مناف هاشمی: شاید انتخابات یک فدراسیون تمدید شود/ کاراته از امیدهای اصلی کسب مدال است

دبیرکل کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کاراته بازدید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مناف هاشمی در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی کاراته درباره اقدامات کمیته ملی المپیک برای حضور رشته‌های ورزشی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین اظهار داشت: شرایط خدا را شکر خوب است. ما کمی دیر شروع کردیم و این تیم کمتر از یک سال مستقر شده است. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در 8 ماه گذشته انرژی‌شان را در حوزه پشتیبانی، مالی، امکانات، تجهیزات، هتل و ... را برای آماده‌سازی جهت حضور در بازی‌های هانگژو گذاشتند. این بازدیدها در ایامی که نزدیک اعزام هستیم، به خصوص از رشته‌های امیدوار به کسب مدال هستیم، انجام می‌شود.

وی افزود: حضور کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش در اردوی تیم ملی کاراته نشان دهنده این است که کاراته یکی از رشته‌های امید به بالای ماست. ما مدال‌های خوش رنگی از کاراته خواهیم داشت. رئیس فدراسیون خوب تلاش می‌کند و تعامل دارد، هر چند محدودیت‌هایی در بحث سالن و خوابگاه مطرح شده است، برخی‌ها در مدت کوتاه حل شده است ولی برخی دیگر باید زیرساخت‌هایش حل شود. رشته‌ای مثل کاراته نمی‌تواند جای ثابتی نداشته باشد. این مسئله مطرح شد و امیدواریم آقای هاشمی بتواند مشکل را در مجموعه آزادی حل کند. اینجا فضا برای یک رشته است. برای شرایط اضطرار خوب بود ولی برای دائم خوب نیست. ما کنار این بچه‌ها برای موفقیت‌های بهتر هستیم و امیدوارم در هانگژو جشن مدال بگیریم و شادی را به مردم منتقل کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه ورزشکاران کاراته از خوابگاه نصرت ابراز رضایت ندارند و چرا در گذشته اقدامی نشده بود، گفت: هتل آکادمی در اختیار ماست و کمترین نارضایتی را به لحاظ خواب و تغذیه داریم. بچه‌های المپیک و کادر بازی‌های آسیایی در دو مکان حضور دارند ولی برای ما نیستند. خوابگاه نصرت کنار آکادمی است و انشاء‌الله به ما تحویل داده شود. باید زیرساختی نیز هزینه کنیم و در حد هتل شماره دو در باشگاه انقلاب نیز داشته باشیم. مکانی را نیز در آزادی داریم که شرایطش از لحاظ امکانات خوب است ولی خودمان راضی نیستیم چون مکان مدیریتی‌اش در اختیار شرکت توسعه است. امیدواریم با زحمت آقای هاشمی تحویل مجموعه کمیته ملی المپیک شود و بتوانیم تمام امکاناتش را بازسازی اساسی کنیم.

هاشمی در خصوص اینکه آیا پاداش مصوب شده برای قهرمانان در روز غدیر به آنها پرداخت شد یا نه، تصریح کرد: بعید است این 10 میلیون تومان به ورزشکاران نرسیده باشد چون آن پول متعلق به کمیته ملی المپیک بود و رئیس این کمیته به عنوان عید غدیر به ورزشکاران داد. اگر فدراسیونی این پول را به ورزشکار نداد باید ابراز تأسف کنم. البته این خبر را در آزادی شنیدم و در بازدید از فدراسیون تیروکمان گفتند ذی‌حساب‌شان اشتباه کرده و مسدود بوده است. پس از آن به رئیس مرکز نظارت دستور دادیم از طریق مالی بررسی کنند و اگر خدای ناکرده فدراسیونی این عیدی را نداده باشد، باید ابراز تأسف کرد و قطعا پیگیری می‌کنیم.

وی در رابطه با اینکه تکلیف فدراسیون ژیمناستیک چه شد، گفت: اشکالاتی به انتخابات ژیمناستیک وارد شد و ما هم قبول کردیم. در زمان حمید سجادی جلسه گذاشتیم و قصد داشتیم در قالب تعامل با فدراسیون جهانی و دوستانی که در گذشته مدیریت کرده بودند، را حل کنیم ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است. الان هم ورزشکارانی که باید در بازی‌های آسیایی شرکت کنند نیاز به تأیید فدراسیونی هست که فدراسیون جهانی آن را قبول دارد، یعنی خانم اینچه درگاهی. تا این مشکلات حل نشده است انتظار داریم حق ورزشکاران ما تضییع نشود و ایشان تأیید کنند. بنده و رئیس کمیته ملی المپیک قرار است در یکی دو جلسه با وزیر ورزش موضوع را حل کرده یا انتخابات را تجدید کنیم. در همین راستا، نامه‌ای به فدراسیون جهانی فرستادیم و پیشنهاداتی دادیم که منتظر هستیم جواب دهند. ملاک ما نیز جواب آنها خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید