سویا در لالیگا است. 

تاتنهام (۶۲ سال)

هری کین تاتنهام را در حالی ترک کرد که نتوانست جامی فتح کند. با این حال آخرین قهرمانی تیم انگلیسی در لیگ به سال ۱۹۶۱ برمی گردد. تاتنهام در آن فصل توانست با کسب ۶۶ امتیاز فاتح لیگ برتر شود و بالاتر از شفیلد یونایتد و ولورهمپتون قرار بگیرد. 

بولونیا (۵۹ سال)

بولونیا از سال ۱۹۶۴ در سری آ قهرمان نشده است. به نوشته ۹۰ مین، در آن فصل بولونیا با پشت سر گذاشتن اینتر بزرگ توانست جام را بالای سر ببرد. دو تیم در امتیازها برابر شدند و برای تعیین قهرمان یک بازی برگزار شد که بولونیا توانست با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شود. آن آخرین قهرمانی تیم ایتالیایی بود. 

فیورنتینا (۵۴ سال)

فیورنتینا نیز بیش از ۵۰ سال است قهرمانی در سری آ را تجربه نکرده است. آخرین بار این اتفاق در سال ۱۹۶۹ رخ داد. فیورنتینا در آن فصل به تیم دست نیافتی تبدیل شده بود که تنها یک شکست را تجربه کرد و بالاتر از کالیاری و میلان قرار گرفت. 

تورینو (۴۷ سال)

تورینو در فصل ۷۶-۱۹۷۵ برای هفتمین بار فاتح اسکودتو شد اما پس از آن دیگر نتوانست قهرمانی در سری آ را تجربه کند و ۴۷ سال است که منتظر است. پیش از آن جام برای فتح کالچو ۲۸ سال صبر کرده بودند. هواداران تورینو به ناکامی طولانی مدت تیم عادت دارند. 

گلادباخ (۴۶ سال)

موفقیت بایرن مونیخ دلیل اصلی ناکامی گلادباخ در فتح بوندسلیگا از سال ۱۹۷۷ بوده است. این جام همزمان با دوران طلایی گلادباخ به دست آمد. این تیم در دهه ۷۰ پنج بار قهرمان لیگ شد و یک رکورد تاریخی را ثبت کرد. 

اینترناسیونال پورتو آلگره (۴۴ سال)

تنها تیم برزیلی ای فهرست اینترناسیونال است که آخرین قهرمانی اش در سری آ به سال ۱۹۷۹ برمی گردد. این تیم در آن فصل تاریخ سازی کرد و توانست بدون شکست فاتح لیگ شود. اینترناسیونال سومین جامش را بالای سر برد و پس از آن دیگر نتوانست قهرمانی را تجربه کند. 

سن اتین (۴۲ سال)

سن اتین یکی از تیم های قدرتمند فرانسه به حساب می آمد اما از سال ۱۹۸۱ نتوانسته است دوباره در بالاترین جایگاه لیگ یک قرار بگیرد. تیم فرانسوی پیش از آن فصل، ۱۰ قهرمانی را به دست آورده بود و همچنین فینالیست جام حذفی شده بود. 

دیدگاه تان را بنویسید