گزارش جی پلاس

جنجال های جهان ورزش| برلوسکونی، بهترین رییس تاریخ میلان که بارها دادگاهی شد

رییس سابق میلان که سیاستمدار برجسته ای بود به خاطر رسوایی جنسی، فرار مالیاتی و رشوه بارها دادگاهی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: سیلویو برلوسکونی ۳۱ سال در باشگاه میلان به عنوان مالک و رییس حضور داشت اما یکی از برجسته ترین سیاستمداران ایتالیایی هم به حساب می آمد و در رسانه نیز فعالیت پررنگی داشت. "شوالیه" در حالی که باشکوه ترین دوران میلان را ساخت جنجال های زیادی به وجود آورد از فرار مالیاتی گرفته تا سواستفاده جنسی از تن فروشان زیر سن قانونی. نخست وزیر سابق ایتالیا بارها به خاطر فساد و زیر پا گذاشتن قوانین محکوم شد. 

فرار مالیاتی و رشوه 

برلوسکونی در طول دوران زندگی اش ۳۶ بار دادگاهی شد. او برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به خاطر فرار مالیاتی از طریق هولدینگ خود به نام فینینوست محکوم شد. با این حال کمی بعد محکومیتش لغو شد. یک سال بعد به دلیل فساد جریمه شد و به خاطر رشوه به بازرسان مالیاتی محکوم شد. دادگاه تجدید نظر، حکم سناتور ایتالیایی در رابطه با فساد را در اکتبر ۱۹۹۹ و در مورد رشوه دادن را در می ۲۰۰۰ باطل کرد. 

رییس میلان پس از دومین دوره به عنوان نخست وزیر به رشوه به وکیل بریتانیایی به نام دیوید میلز متهم شد. او ۶۰۰ هزار دلار به میلز داد تا دو بار در دادگاه به نفعش شهادت دروغین بدهد. برلوسکونی نمی خواست اطلاعات داد و ستدش آشکار شود و به رشوه متوسل شد. در نهایت پس از هشت سال میلز به چهار سال زندان محکوم شد. در ابتدا برلوسکونی هم مقصر شناخته شد و برای پنج سال از فعالیت در مشاغل دولتی محروم شد اما نخست وزیر ایتالیایی درخواست فرجام خواهی داد که آن پذیرفته شد. 

بزگترین فرار مالیاتی برلوسکونی به مدیاست مربوط می شد. مالک ایتالیایی که گروه مدیاست را تشکیل داد در سال ۲۰۱۳ به چهار سال زندان به خاطر فرار مالیاتی محکوم شد. همچنین سه تا پنج سال از حضور در دنیای سیاست محروم شد. با این حال به دلیل بالا بودن سن هرگز به زندان نرفت و تنها یک سال در حبس خانگی بود. مدیاست به شکل غیرواقعی ارزش حق پخش تلویزیونی رقابت های ورزشی و فیلم های آمریکایی را افزایش داد تا مانع از رفتن پول ها به خزانه داری شود. این پول ها به حساب برلوسکونی در خارج از کشور ریخته می شد. دادگاه تخمین زد فرار مالیاتی او به ۱۲ میلیون یورو می رسد. 

رسوایی جنسی 

 برلوسکونی نگاه مردسالارانه ای داشت و از جایگاهی که داشت بیشترین بهره را برد. علاقه مالک میلان به زنان جوان فراتر از قوانین رفت و او به نگه داری شبکه ای از تن فروشان زیر سن قانونی متهم شد. نخست وزیر ایتالیا آن ها را به جشن های تجملاتی اش در خانه هایش دعوت می کرد. کریمه المهروگ، زن مراکشی معروف به "روبی شکننده قلب ها " برلوسکونی را به داشتن رابطه جنسی در ازای دریافت هدیه و پول متهم کرد. آن زمان روبی زیر سن قانونی بود. 

