اعتراض آبی های پایتخت| از نسل سوخته استقلال و جابه جایی با اسنپ تا تماشای بازی رونالدو از خانه!

بازیکنان استقلال بعد از برد ذوب آهن به انتقاد از وضعیت این تیم و احتمال حذف از لیگ قهرمانان آسیا پرداختند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، استقلال جمعه در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با نتیجه ۲ بر صفر ذوب آهن را شکست داد.  بعد از این مسابقه بازیکنان استقلال به انتقاد از شرایط این تیم پرداختند. استقلال به دلیل بدهی های متعدد و عدم پرداخت دستمزد استراماچونی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

چشمی: چرا مدیریت تیم قهرمان را عوض کردند؟!

روزبه چشمی درباره شرایط اخیر استقلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا گفت: راجع به اتفاق اخیر باید کمی به عقب‌تر برگردیم. وقتی سال قبل قهرمان شدیم و امسال هم صدر جدول بودیم، چرا تیم مدیریتی را عوض کردند؟! اگر مدیریت را عوض می‌کنید، پس باید از مدیریت جدید حمایت کنید. اگر مدیریت قبلی کارش را خوب انجام داده است، باید برای تغییر آن دلیل بیاورید. قبلاً چهار پنج مدیرعامل در طول دوران حضورم در استقلال عوض شده‌اند که هر کدام یک دلیلی داشته است. یعنی بدون دلیل جابجا نشده‌اند و مسئولان جدید باید دلیل این تغییر آخر را بگویند. نکته دیگر اینکه مدیریت جدید آورده‌اند و حمایت نمی‌کنند. کلاً تیم ما را ول کرده‌اند و نه مسئولان رده بالا پیگیر هستند و نه مدیریت جدید تلاش می‌کند یا این تلاش کافی نیست. اینکه دنبال مقصر در تیم ما می‌گردند، باید بگویم که این بازیکنان نه تنها مقصر نیستند، بلکه باید از آنها تشکر نیز شود، چون سه چهار ماه پول نگرفته‌اند. آنها بعد از عید هم یک بار راجع به پول خود خودشان نپرسیدند و فقط پیگیر برنامه بدهی استراماچونی بودند. چرا باید بازیکن به این چیز فکر کند؟ مگر یک بازیکن هم باید مدیرعامل باشد، هم هیئت مدیره باشد، هم بازی کند و هم در زمان برد و باخت زیر فشار قرار بگیرد؟ بازیکن ما سه چهار ماه است پول نگرفته، فقط پیگیری کار استراماچونی است و همه هم بی‌خبریم.

وی در واکنش به اینکه گفته شد پول استراماچونی جور شده است، ولی بازیکنان گفته‌اند که پول آنها را بدهند، عنوان کرد: اصلاً چنین چیزی نیست. بازیکنان پیگیر پول استراماچونی هستند و پیگیر پول خودشان نشده‌اند، در حالی که نباید اینگونه باشد. اگر استقلال خصوصی است، آن شخص باید جواب بدهد. اگر هم دولتی است، دولت باید کاری کند. نمی‌دانیم به چه کسی بگوییم. نمی‌دانیم چه در این باشگاه می‌گذرد. زمانی که به سپاهان در لیگ و به تراکتور در جام حذفی را باختیم، انتقاد کردند. آنها الان کجا هستند و قدم مثبت‌شان در این باشگاه چه بوده است؟

چشمی درباره اینکه پول‌های بدست آمده در استقلال در کجا صرف شده؟ گفت: باید اینها را به همه بگویند. اصلاً نمی‌دانیم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. اینکه بازیکنان دنبال پول خودشان باشد، نرمال است. آنها پس از چند ماه پول نگرفتن یک استوری گذاشتند. همه ما مشکل داریم و شب عید بدون پول رفتیم. اینجوری نمی‌شود که چون قرارداد یک نفر زیاد است، پس مشکلی ندارد. آن یک نفر هم براساس آن قرارداد زندگی می‌کند.

