صعود 9 پله ای پاکدامن در جهان

علی پاکدامن موفق شد به رتبه هفتم رنکینگ دنیا برسد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در ووشی چین برگزار شد و تیم ایران توانست به مدال نقره برسد و همین اتفاق باعث صعود تیم ایران در بخش تیمی رنکینگ جهانی و همچنین علی پاکدامن و محمد رهبری در بخش انفرادی شد.

بر همین اساس فدراسیون جهانی شمشیربازی، رنکینگ جدید انفرادی و تیمی سابر را اعلام کرد و در بخش تیمی، ایران با یک پله صعود به رده ششم رنکینگ جهان آمد. کره جنوبی، مجارستان، ایتالیا، آلمان و آمریکا به ترتیب رده‌های اول تا پنجم این رنکینگ را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین تیم ایران توانست اختلاف خود را با تیم سوم آسیا یعنی ژاپن به ۳۲ امتیاز افزایش دهد.

در بخش انفرادی هم علی پاکدامن که تا پیش از این در جایگاه شانزدهم جهان قرار داشت با کسب مدال طلای قهرمانی آسیا و ۹ پله صعود به رده هفتم جهان صعود کرد.

محمد رهبری هم پس از کسب مدال برنز قهرمانی آسیا در رده‌بندی جدید به جایگاه سی‌ام دنیا ارتقا یافت. فرزاد باهر ارسباران و محمد فتوحی هم به ترتیب در جایگاه‌های ۶۵ و ۶۹ حضور دارند.

همچنین تیم سابر بانوان ایران در رده‌بندی جدید در جایگاه ۲۸ قرار گرفته است. بهترین جایگاه سابریست های دختر در ایران در اختیار فائزه رفیعی است که در رده ۱۴۴ ایستاده است. نجمه سازنچیان و کیانا باقرزاده هم در جایگاه ۱۵۹ و ۱۶۷ حضور دارند. پریماه برزگر دیگر نماینده ایران در جایگاه ۲۱۳ است.

 

دیدگاه تان را بنویسید