ماجرا از سال ۲۰۰۹ شروع شد زمانی که برلوسکونی به جشن تولد ۱۸ سالگی نائومی لتیتسیا رفت. نخستین بار بود که نشان داده می شد نخست وزیر ایتالیایی در جشن های دختران زیر ۱۸ سال شرکت می کند. پس از آن صحبت از وجود شبکه تن فروشان شد که برخی شرکت ها دختران را جذب می کردند تا به مراسم های که الکل و دیگر مواد وجود داشت بروند. در حالی که تصاویر این مهمانی ها با نام بونگا- بونگا در رسانه ها منتشر می شد ورونیکا لاریو، همسر دوم برولوسکونی به خاطر این رسوایی از او جدا شد. 

رییس باشگاه میلان اعلام کرد او تنها در مهمانی ها حضور داشته و با هیچ کدام از دختران رابطه نداشته است. شهادت زنان در رسانه ها و دادگاه ها شروع شد. برلوسکونی تاکید کرد این کارها تنها به قصد آزار و اذیتش انجام می شوند. در آوریل ۲۰۱۱ دادگاه سناتور ایتالیایی آغاز شد و دو سال بعد او به هفت سال زندان محکوم شد. همچنین مادام العمر از فعالیت در مشاغل دولتی محروم شد. با این حال در جولای ۲۰۱۴ این حکم باطل شد چون شهادت ها و شکایت ها کافی نبودند. 

وعده جنجالی 

برلوسکونی پس از فروش باشگاه میلان در سال ۲۰۱۸ مالک جدید تیم مونزا لقب گرفت. سناتور ایتالیایی در شام سال نو که باشگاه تدارک دیده بود ابتدا به تمجید از سرمربی جدید تیم رافائله پالادینو پرداخت و گفت: "خوب، مهربان، تحصیل کرده و توانمند در انگیزه دادن به بازیکنانمان." در ادامه افزود: "من انگیزه دیگری اضافه می کنم. یوونتوس و میلان به اینجا خواهند آمد. اگر بازیکنان بتوانند یکی از تیم های بزرگ را شکست دهند یک اتوبوس تن فروش به رختکن خواهم آورد." این اظهارات جنجال زیادی در ایتالیا به وجود آورد و گاتزتا دلو اسپورت آن را شرم آور عنوان کرد. 

جملات 

برلوسکونی ‌در طول دوران حضورش در سیاست، رسانه و ورزش عادت داشت جملات جنجالی را در رابطه با موضوعات مختلف بیان کند. 

سیاست 

"من عیسی مسیح سیاست هستم. من قربانی صبوری هستم که همه چیز را تحمل می کند."

"موسولینی هرگز کسی را نکشت. موسولینی مردم را به تعطیلات می فرستاد."

"دولت خوسه لوییس رودریگس ساپاترو به خاطر تعدد حضور زنان خیلی صورتی است.

خودشیفتگی

"موهای کمی دارم چون مغز من به اندازه ای بزرگ است که موهایم را به بیرون هل می دهد و می ریزند."

"تنها ناپلئون بیشتر از من کار کرد."

فساد

"متهم کردن من به فساد مانند دستگیر کردن مادر ترزا است چون یک دختر خردسال از مدرسه اش یک سیب دزدیده است."

زنان

"یک نظرسنجی امروز منتشر شده است که من را نگران کرده است. از ۱۰۰ دختر ۲۰ تا ۳۰ سال مونزا پرسیده اند: با برلوسکونی رابطه جنسی داشته اند؟ ۳۳ درصد جواب دادند "شاید" ۶۶ درصد گفته اند "دوباره؟"

"میلان؟ یک موضوع احساسی است. گران است اما زنان زیبا هم این چنین هستند."

"لطفا، اینجا فقط زنان جوان و زیبا می توانند حضور داشته باشند. زنان مسن و زشت لطفا از اپوزیسیون دیگری حمایت کنند."

دیدگاه تان را بنویسید