فرشید طالبی در گفت و گو با جی پلاس؛

مقایسه فوتبال ایران با عربستان و قطر منجر به افسردگی می‌شود!

مربی فصل گذشته تیم فجرسپاسی شیراز، از عملکرد مسئولان و مدیران این شهر در قابل این تیم اصلا رضایت ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فرشید طالبی، مدافع وسط سابق تیم های فجرسپاسی، ذوب آهن، سپاهان و تراکتور که به همراه سبزپوشان اصفهانی سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و قرار گرفتن در جمع برترین بازیکنان سال این قاره را در کارنامه دارد، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، از شرایط حاکم در مدیریت فوتبال کشور انتقاد کرد.

طالبی که فصل گذشته به عنوان دستیار مهدی رجب زاده در تیم فجرسپاسی در لیگ یک فعالیت می کرد در این خصوص گفت: فوتبال شیراز و استان فارس، قدر ظرفیت خودش را نمی داند. مسئولان استان به هیچ وجه به فکر تیم داری و بستن یک تیم قوی نیستند. فجر یک تیمی است که باید مدام زور بزند که یا به لیگ برتر صعود کند یا از لیگ برتر سقوط نکند. در فصل گذشته لیگ یک هم، ما جوان ترین تیم مسابقات را تشکیل دادیم و تا لحظه آخر، بازیکنان ما خیلی خوب درخشیدند اما در روز آخر نتوانستیم جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنیم. نگرش مدیرانی که برای ورزش در شیراز حضور دارند، یک نگرش پوسیده و قدیمی است. شما استان کرمان را ببینید. با چهار تیم خیلی خوب در حال تیم داری است اما یک کلان شهر مثل شیراز، به دلیل نگرش غلط مدیرانش تیم خوبی در اختیار ندارد. من تصور می کردم که در این چند سال شرایط تغییر کرده است اما چنین اتفاقی نیفتاده بود. مدیرعامل باشگاه هم انصافا آدم زحمتکش و پای کاری بود اما تنهایی نمی شود موفق شد. ما یکی از دغدغه هایمان این بود که یک زمین خوب برای تمرین و بازی نداشتیم و نمی توانستیم آن فوتبالی که می خواهیم را به نمایش بگذاریم.

طالبی در مورد عملکرد سایر کشورهای آسیایی در فوتبال و مقایسه آن با شرایطی که بر فوتبال ایران حاکم است گفت: مقایسه با کشورهای دیگر در حال حاضر برای ما فاجعه است. ما فقط باید خودمان را با خودمان مقایسه کنیم چون اگر بخواهیم خودمان را با کشورهایی مثل عربستان و قطر مقایسه کنیم، افسردگی می گیریم. هیچ اراده ای هم در کشور وجود ندارد که سرمایه ای در حوزه فرهنگ و ورزش خرج شود که باعث شادی مردم شود. همه چیز به تفکرات مدیران ربط دارد و ما روز به روز داریم عقب و عقب تر می رویم. متاسفانه هرچه که زمان گذشت، سیاست بیشتر در فوتبال ما دخیل شد و در شرایطی که سایر کشورها با شتاب به پیش رفتند، در کشور ما همان آدم های قدیمی با همان نگرش های قدیمی حضور دارند و فقط نوک بینی خود را می بینند. دخالت درست سیاست در ورزش یعنی عربستان. یعنی این که شما بتوانید به کمک ورزش، برای کشور خود اعتبار بخرید.

دیدگاه تان را بنویسید