جی پلاس،

نتایج امروز ایران در بازی های آسیایی 2022|طلاباران کاروان با کشتی و شطرنج

نتایج ورزشکاران ایران در روز چهاردهم بازی های آسیایی را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در روز چهاردهم و ماقبل پایانی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی 2022 هانگژو نمایندگان ایران در رشته های مختلفی به مصاف رقبا رفتند.

نتایج کامل ورزشکاران ایران به شرح زیر است:

شطرنج

ملی پوشان شطرنج ایران در دور نهم و پایانی رقابت های تیمی بازی های آسیایی هانگژو، با پیروزی مقابل کره جنوبی بالاتر از قدرت های آسیا و جهان مقتدرانه به مقام قهرمانی رسیدند و اولین طلای تاریخ شطرنج ایران در بازی های آسیایی را به دست آوردند.

تیم ملی شطرنج بازی های آسیایی 2022

جوجیتسو

علی اکبرپور در وزن ۸۵-کیلوگرم الرشید از اردن را 2 بر صفر برد و به یک هشتم رسید. او دور بعد با ساگدیف قرقیزستان مبارزه کرد و 4 بر صفر باخت.

علی اکبرپور چوجیتسو بازی های آسیایی 2022

 

کبدی

تیم ملی کبدی مردان ایران در فینال بازی های آسیایی و در جدالی جنجالی مقابل هند، با نتیجه 33-29 شکست خورد به مدال نقره رضایت داد.

تیم ملی کبدی مردان ایران هند بازی های آسیایی 2022

کاراته

مهدی خدابخشی در وزن 84- کیلوگرم به مصاف اندو دایی‌کی از ژاپن رفت که در سه دقیقه مبارزه نماینده ژاپن 5 بر 4 پیروز شد. با شکست دور بعد اندو، خدابخشی از رقابت ها حذف شد.

مهدی خدابخشی کاراته بازی های آسیایی ۲۰۲۲

فاطمه سعادتی در مبارزه اول خود در وزن 55- کیلوگرم با  وونگ از ماکائو مبارزه کرد و 6 بر صفر پیروز شد. او دور بعد با پینگ کو از چین تایپه روبه رو شد و با نتیجه 4 بر صفر باخت. سعادتی در شانس مجدد با هوانگ از ویتنام روبرو شد و با برتری مقابل حریف خود به مرحله بعدی جدول شانس مجدد راه یافت. سعادتی در دیدار رده بندی موفق شد با برتری 2-0 مقابل حریف اندونزیایی خود، مدال برنز بازی های آسیایی را کسب کند.

فاطمه سعادتی کاراته بازی های آسیایی 2022

 

امیر مهدی زاده نماینده وزن منهای ۶۷ کیلوگرم ایران در مسابقات کاراته کومیته بازی های آسیایی در اولین مبارزه خود برابر المصطفی از اردن قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر صفر شکست خورد. امیر مهدی زاده در مبارزه سوم امروز خود برابر پیانده از تایلند قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 5 پیروز شد. مهدی زاده که در اولین مبارزه مقابل حریف اردنی شکست خورده بود در جدول بازنده ها ابتدا حریفی از تاجیکستان را شکست داد و این بار مقابل نماینده تایلند پیروز شد و راهی رده بندی شد. در این مرحله امیر مهدی زاده با شکست 7-2 مقابل نماینده قزاقستان نتوانست به مدال برنز کاراته دست یابد.

امیر مهدی زاده کاراته بازی های آسیایی 2022

 

سنگنوردی

در حالی که الناز رکابی با قرار گرفتن در جمع هشت سنگنورد برتر قرار گرفت و قرار بود در جمع این نفرات فینال را برگزار کند بدلیل بارش شدید باران رقابت لغو و رکابی با هفتمی به کار خود در هانگژو پایان داد.

 

واترپلو

در دیدار رده بندی رقابت های واترپلو بازی های آسیایی، تیم ملی ایران در اوقات قانونی مقابل تیم ملی قزاقستان 7-7 مساوی کرد و در ضربات پنالتی با نتیجه 3-2 تن به شکست داد و از دستیابی به مدال برنز باز ماند.

