پیروزی تیم ملی والیبال جوانان مقابل آمریکا

تیم ملی والیبال جوانان ایران مقابل آمریکا پیروز شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تورنمنت چهار جانبه صوفیه با حضور چهار تیم ملی جوانان بلغارستان، برزیل، ایران و آمریکا برگزار می‌شود که این تیم‌ها خود را برای حضور شایسته در قهرمانی جوانان جهان آماده می‌کنند.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در نخستین دیدار خود در تورنمنت چهار جانبه بلغارستان به مصاف آمریکا رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد.

تیم ایران این مسابقه را با ترکیب امیرمحمد گلزاده، عرشیا به‌نژاد، مبین نصری، یونس جوان، عرفان نوروزی، یوسف کاظمی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کرد و در طول چهار ست نیز تغییراتی داشت.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم در ست نخست با اقتدار و ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند. در ست دوم بازیکنان آمریکا در دریافت و سرویس بهتر کار کردند و توانستند اختلاف را کمتر کنند با این حال ایران در این ست ۲۵ بر ۲۲ تیم فاتح  میدان شد.

ملی‌پوشان جوان ایران ست سوم را خوب آغاز نکردند و آمریکا با اختلاف ۲ امتیاز بازی را در دست گرفت. در امتیاز ۸ اختلاف به ۳ رسید و سرمربی تیم ملی جوانان ایران وقت استراحت درخواست کرد. تیم ملی ایران که در ست‌های اول و دوم تعویض زیادی نداشت، در این ست چند تعویض داشت و در نهایت ۲۵ بر ۱۹ نتیجه را واگذار کرد.

در ست چهارم دوباره بازیکنان ایران بازی اصلی خودشان را انجام دادند و  ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند تا در نهایت سه بر یک فاتح این بازی باشند.

این بازی اولین بازی تدارکاتی تیم ملی جوانان ایران قبل از مسابقات قهرمانی جهان در بحرین بود. تیم ملی عصر فردا (یکشنبه ۱۱ تیر) با برزیل بازی بازی می‌کند و صبح دوشنبه در آخرین روز این مسابقات به مصاف بلغارستان میزبان می‌رود.

در دیگر مسابقه این تورنمنت، بلغارستان مقابل برزیل قرار گرفت و میزبان سه بر صفر به پیروزی رسید. بلغارها نیکلوف و بزریل آرتور را از تیم بزرگسالان خود به تیم جوانان دعوت کرده‌اند. هر دو بازیکن در دو هفته اول و دوم لیگ ملت‌ها برای تیم‌های ملی کشورشان بازی کرده بودند.

برزیلی‌ها که انتظار شکست برابر بلغارستان را نداشتند، قبل از بازی ایران و آمریکا دقایقی در زمین ماندند و سرمربی این تیم برای آن‌ها صحبت کرد.

دیدگاه تان را بنویسید