مشکل کلوپ برای سرمربی گری آلمان چیست؟

یورگن کلوپ از یک مانع بزرگ بر سر راه خود برای نشستن روی نیمکت آلمان پرده برداشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یورگن کلوپ که سه سال دیگر با باشگاه لیورپول قرارداد دارد، در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «بیلد» درباره احتمال مربیگری‌اش در تیم ملی فوتبال آلمان گفت: سرمربیگری تیم ملی آلمان افتخار بزرگی است و خواهد بود و در این شکی نیست. مشکلی که بر سر راه است، وفاداری من است. من در حال حاضر نمی‌توانم لیورپول را ترک کنم و بگویم که سرمربی آلمان خواهم شد. این کار در حال حاضر شدنی نیست و پیشنهادی هم روی میز نیست.

کلوپ که به خاطر عملکرد خوبش در تیم‌های بوروسیا دورتموند و لیورپول، پیش از این در چند مقطع از او به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم ملی فوتبال آلمان یاد شده بود، صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: اگر بخواهم در مقطعی سرمربی تیم ملی آلمان شوم، باید هدایت تیمی را برعهده نداشته باشم که در حال حاضر اینطور نیست.

کلوپ 56 ساله که تابستان 2015 هدایت لیورپول را برعهده گرفت، این تیم را به یک قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی انگلیس، یک قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس، یک قهرمانی در جام خیریه انگلیس، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها رسانده است.

هانسی فلیک دو سال پیش و پس از حضور موفقش در بایرن مونیخ که همراه با هفت عنوان قهرمانی در این تیم بود، پس از مسابقات یورو 2020 جانشین یواخیم لو  در تیم ملی فوتبال آلمان شد اما در این تیم نتوانسته انتظارات را برآورده کند و به شدت تحت فشار است.

این مربی آلمانی که تا پایان مسابقات یورو 2024، رویدادی که خود آلمان میزبانش است، تحت قرارداد اتحادیه فوتبال آلمان است و از زمان روی کار آمدنش به‌ عنوان سرمربی جدید آلمان در 24 بازی آمار 12 برد، هفت تساوی و پنج شکست را از خود برجای گذاشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید