فراز فاطمی در گفت و گو با جی پلاس؛

چه خوب که با تیم‌های عربی همگروه نشدیم/ مشکل تیم امید باید با مرام و معرفت حل شود

فراز فاطمی بر این باور است که تیم ملی ایران با توجه به 48 تیمی شدن جام جهانی کار چندان سختی برای صعود به این رقابت ها نخواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فوتبال ملی ایران در رده های مختلف، روزهای سخت و حساسی را در پیش دارد. تیم ملی بزرگسالان که باید در آینده ای نه چندان دور و پس از برگزاری دو اردوی تدارکاتی در بلغارستان و اردن، کار خود را در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 آماده کند و پس از آن هم در جام ملت های آسیای 2023 با حریفان خود دیدار کند و در یک رده پایین تر نسبت به تیم بزرگسالان، تیم امید هم خود را برای تورنمنت هایی مهم نظیر بازی های آسیایی و مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس آماده می کند و می خواهد برای شکست طلسم ناکامی های متعدد خود، شانسش را بیازماید.

برای بررسی وضعیت این دو تیم و رویدادهای سرنوشت سازی که در پیش روی آن هاست با فراز فاطمی گفت و گو کرده ایم. مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم های استقلال و پرسپولیس را در کارنامه خود دارد و مدتی هم در کنار تیم امید مشغول به فعالیت بود.

 

فراز فاطمی در خصوص افزایش تیم های حاضر در جام جهانی و این که آیا این موضوع کار را برای صعود به این رقابت ها آسان می کند یا خیر، به جی پلاس گفت: با توجه به 48 تیمی شدن رقابت های جام جهانی، صعود به این رقابت ها تا حد قابل توجهی آسان شده است. همچنین ایران هم در سه دوره گذشته مشکلی از بابت صعود به جام جهانی نداشته و همین مسئله خود باعث افزایش قدرت و اعتماد به نفس تیم ملی می شود. از آنجایی که ما ایران هستیم و یکی از قدرت های قاره آسیا به حساب می آییم، فکر نمی کنم که برای صعود به جام جهانی 2026 مشکل خاصی داشته باشیم.

 

فاطمی در خصوص حریفانی که تیم ملی در دور اول مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی باید با آن ها مواجه شود، گفت: این که ما باید با تیم هایی نظیر ازبکستان و ترکمنستان دیدار کنیم، قرعه خوبی برای ما تلقی می شود و مواجه نشدن با تیم های عربی اتفاق خوبی است. ما در تورنمنت کافا با جنس فوتبال تیم های منطقه آسیای مرکزی آشنا شدیم و نسبت به آن ها شناخت داریم اما در کل نباید هیچ مسابقه ای را آسان تلقی کرد. تیمی مثل ازبکستان اصلا حریف دست و پا بسته ای نیست و می تواند برای ما دردسرساز شود. ولی اگر تیم ایران با همان شور و اشتیاق و انگیزه و کیفیت همیشگی پا به این مرحله از مسابقات بگذارد، ازبکستان هم تیمی نخواهد بود که بتواند حریف ایران شود.

 

مهاجم سابق فوتبال ایران همچنین در خصوص جام ملت های آسیا که برای تیم ملی در پیش است و احتمال موفقیت ایران در این رقابت ها گفت: آقای قلعه نویی از مربیانی هستند که کاربلد هستند و تجربه خوبی دارند و ارتباط خوبی هم با بازیکنان تیم ملی برقرار کرده اند. حضور در تورنمنت کافا که منجر به قهرمانی تیم ملی شد هم باعث شد تا کادرفنی به شناخت خوبی از بازیکنان تیم ملی دست یابد. من فکر می کنم باید از تیم ملی حمایت کرد تا به جایگاه واقعی خود برسد. ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم و می توانیم در جام ملت های آسیا دست به کارهای بزرگ بزنیم.

 

مهاجم سال های نه چندان دور تیم های استقلال و پرسپولیس که سابقه حضور در کادرفنی تیم امید را هم در کارنامه خود دارد، در خصوص وضعیت تیم امید ایران در مدتی که تا بازی های آسیایی مانده گفت: من از تیم امید شناخت خوبی دارم. فکر می کنم که باشگاه ها باید با تیم امید همکاری خوبی داشته باشند. تعدادی از باشگاه ها چون باید در بازی های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، بازیکنانشان را در اختیار تیم امید نمی گذارند و این مسئله برای تیم امید مشکل ساز می شود. این مشکل همیشه هم وجود داشته. باشگاه ها هم صرفا در روزهای فیفا ملزم هستند که بازیکنان را در اختیار تیم های ملی رده های مختلف بگذارند. بازی های آسیایی هم در ایامی غیر از فیفا دی برگزار خواهد شد و تیم های باشگاهی این حق را دارند که بازیکنانشان را به تیم امید ندهند. ولی این به بحث ملی بودن بر می گردد و باشگاه ها با مرام و معرفت بیشتر، با تیم امید همکاری کنند تا این تیم بتواند شرایط خوبی داشته باشد.

فاطمی در پایان و در خصوص احتمال صعود تیم امید ایران به المپیک پس از این همه سال ناکامی گفت: صعود به المپیک کار بسیار سختی است. تیم های شرق آسیا و تیم های عربی با سرعت در حال کار هستند و هزینه های هنگفتی را برای تیم امید خود انجام می دهند چرا که این تیم را تیم دوم کشورشان می دانند. ایران کار سختی را برای صعود به المپیک در پیش دارد اما امیدوارم با حمایت باشگاه ها و فدراسیون و کمیته ملی المپیک، تیم ما بتواند به این رقابت ها صعود کند و فوتبال دوستان در کشور ما خوشحال شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید