پرسپولیس می‌تواند جام‌ها را درو کند

فنونی زاده: استقلال بدون محبی و قایدی مدعی نیست

پیشکسوت تیم پرسپولیس کار استقلال را بدون ستاره های فصل گذشته اش سخت می داند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس و به نقل از خبرورزشی؛ پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس در لیگ برتر، پس از ۸ سال بازی در این تیم بالاجبار در لیست مازاد قرار گرفته و مجبور به جدایی شد.

کاپیتان سابق سرخپوشان از دخالت‌های چند بازیکن نیز پرده برداشت و گفت: آن‌ها دوست نداشتند من و سیامک نعمتی و دو بازیکن دیگر در پرسپولیس بمانیم چون مثل آن‌ها عادت نداشتیم که برای تحویل گرفتنمان دست به هرکاری بزنیم و با افراد بیرون از باشگاه ارتباط برقرار کنیم و در آخر نیز من را به خاطر سنم بیرون کردند و یک هافبک ۳۲ ساله را جذب کردند!

حالا مرتضی فنونی‌زاده در این رابطه می‌گوید: من در این رابطه حق را به کمال می‌دهم. من هم احساس می‌کنم برخی‌ها دوست نداشتند او در پرسپولیس بماند. شاید برخی‌ها بگویند کمال کامیابی‌نیا پا به سن گذاشته است اما پرسش من این است که مگر او ۳۲ ساله نیست؟ جالب است مسعود ریگی هم ۳۲ ساله است. مگر نیست؟ اگر قرار به خرید یک جوان مستعد بود بله اما با خرید مسعود ریگی همان بهتر بود که کمال حفظ می‌شد.

او ادامه می‌دهد: وقتی بازیکنی ۸ سال در یک تیم توپ می‌زند و در تمام قهرمانی‌های سال‌های اخیر پرسپولیس سهیم می‌شود باید قدردانش باشیم. کمال با کتف شکسته و مصدومیت برای تیم بازی کرده است و رفتاری که با او ضد صورت خوشی نداشت. ما در حال حاضر سینا اسدبیگی، میلاد سرلک و حتی سروش رفیعی را داریم و اگر کمال کامیابی‌نیا را حفظ می‌کردیم تا با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند جای دوری نمی‌رفت.

فنونی‌زاده در خصوص ادعای کمال کامیابی‌نیا مبنی براینکه دو،سه بازیکن دوست نداشتند او در پرسپولیس بماند نیز تصریح می‌کند: من در تیم نبودم که بدانم ماجرا چیست اما احتمال بیشتری می‌دهم حق با کامیابی‌نیا باشد. به هرحال بهتر بود پرسپولیس یک سال دیگر و تا پایان قراردادش کمال را نگه می‌داشت چرا که هر زمانی برای پرسپولیس به زمین رفت تلاش کرد و مثمر ثمر بود. برای او در هر تیمی که بازی کند آرزوی موفقیت می‌کنم. البته زمان ما هم خداحافظی مُد نبود و ما همان طور که بی سروصدا به پرسپولیس می‌آمدیم، بی‌سروصدا هم می‌رفتیم. الان دیگر شرایط فرق کرده و می‌شد یک شرایط بهتری برای خداحافظی با این بازیکن ارزنده در نظر گرفت.

مدافع پرسپولیس در دهه ۶۰ باردیگر پرسپولیس را مدعی اول قهرمانی دانسته و عنوان می‌کند: ۹۹ درصد اسکلت پرسپولیس حفظ شده است. تیمی‌که فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شد و حالا با اضافه شدن ۳ بازیکن که دو نفر از آنها ملی‌پوش هم هستند تیم قوی‌تری شده است. این پرسپولیس در فصل جدید هم می‌تواند تمام جام‌ها را درو کند چون بهترین‌های ایران را در اختیار دارد. البته سپاهان و تراکتور هم انصافا خریدهای خوبی در نقل و انتقالات تابستانی داشته‌اند و می‌توانند مدعی باشند.

پیشکسوت پرسپولیس همچنین استقلال را جزو مدعیان لیگ بیست و سوم ندانسته و خاطرنشان می‌کند: به نظر من استقلال با رفتن مهدی قایدی و محمد محبی دیگر مدعی قهرمانی نیست. این تیم خریدهای آنچنانی هم منهای مهرداد محمدی نداشت و به نظر من جواد نکونام کار بسیار سختی برای رقابت با پرسپولیس، سپاهان و حتی تراکتور تبریز دارد. با این وجود برای قضاوت بهتر باید تا شروع مسابقات به انتظار نشست. بازی‌ها که شروع شود مشخص می‌شود مدعیان قهرمانی چه تیم‌هایی هستند.

او ضمن اشاره به شکست پرسپولیس در بازی دوستانه اخیر برابر فجرسپاسی شیراز، یادآور می‌شود: ۵۰ بازی دوستانه مثل یک بازی رسمی‌نمی‌شود. اینکه تیم دوم پرسپولیس در بازی دوستانه به فجرسپاسی باخته به خودی خود چیز بدی نیست. در چنین بازی‌هایی برد و باخت ملاک نیست و سرمربی بیشتر نفرات خود را ارزیابی می‌کند. به هرحال من هم شنیدم نفرات ذخیره در این دیدار تدارکاتی به میدان رفتند و خیلی نباید روی باخت آن مانور کرد. شاید این باخت تلنگر به موقعی هم در آستانه مسابقات لیگ بیست و سوم باشد که بچه‌ها با حواس جمع‌تری لیگ را آغاز کنند. البته نکته منفی بازی‌های دوستانه پرسپولیس عدم حضور هواداران بوده است. من نمی‌دانم مگر این تیم آلمان و مسابقات نیمه نهایی یا فینال جام جهانی درپیش است که پرسپولیس پشت درهای بسته بازی می‌کند؟

مرتضی فنونی‌زاده در پایان در مورد دیدار هفته اول پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک نیز می‌گوید: در این چند سالی که آلومینیوم به لیگ برتر صعود کرده نشان داده است حریف گردن کلفتی است. این تیم یقه بزرگان را گرفته و باید پرسپولیس با حواس جمع‌تری مقابل این تیم قرار بگیرد. امیدوارم هفته اول لیگ برتر با حضور تماشاگران برگزار شود و پرسپولیس با حمایت طرفداران خود، لیگ را با برد و ۳ امتیاز آغاز کند.

دیدگاه تان را بنویسید