واترپلو بازی های آسیایی 2022

وزنه برداری

در دسته 109+ کیلوگرم بازی های آسیایی 2022 هانگژو، وزنه برداری ایران با علی داودی و آیت شریفی به مصاف پولادسرد و رقبا رفتند. در نهایت داودی با مجموع 426 نایب قهرمان شد و به مدال نقره رسید. میناسیان از بحرین در این دسته قهرمان شد. شریفی بعد از ثبت رکورد 185 کیلوگرم در یک ضرب به کار خود پایان داد و به دلیل مصدومیت در دو ضرب شرکت نکرد. نقره داودی تنها مدال کاروان 10 نفره وزنه برداری ایران در هانگژو بود.

عملکرد دو وزنه بردار ایران:

علی داودی

یک ضرب

حرکت اول ۱۹۲ (موفق)

حرکت دوم ۲۰۰ (ناموفق)

حرکت سوم ۲۰۰ (ناموفق)

دو ضرب

حرکت اول 234 (موفق)

حرکت دوم 246 (ناموفق)

حرکت سوم 251 (انصراف)

آیت شریفی

یک ضرب

حرکت اول ۱۸۵ (موفق)

حرکت دوم ۱۹۳ (ناموفق)

حرکت سوم ۱۹۳ (ناموفق)

 

علی داودی وزنه برداری بازی های آسیایی 2022 علی داوودی وزنه برداری بازی های آسیایی 2022

آیت شریفی وزنه برداری بازی های آسیایی 2022

کشتی

مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم در اولین مبارزه با  ابراگیموف با تجربه از ازبکستان روبه رو شد و مقابل این حریف به سختی و با نتیجه 13 بر 7 به پیروزی رسید. گلیج در مرحله یک چهارم نهایی، با پیروزی 4-2 مقابل نماینده مغولستان به نیمه نهایی راه یافت. مجتبی گلیج در نیمه‌نهایی وزن 97 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسیایی مقابل علیشر یرگالی از قزاقستان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و راهی فینال شد. گلیج در دیدار پایانی با احمد تاژودینوف قهرمان جهان از بحرین کشتی گرفت و با شکست 6 بر 1 به مدال نقره رسید.

پژمان درستکار مجتبی گلیج کشتی آزاد بازی های آسیایی 2022

امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی با انور زمان از پاکستان مبارزه کرد و مقتدرانه حریفش را شکست داد. زارع که چند هفته پیش در بلگراد قهرمان جهان شد با نتیجه عالی 10 بر صفر حریف را از پیش رو برداشت. زارع در مرحله یک چهارم نهایی نیز با کسب برتری 10-0 مقابل حریف چینی خود، راهی نیمه نهایی بازی های آسیایی شد. در نیمه‌نهایی وزن 125 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسیایی، امیرحسین زارع مقابل یوسوپ باتیرمورزائف از قراقستانی با نتیجه 11 بر 0 به پیروزی رسید و راهی فینال شد. او در فینال 7 بر 0 مونتختور از مغولستان را برد و به طلا رسید.

امیرحسین زارع کشتی آزاد بازی های آسیایی 2022

یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم در دور اول با توکتومامبتوف از قرقیزستان مبارزه کرد. امامی در نهایت این حریف قرقیز را با نتیجه 7 بر 2 به پیروزی رسید و به دور بعد راه یافت. در مرحله یک چهارم نهایی، یونس امامی با پیروزی 10-2 مقابل حریف خود از چین، راهی مرحله نیمه نهایی شد. یونس امامی در نیمه‌نهایی وزن 74 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسیایی مقابل ماگومد اِولویف از تاجیکستان با نتیجه 9 بر 3 به پیروزی رسید و راهی فینال شد. امامی در فینال مقابل کینوشیتا از ژاپن 9 بر 0 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

یونس امامی کشتی آزاد بازی های آسیایی 2022

حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در یک هشتم نهایی وزن 86 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی های آسیایی مقابل عبدالله یف از قرقیزستان در کمتر از 2 دقیقه و با نتیجه 10-0 به پیروزی رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. در مرحله یک چهارم نهایی، حسن یزدانی با برتری 10-0 مقابل نماینده ترکمنستان راهی نیمه نهایی شد. حسن یزدانی در نیمه‌نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسیایی مقابل «بات اردن بیامباسورن» از مغولستان با نتیجه ۱۰ بر ۰ به پیروزی رسید و راهی فینال شد. یزدانی در دیدار فینال موفق شد با پیروزی 10-0 مقابل نماینده هند، به مدال طلای بازی های آسیایی برسد.

دیدگاه تان را بنویسید