لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۳

شکست 3 بر صفر ایران مقابل ایتالیای متحول شده

تیم ملی والیبال ایران در ششمین بازی خود در لیگ ملت های 2023 به مصاف ایتالیا رفت و شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در هفته دوم لیگ ملت های والیبال از ساعت 14:30 در رتردام به مصاف ایتالیا قهرمان سال 2022 جهان رفت و در سه دست پیاپی شکست خورد.

ایتالیا در چهاربازی گذشته خود 2 برد و 2 باخت را داشته و 6 امتیازی بود. ایران نیز در 5 بازی قبلی مقابل ژاپن، لهستان و اسلوونی نتیجه را واگذار کرده و چین و آلمان را برده تا 7 امتیازی باشد.

ترکیب شروع کننده ایران: سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل نژاد و محمدرضا حضرت پور

ترکیب شروع کننده ایتالیا: سیمونه جیانلی، یوری رومانو، جانلوکا گالاسی، روبرتو روسو، دنیله لاویا، الساندرو میکلتو و لئوناردو اسکانفرلا

دست اول (25-19 ایتالیا)

شروع بسیار بد ایران تعجب خود ایتالیایی ها را هم در پی داشت. حملات ضعیف و بی دقت باعث ثبت نتیجه 8-1 شد. نه اسماعیل نژاد و نه شریفی قادر به زدن آبشار نبودند. در ادامه بازیکنان ایران فاصله امتیاز را قدری کاهش دادند. اسماعیل نژاد در این دست بارها توسط مدافعان بلند قامت ایتالیایی ها دفاع شد. همچنین 5 امتیاز سرویس در این دست برای ایتالیا رقم خورد تا در نهایت این دست با برتری 25-19 به سود لاجوردی پوشان به پایان برسد.

دست دوم (25-16 ایتالیا)

بر خلاف دست قبل ایران در امتیازات پیش افتاد اما اختلاف به اندازه ای نبود که کار با امنیت دنبال شود. ایتالیا در حالی که 7-9 عقب بود، 6 امتیاز پیاپی گرفت و 13-9 پیش افتاد. ضعف ایران در دفاع روی تور باعث آبشارهای پیاپی حریف می شد. در پایان دو دست ایران تنها یک دفاع روی تور موفق به ثبت رسانده بود و این عدد برای ایتالیا 9 بود. در نهایت ایتالیایی در آماری عجیب بعد از امتیاز 9-7، موفق به کسب 18 امتیاز در مقابل 7 امتیاز ایران شدند (بیش از دو برابر) تا این دست هم به سود آنها تمام شود.

دست سوم (26-24 ایتالیا)

در این دست نیز ایران بازی را بهتر شروع کرد و 4-1 پیش افتاد. اما سناریوی دست دوم بار دیگر تکرار شد و ایتالیایی ها خیلی زود توانستند به بازی برگردند و بازی را 4-4 مساوی کنند. تفاوت با دست قبل این بود که ایتالیا بعد از مساوی کردن بازی نتوانست پیش بیفتد و کار مساوی پیش رفت. ایران در نیمه پایانی ست 17-14 پیش افتاد. اما در حالی که ایران 24-21 پیش بود ایتالیا به بازی برگشت و در کمال ناباوری این دست را هم پیروز شد.

 

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
ایران

0

3

ژاپن سه شنبه ۱۶ خرداد 14:10
ایران

2

3

لهستان پنج شنبه ۱۸ خرداد 12:30
ایران

3

1

چین شنبه ۲۰ خرداد 10:10
ایران

0

3

اسلوونی یکشنبه ۲۱ خرداد 7:10
ایران

3

0

آلمان سه شنبه ۳۰ خرداد 14:30
ایران

0

3

ایتالیا چهارشنبه ۳۱ خرداد 14:30
ایران

 

 

آمریکا جمعه ۲ تیر 18
ایران

 

 

هلند شنبه ۳ تیر 18:30
ایران

 

 

فرانسه چهارشنبه ۱۴ تیر 1
ایران

 

 

بلغارستان جمعه ۱۶ تیر 5
ایران

 

 

آرژانتین یکشنبه ۱۸ تیر 1:30
ایران

 

 

کوبا یکشنبه ۱۸ تیر 22

دیدگاه تان را بنویسید