نتایج فوتبال اروپا| پیروزی مدافعان عنوان قهرمانی انگلیس و ایتالیا/ پاریس به زحمت مساوی گرفت

نتایج رقابت های مختلف فوتبال اروپا را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فصل 24-2023 سری A ایتالیا شنبه با انجام دو بازی آغاز شد که در مهمترین آنها ناپولی مدافع عنوان قهرمانی مسابقات با نتیجه 3 بر یک در خانه میزبانش تیم فروزینونه به برتری رسید. این نتیجه در حالی رقم خورد که فروزینونه تازه برگشته به سری A در هفتمین دقیقه بازی از روی نقطه پنالتی به گل رسید و از حریف خود پیش افتاد. ناپولی در دقیقه 24 توسط متئو پولیتانو گل تساوی را به ثمر رساند و در دقیقه 42 هم ستاره نیجریه‌ای این تیم و آقای گل فصل گذشته مسابقات گل دوم را برای تیم میهمان به ثمر رساند. اوسیمن اما با زدن دومین گل خود در دقیقه 79 نشان داد که مانند تیمش می‌خواهد افتخاری که فصل گذشته کسب کرد را تکرار کند.

ورزشگاه جوزپه مه‌آتسا میزبان نخستین بازی اینتر در فصل جدید سری آ ایتالیا بود؛ دیداری که مقابل دیگر تیم ایالت لومباردی برگزار شد و افعی‌ها مونتسا را با نتیجه ۲-۰ شکست دادند. در این دیدار لائوتارو مارتینس ستاره آرژانتینی که در فصل جدید کاپیتان اینتر هم شده ۲ گل در دقایق ۸ و ۷۶ به ثمر رساند.

در دومین روز از هفته نخست بوندس‌لیگای آلمان، امروز (شنبه) تیم فوتبال بوروسیا دورتموند نایب قهرمان فصل گذشته پذیرای تیم کلن بود و این بازی را به لطف تک گل دیرهنگام دونیل مالن به سود خود به پایان رساند. بال چپ زردپوشان وستفالن دو دقیقه به پایان وقت‌های معمول مسابقه با پاس فلیکس انمچا دروازه کلن را باز کرد و با این گل سه امتیاز را برای تیم تحت هدایت ادین ترزیچ به ارمغان آورد.

در ادامه دیدارهای هفته دوم لالیگای اسپانیا، شنبه تیم فوتبال رئال مادرید در خانه تیم آلمریا به میدان رفت و میزبانش را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. اگرچه گل نخست این بازی برای آلمریا و در دقیقه سوم توسط سرخیو آریباس رقم خورد، اما این کهکشانی‌ها بودند که خیلی زود بر بازی سوار شدند و با درخشش ستاره انگلیسی جدیدشان، جود بلینگام ورق را به سود خود برگردادند. ستاره فصل گذشته بوروسیا دورتموند ابتدا در دقیقه 19 کار را به تساوی کشاند و در دقیقه 60 خودش و تیمش را دو گله کرد. او در دقیقه 73 یک بار دیگر در گلزنی تیمش نقشی مستقیم داشت و این بار در نقش سازنده گل به وینیسیوس جونیور پاسی داد که منجر به گل سوم رئالی‌ها شد. دو گلی که بلینگام در این بازی زد در حالی است که او در هفته نخست مسابقات نیز یکی از دو گل تیمش مقابل اتلتیک بیلبائو را به ثمر رسانده بود.

تیم پاری‌سن‌ژرمن در دومین هفته از رقابت‌های لیگ ۱ فرانسه در ورزشگاه خانگی تولوز به مصاف این تیم رفت و با نتیجه ۱-۱ متوقف شد. در این دیدار که هردو گلش از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، کیلیان امباپه که بعد از جنجال‌های قراردادش در نیمه دوم به زمین آمد در دقیقه ۶۲ گلزنی کرد، اما زکریا ابوخلال مراکشی در دقیقه ۸۷ کار را به تساوی کشاند.

تیم‌های منچسترسیتی و نیوکاسل در دیداری از هفته دوم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند که سیتیزن‌ها این بازی را با نتیجه ۱-۰ بردند. سیتی در این دیدار در دقیقه ۳۱ توسط خولیان آلوارس روی پاس فیل فودن به تنها گل خودش رسید و این گل تا پایان بازی برتری شاگردان پپ گواردیولا را حفظ کرد.

دیدگاه تان را بنویسید