وی در واکنش به استفاده بازیکنان استقلال از اسنپ اظهار داشت: خیلی از بچه‌ها این کار را کردند. باید جواب بدهند که چرا جابه‌جا کردند و اگر الان کارها درست انجام نمی‌شود، حمایت نمی‌شود یا تیم مدیریتی تلاش نمی‌کند؟ اگر این اتفاق برای تیم‌های دیگر نیز رخ می‌داد، همین‌گونه در سکوت قرار می‌گرفت و بازیکن باید درگیرش می‌شد؟ ما در باشگاه هیئت مدیره و مدیرعامل داریم، بالاتر از آن مسئولان وزارت هستند و بالاتر از هم هست. باید جواب بدهند.  از بازیکنان تشکر می‌کنم و خواهش می کنم که بازیکنان را مقصر نکنید. آنها تا آخر فصل تلاش می‌کنند. تو را به خدا قسم تکلیف این بدهی را مشخص کنید. این تیم نباید حذف شود.

محبی: نمی‌خواستیم روبه‌روی مدیریت قرار بگیریم اما ...

محمد محبی گفت فکر می‌کنم از آسیا حذف شدیم و آن استقلال بدون باخت قهرمان فصل گذشته با این بازیکنان، با این مربی و با این سبکی که بازی می‌کند، محروم از بازی در آسیاست. واقعا متاسف هستم.

او درباره مقصر این موضوع گفت: ما هیچ‌وقت روبه‌روی مدیریت قرار نگرفته بودیم و نمی‌خواهیم هم این اتفاق بیفتد اما وظیفه مدیریت چیست؟ مشکلات باشگاه را حل کند، حقوق بازیکنان را بدهد و مسائل پشت پرده را جمع کند که تیم به حاشیه نرود. من در این چند ماه حدود ۵ درصد پول گرفتم و نمی‌دانم این پورل‌ها کجا رفته است. ما الآن که در کورس قهرمانی هستیم و باید ۷۵ یا ۸۰ درصد می‌گرفتیم، تنها ۴۰ یا ۴۵ درصد گرفتیم. ما ۸ امتیاز از ۲ مدعی دیگر عقب بودیم اما اکنون ۲ امتیازی سپاهان هستیم. مگر می‌شود ما با این روند و اتفاقات سال قبل در آسیا نباشیم؟ ما الآن باید برای مسابقات آسیایی سال بعد آماده می‌شدیم اما اکنون خبر حذف می‌شنویم. چه تیم‌هایی در آسیا هستند؛ النصر با رونالدو، الهلال با آن همه ستاره و بقیه تیم‌های ژاپنی و کره‌ای که همیشه مدعی هستند. واقعا متاسفم.

شهباززاده: وزیر یک شبه آجورلو را عوض کرد و این شرایط را درست کرد!

سجاد شهباززاده درباره احتمال بالای حذف این تیم از آسیا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی اظهار کرد: هنوز چیزی به ما به صورت رسمی اعلام نشده است. چیزهای عجیب کم در فوتبال ما اتفاق نمی‌افتد. بعد این همه سال هنوز باشگاه‌ها ساختار درستی ندارند. وزیر به یک باره تصمیم می‌گیرد مدیریت باشگاه را تغییر کند. حالا خوب یا بد وسط کار مدیر قبلی تغییر ایجاد می‌کند. نتیجه‌اش می‌شود چیزی که الان اتفاق افتاده است. الان هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی رخ داده است. بعد از این همه سال که باشگاه‌های بزرگ از ظرفیت هواداران‌شان استفاده می‌کنند و ساختارهای خوبی می‌سازند، ما درگیر موارد ابتدایی فوتبال هستیم. یک نفر تصمیم می‌گیرد،‌ یک شبه مدیر را تغییر می‌دهد و همین شرایطی که پیش آمده رخ می‌دهد.

بازیکن استقلال در واکنش به این موضوع که در حالی که باشگاه درگیر پرداخت مطالبات استراماچونی است، بازیکنان دریافتی داشته‌اند، گفت: ما مدت‌هاست پولی نگرفتیم. این جزئیاتی است که من اطلاعی ندارم. بحث من کلی است که حق هوادار، باشگاه و بازیکنان این است که ساختاری باشد که با تغییر یک نفر همه چیز به هم نخورد. تا کی باید حذف از آسیا و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی رخ دهد؟

شهباززاده در ادامه درباره احتمال فسخ قرارداد ساپینتو و دستیارانش بیان کرد: هم آقای ساپینتو و هم تک تک بازیکنان نه از بالاترها و نه از پایین‌ترها که مدیریت باشگاه می‌شود، حمایتی ندیده‌ایم. اکیپ مدیریتی اینطور است که تا تیم نتیجه نگیرد به سمت مصاحبه‌هایی می‌روند که تا بازیکن پول نگیرد، بازی نمی‌کند. الان فکر می‌کنم همه جوره ثابت کرده‌ایم که با بدترین شرایط مالی کم کاری نمی‌کنیم. بعضی بازیکنان شرایط مالی بدی دارند. نمی‌دانیم از کدام مشکل بگوییم!

او در پایان درباره شعار هواداران علیه مدیریت باشگاه و علی فتح‌الله‌زاده توضیح داد: من وارد این جزئیات نمی‌خواهم بشوم. نمی‌خواهم صحبتی کنم که شاید اندازه من نباشد اما متاسفانه ساختار درستی نداریم و می‌تواند همه چیز زیر سوال برود.

حسینی: باید  مشکل استقلال‌ حل می‌شد تا آبروی ایران از بین نرود

سید حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال گفت: استقلال امروز شرایط بسیار سختی داشت. موفق شدیم در یک بازی سخت پیروز میدان شویم. قبل از بازی در هتل تمرکز لازم را نداشتیم اما از بازیکنان تشکر می‌کنم چرا که در این مدت از تمام جان‌شان مایه گذاشتند. به ادامه این فصل امیدواریم. از کسانی که تلاش کردند که استقلال حذف شود تشکر می‌کنم. استقلال مگر هوادار میلیونی ندارد؟ مگر این تیم مردمی نیست و مال دولت نیست؟ یک تیم دیگر اگر هم چون مشکلی برایش پیش بیاید همه بسیج خواهند شد که مشکلش را حل کنند. باید  مشکل استقلال‌ حل می‌شد تا آبروی ایران از بین نرود. هیچ‌کس به کمک استقلال برای پرداخت این بدهی نیامد. استقلال تنهای تنها است. امکاناتی نداریم و پس از این‌که پیروز میدان می‌شویم کسی با ما کاری ندارد. خودمان هستیم و سرمربی‌مان. سال گذشته با آرامش کارمان را انجام دادیم و قهرمان شدیم.  امسال شرایط خوب نیست. چهار ماه گذشته ذهن من و بازیکنان درگیر بود. بعد از جام جهانی و قبل از  داربی چند بار بازیکنان می‌خواستند اعتصاب کنند و تمرین را تعطیل کنند. اما من از آن‌ها خواهش کردم که این کار را نکنند. بازیکنان تا جایی که می‌توانستند ادامه دادند اما تا کی؟ اگر به شما حقوق ندهند آیا می‌توانید به چشم زن و بچه خود نگاه کنید؟ مگر ما شغل دیگری داریم؟ ما فقط می‌خواهیم که قراردادمان پرداخت شود. متاسفانه وقتی اسم پول بیاوریم جریمه خواهیم شد. همه بازیکنان اکنون مصاحبه کردند و مشکل، مشکل تیمی است. خیلی‌ها می‌گویند که قبل از عید حسینی استوری گذاشته و تیم را متشنج کرد. در اردوی تیم ملی بودم و به جای این‌که تمرکز کنم علیه ما در فضای مجازی خط دادن و گفتند که این کار حسینی بوده است. جای این‌که مشکل را حل کنند می‌خواهند صورت مساله را پاک کنند. مقصر دولت قبلی، وزیر ورزش قبلی و مدیرعامل قبلی است. زمانی که این بدهی بود این مبلغ زیادی نبود. آن موقع دلار ۱۰ هزار تومان بود و می توانستند بدهی را بدهند. همان موقع همه تیم‌ها از ما می‌ترسیدند. حتی تیم رقیب از ما حمایت می‌کرد. همه دست به دست هم داده‌اند. بازیکنان نباید این‌جا بایستند و علیه کسی صحبت کنند. باید فوتبال‌مان را بازی کنیم. در این باشگاه هیچ شخصی کار خود را درست انجام نمی‌دهد. از بازیکنان تشکر می‌کنم که به خاطر هواداران به بازی‌ها آمده و پیروز میدان شدند. پس از تیم ملی جو تیم فضای خوبی نبود. همه ناراحت بودند. از جام باشگاهی آسیا می توانستیم کلی درآمدزایی داشته باشیم حتی ممکن بود چند بازیکن خوب بازی کنند و درآمد برای باشگاه به دست بیاید. یک دل شدیم که هر اتفاقی افتاد بازی را ادامه دهیم.

مهدی‌پور به فتح‌الله‌زاده: چرا باید از خانه بازی رونالدو را ببینم؟

مهدی مهدی‌پور، بازیکن استقلال پس از این بازی اظهار کرد: من یک دقیقه راجع به خودم صحبت کنم. به نظرم باید از خودم دفاع کنم. من از روز اول گفتم که با هوادار استقلال رو راست هستم و هر چه دارم برای این تیم می‌گذارم. این چند وقت از جاهای مختلف شنیدم که مهدی‌پور به خاطر پول خودش را به مصدومیت زده است و بازی نمی‌کند. این صحبت‌ها من را خیلی ناراحت کرد. من در سه پنجره نقل‌وانتقالاتی از لیگ قطر پیشنهاد داشتم اما نرفتم. در نیم فصل اول فصل گذشته در کورس قهرمانی بودیم و نرفتم. اول فصل امسال یک پیشنهاد فوق‌العاده داشتم و نرفتم. منتی سر کسی نیست چرا که دوست داشتم و ماندم. فکر می‌کنم حقوقم در استقلال کمتر از نصف پیشنهاد قطری‌هاست. اگر بحث پول برای من بود، من اول فصل می‌رفتم. در ابتدای فصل شرایط خوبی نبود اما من نفر اول با استقلال تمدید کردم چون دوست داشتم بماند. پس بحث پول و پاداش نباید راجع به من انجام شود. من می‌دانم این خط‌ها از کجا می‌رسد. خواهش من از هواداران استقلال این است که گول چنین صحبت‌هایی را نخوردند و گذشته را یادشان نرود. تاکید می‌کنم که منتی نیست. من مهدی‌پور حداقل کاری که می‌توانم بکنم، این است که از حقم دفاع کنم. این شایعه ناراحت‌کننده بود.

بازیکن استقلال درباره حذف این تیم از آسیا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی گفت: این بدترین اتفاق ممکن است که می‌تواند رخ دهد. سوالم این است که مدیریت قبلی استقلال چرا تغییر کرد؟ یک مدیر ورزشی چه کار باید می‌کرد که عوض نشود؟ آقای آجورلو به چه دلیل تغییر کرد؟ آقای آجورلو کاری که کرده است به نظر من که در قلب کار هستم، تیم را بدون باخت قهرمان لیگ کرد، ۸۵ درصد پرداخت تا آخر فصل به بازیکنان داشت که اتفاقی بی‌سابقه در استقلال بود. به نظرم او یک تیم فوق‌العاده قوی با یک سرمربی فوق‌العاده خوب بسته است. یک مدیر ورزشی باید چه کار می‌کرد که بماند؟

مهدی‌پور با دفاع از آجورلو بیان کرد: مگر بدهی‌ها برای زمان آقای آجورلو نبود؟ اجازه می‌دادید خودش بماند و این بدهی‌ها را بدهد. اتفاقی که افتاده است این است که آقای آجورلو برکنار شده است. من پارسال ۳۰ بازی برای استقلال کردم و با بدبختی تیم را قهرمان لیگ کردیم، با هواداران خون دل خوردیم و حالا به آسیا نرویم؟ در خانه بنشینیم و بازی کریستیانو رونالدو با پیراهن النصر را در خانه ببینم؟ یک زمانی برای پرسپولیس که حق می‌دهم، بحث ملی بود، کمک شده است. الان بحث استقلال ملی نیست؟ من نمی‌گویم چرا برای پرسپولیس کردند، دستشان درد نکند که کرده‌اند اما الان برای استقلال هم باید بکنند. یک گله نسبت به کادر مدیریتی فعلی است که چهار ماه دریافتی نداشته‌ایم. من پس از یازده سال برای اولین بار بدون دریافتی شب عید به تعطیلات رفته‌ام. شرایط ما واقعا اسفناک است. من حتی نتوانم این ماه اجاره خانه‌ام را بدهم. ما بازیکن جوان داریم که می‌گوید پول به تمرین آمدن را هم ندارد.

او در پایان گفت: ما در این چهار، پنج ماه حضور کادر مدیریتی را از طرف خودم حداقل احساس نکردم. بار تیم را بازیکنان و کادر فنی به دوش کشیده‌اند و متاسفانه کادر مدیریتی را در کنار خودمان نمی‌بینیم. حذف از آسیا برای ما هضم شدنی نیست. من نمی‌توانم درک کنم که ما این همه سختی کشیدیم و قهرمان لیگ شدیم اما نتوانیم به آسیا برویم؟ صحبت‌هایی که ما شنیده‌ایم این بوده که قرار بوده به تیم کمک شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. خدا کمکمان کند.

مهری: ماشینم را فروختم و با اسنپ جابه‌جا می‌شوم

سعید مهری درباره حذف استقلال‌ از آسیا به دلیل بدهی به استراماچونی گفت: هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتیم چرا که اتفاقات در سکوت رسانه‌ای رخ داد. واقعا این داستان انگیزه بازیکنان را می‌کشد. این‌که در آسیا نیستیم واقعا خوب نیست. واقعآ ناراحت هستیم.  کل مجموعه زحمت می‌کشد و یک هدفی دارد. حضور در جام باشگاه آسیا و قهرمانی لیگ هدف استقلال‌ بود. این اتفاقات باعث ناراحتی بازیکنان تیم استقلال می‌شود. هر بازیکنی که اول فصل قرارداد می‌بندد روی مبلغ آن قرارداد حساب باز می‌کند. از اول فصل یک سری آپشن داشتیم که این آپشن‌ها مسکن هم شامل می‌شد. آپشن‌ها را که دریافت کردیم به پای قراردادمان نوشتند. یک ماه و نیم است که با اسنپ جابه‌جا می‌شوم. حتی بعد از تمرین برخی از بچه‌ها من را می‌رسانند. برای بدهی مجبور شدم ماشینم را بفروشم. حق مسکن گرفتم و با آن یک خانه در اول فصل خریدم اما الان هم خانه را عوض کردم چرا که به پول پیش خانه احتیاج داشتم تا چکم را پاس کنم. این موضوعات ما را اذیت می‌کند و تحت فشار قرار می‌دهد. استقلال فوتبال خوبی ارائه می‌دهد و امیدوارم که همه مشکلات حل شود.

نیک نفس: معلوم نیست مسئولان باشگاه کجا هستند؟

زبیر نیک‌نفس درباره احتمال حذف استقلال از اسیا تا ساعاتی دیگر به دلیل پرداخت نشدن بدهی این تیم، اظهار کرد: اوضاع خیلی سخت است. از یک طرف باید تمرکز و حال خوب‌مان را برای بازی‌های لیگ بگذاریم و برای هواداران‌مان هم که شده باید تمام تلاش‌مان را بکنیم اما از طرف دیگر فکر و ذکرمان این موضوع است. باید از مسئولان بپرسید که چطور می‌شود که امسال و پارسال از آسیا حذف می‌شویم؟  این عمر و جوانی و زندگی ماست که هدر می‌رود. می‌توانیم روزهای خیلی خوبی را در آسیا داشته باشیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم . یک بار زندگی می‌کنیم و یک بار فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کنیم و بهترین سال‌های عمرمان است که می‌توانیم در آسیا برای استقلال، کشور و مردم‌مان افتخار افرینی کنیم اما به راحتی به خاطر اشتباه یا کم کاری برخی‌ها این اتفاق برای‌مان می‌افتد. ما امسال تیم خیلی خوبی داریم و می‌توانیم حرف‌های زیادی در آسیا برای گفتن داشته باشیم اما پارسال آن طور و امسال هم به این شکل حذف می‌شویم. جدا از این بحث یک ماه دیگر لیگ تمام می‌شود و ما فقط یک سوم مبلغ قراردادمان را گرفته‌ایم و با وجود این وضعیت نه اعتصابی و نه حرف و حدیثی را از طرف بچه‌ها ندیده‌ایم. بچه‌ها بهترین بازی‌های‌شان را می‌کنند و ما فقط حرص می‌خوریم.

او درباره اوضاع نابسمان این تیم و پرداخت نشدن بدهی‌های باشگاه و این‌که چه در باشگاه استقلال می‌گذرد؟ گفت: من از این‌ها خبر ندارم و از مسئولان باید بپرسید. خود من از طلب پارسال برای برج ۷ چک دارم اما هنوز پاس نشده و امسال هم فقط یک سوم قراردادمان را گرفته ایم اما با این وجود همه تلاشمان را برای تیم می کنیم. مهم‌تر از بحث پول حضور در آسیاست. با این تیمی که ما داریم حرف‌های زیادی می‌توانستیم در آسیا داشته باشیم. به قول حرف کاراکتر بازیگر یک فیلم ما باید الان یقه چه کسی را بگیریم؟ وقتی هم دو هفته نتیجه نمی گیریم سریع همه مصاحبه می کنند که باید بازیکنان جریمه شوند اما الان معلوم نیست کجا هستند نه حرفی هست و نه سر تمرین می ایند.

وی در واکنش به این سوال که مسئولان باشگاه امروز هم نیامدند؟ گفت: باید از خودشان بپرسید که چرا نیامدند ولی هر کسی باید کار خودش را بکند من بازیکن باید کار خودم را بکنم، مربی و مسئول هم همینطور باید کار خودشان را بکنند. دو سال از آسیا حذف می شویم. آیا باشگاه بزرگ استقلال نباید پشتوانه ای داشته باشد که بتواند بدهی‌هایش را بدهد؟ من واقعا تاسف می خورم.

مرادمند: آقای فتح الله زاده! چرا مدیریت را قبول کردی

محمدحسین مرادمند گفت: نظر کلی در مورد حذف از آسیا بگویم یک نسل استقلال سوخت فصل گذشته در آسیا حذف شدیم مقصر کیست؟ چه کسی باید جواب بدهد؟ پارسال برای حضور در آسیا زحمت کشیدند. مقصر کیست کسی که با استراماچونی قرارداد بسته یا مدیران قبلی؟ یا مدیر فعلی یقه چه کسی را بگیریم؟ اگر تیم دیگری بود می گفتند موضوع ملی است. از مقام های بالا وسط می آمدند وموضوع را حل می کردند و هیچکس هم چیزی نمی فهمید و می رفت. این موضوع فقط برای استقلال است. امشب آخرین فرصت است. اگر می خواستند این مساله حل شود شده بود. بحث اسپانسر و مسایل دیگر حاشیه است به اصل موضوع بپردازیم. یقه چه کسی را بگیریم؟ یقه این مدیریت را بگیریم؟ از این مدیریت هم بازیکنان ناراحتند خودم هم ناراحت هستم. من درصدی از باشگاه گرفته ام قابل توجه بوده ولی درصد دریافتی بازیکنان بالا و پایین است چه کسی می خواهد جوابشان را بدهد؟ هر جایی که بودم شب عید پولی به بازیکنان پرداخت می کردند10 خانواده نگاه به دست این بچه ها می کنند. به هیچ کدام از بازیکنان پولی نداده اند. چهارماه است بازیکنان پولی نگرفته اند. 

