جی پلاس

رودری برنده توپ طلا می شود؟

هافبک اسپانیایی با فتح چهار جام باشگاهی و ملی یکی از شانس های اصلی کسب توپ طلا خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: رودریگو ارناندس معروف به رودری فصل فوق العاده ای را پشت سر گذاشت. بازیکن اسپانیایی منچسترسیتی چهار جام را بالای سر برد و دو جایزه مهم فردی را کسب کرد. هافبک ۲۶ ساله در ۶۵ بازی که انجام داد در میانه میدان درخشید و یکی از مهره های کلیدی تیمش در سیتی و لاروخا بود. بازیکن آکادمی اتلتیکومادرید که زیر نظر دیگو سیمئونه، لوییس انریکه و پپ گواردیولا کار کرده اکنون به یکی از بهترین هافبک های جهان تبدیل شده است و می تواند یکی از شانس های کسب توپ طلا باشد. 

رودری که از سال ۲۰۱۹ برای منچسترسیتی بازی می کند در فصل ۲۳-۲۰۲۲ از ۵۶ بازی ۵۲ بار در ترکیب اصلی به میدان رفت و چهار گل به ثمر رساند. همچنین هفت پاس گل داد. او گل قهرمانی تیمش را در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر اینتر به ثمر رساند. با  وجود این که کوین دی بروین مرد اول تیم پپ گواردیولا در این رقابت ها بود اما کارشناسان یوفا رودری را به عنوان بهترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان انتخاب کردند. دی بروین بدشانس بود که دوباره در جریان فینال آسیب دید و در نیمه اول مجبور شد زمین را ترک کند. این بهترین فرصت بود تا رودری بتواند تعیین کننده باشد. 

رودری

هافبک اسپانیایی یک هفته پیش از درخشش در فینال لیگ قهرمانان و فتح این جام، قهرمانی در اف ای کاپ را تجربه کرده بود. ستاره دیدار ایلکای گندوغان بود که به لطف دبل این بازیکن سیتیزن ها برابر منچستریونایتد پیروز شدند و جام را بالای سر بردند اما رودری هم یکی از بهترین بازی های فصل خود را انجام داد. دیگر جامی که بازیکن اسپانیایی به دست آورد فتح لیگ برتر بود. او با وجود بازی هایی خوبی که به نمایش گذاشت  نامش در تیم فصل قرار نگرفت. درست است که رودری در طول این سال ها پیشرفت کرده است اما حضور در تیم قدرتمند سیتی و بازی در کنار بازیکنان برجسته در رقم خوردن این موفقیت بزرگ نقش مهمی داشت. 

رودری در تیم ملی اسپانیا هم تعیین کننده ظاهر شد و نقش مهمی در قهرمانی لاروخا در لیگ ملت ها داشت. لوییس د لافوئنته (سرمربی تیم ملی اسپانیا پس از جام جهانی) در هر دو دیدار نیمه نهایی و فینال رودری آماده را در ترکیب اصلی قرار داد. هافبک سیتی در دیدار برابر ایتالیا پاس گل به خوسه‌لو داد که منجر به پیروزی لاروخا و صعود تیم به فینال شد. در دیدار نهایی برابر کرواسی هم ضربه پنالتی اش را تبدیل به گل کرد و بهترین بازیکن جام لقب گرفت. رودری تنها در جام جهانی قطر کم فروغ ظاهر شد. او در تیم انریکه به عنوان مدافع بازی کرد و حذف در یک هشتم نهایی برابر مراکش را تجربه کرد. 

رودری

رودری به همراه ایمریک لاپورته (مدافع سیتی) تنها بازیکنانی هستند که در این فصل چهار جام را فتح کردند. با توجه به این که هافبک سیتی بهترین بازیکن سال یوفا لقب خواهد گرفت شانس کسب توپ طلا را دارد. نام او قطعا در ۱۰ نفر اول فهرست قرار خواهد گرفت اما برای برنده شدن باید لیونل مسی و ارلینگ هالند را کنار بزند. مسی فاتح جام جهانی شد اما در پاریس جز قهرمانی در لیگ جام دیگری کسب نکرد و در ادامه سال برای اینتر میامی بازی خواهد کرد. هالند تنها درخشش در رده باشگاهی بود که با سیتی فاتح سه جام شد و بهترین گلزن لیگ برتر و لیگ قهرمانان لقب گرفت. فوتبال اسپانیا می تواند امیدوار باشد پس از سال ۱۹۶۰ دوباره برنده توپ طلا شود. آخرین بار لوییس سوارس این جایزه را به دست آورد. 

دیدگاه تان را بنویسید