قرعه کشی جام جهانی شطرنج

ایرانی ها حریفان خود را شناختند

رقابت های جام جهانی شطرنج قرعه کشی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های جام جهانی شطرنج از 26 روز دیگر به میزبانی آذربایجان آغاز می شود و 7 نماینده ایران در این رقابت ها حضور خواهند داشت. 206 بازیکن در بخش آزاد و 103 بازیکن در بخش زنان به شکل تک حذفی با هم رقابت خواهند کرد.

پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، بردیا دانشور و پوریا درینی 4 نماینده ایران در بخش آزاد رقابت ها خواهند بود و سارا خادم الشریعه، مبینا علی نسب و میترا اصغرزاده در بخش زنان حاضر خواهند بود.

بر اساس سیدبندی صورت گرفته 50 بازیکن برتر در بخش آزاد، در دور اول استراحت خواهند داشت و به این ترتیب پرهام مقصودلو (سید19) و محمدامین طباطبایی (سید33) جدول، بدون بازی راهی دور دوم می شوند.

بردیا دانشور، نایب قهرمان آسیا (سید 117) به مصاف محمد مرادلی (سید 140) می رود. پوریا درینی که با قهرمانی در رقابت های زون غرب آسیا جواز حضور در این رویداد را کسب کرد، سید 175 را در اختیار دارد و در دور نخست به مصاف برکس استاد بزرگ مجارستانی (سید82) می رود.

در بخش زنان 25 بازیکن برتر جدول در دور اول استراحت دارند. سارا خادم الشریعه با وجود مهاجرت از ایران هنوز با پرچم کشورمان در مسابقات حاضر می شود و سید 13 جدول را در اختیار دارد و مستقیما راهی مرحله دوم می شود.

مبینا علی نسب و میترا اصغرزاده دو نماینده دیگر ایران با حریفانی از استرالیا و لهستان روبرو می شوند. ریتینگ حریف دور نخست علی نسب، اندکی از او پایین تر است، اما اصغرزاده با حریفی با 300 درجه ریتینگ بالاتر روبرو می شود و کار سختی دارد.

  • محمد اکبری ارسالی در

    خوب معلومه قهرمان کیه ،مگنوس کارلسن نروژی

دیدگاه تان را بنویسید