مرادمند در مورد اینکه قراردادهای سنگینی در گذشته بسته شده گفت: این مسایل درست نیست که هر مدیری بیاید و مدیر قبلی را محکوم کند باید درستش کنند. اگر می توانید درست کنید. مگر نمیدانستید این موضوعات را که امدید و بعد می گویید 200-300 میلیارد بدهی هست! خب نمی آمدید و محبوبیت خود را هم خراب نمی کردی اقای فتح الله زاده شما محبوب هواداران بودید.من به عنوان یک استقلالی امشب ناراحت شدم که هواداران به شما توهین کردند. شما استقلالی هستید من ناراحت شدم.  چرا مدیریت را قبول کردید و محبوبیت خود را زیر سوال بردی؟ چرا 8 یا 10 سال پیش  برای این تیم زحمت کشیدی و الان اینگونه  علیه شما شعار می دهند. من ناراحت می شوم و به من برمی خورد.  اگر الان در مورد فتح الله زاده صحبت می کنم او نیاید در مورد من جبهه بگیرد. دلم می سوزد برای استقلال،  وقتی وارد ورزشگاه شدم که روی سکوها بنشینم همه ناراحت بودند تیم ما برده اما چرا همه ناراحت هستند.چرا یک نسل باید در استقلال بسوزد.

وی در مورد اینکه 500- 600 میلیارد تومان به استقلال امده و رفته این پول ها کجا رفته است، گفت: اگر شما می دانید من هم می دانم! از سازمان خصوصی سازی در مورد  تیم ما صحبت می کنند تا همه، یکی به عنوان مرجع  ارشد برای مردم و من بازیکن توضیح بدهد چی شد؟ هرکسی می آید تقصیر یکی می اندازد، من اول حرف هایم گفتم که درصد قابل توجهی گرفتم اما 4 ماه است که پول نگرفته ام. این ها جواب مردم را چه می خواهند بدهند با این مردم چه می خواهند بکنند؟

رضاوند: استقلال مگر تیم دولتی نیست، چه کسی باید کمک کند؟

آرش رضاوند در خصوص حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: متاسفانه این اتفاق افتاد، سال گذشته بدون شکست قهرمان شدیم و این همه تلاش کردیم تا قهرمان شویم من یک سوال دارم اگر تیم در ایران قهرمان شود به او پول می‌دهند؟ خیر یک هزار تومانی هم به این تیم نمی‌دهند. ما رفتیم قهرمان شدیم تا بتوانیم به رقابت های قهرمانی آسیا برویم. با این شرایط تنها دور هم جمع شدیم وبازی می‌کنیم و تک تنها مانده‌ایم. هیچ کس هم از تیم استقلال حمایت نمی‌کند. استقلال مانده است و هوادارانش. زمانی که استراماچونی به تیم ما آمد یک کلاه بزرگی بر سر استقلال گذاشتند کاری ندارم اما چطور می شود یک مربی خیلی راحت قراردادش را فسخ می‌کند و می‌رود و در خانه اش می نشیند و پول دوسالش را می‌گیرد؟ اون موقع هواداران برای دادن پول استراماچونی راهپیمایی کردند امروز هم عصه این موضوع را می خورند. 

بازیکن تیم فوتبال استقلال در ادامه گفت: اگر فردا پولی به استقلال بدهند هیچ فایده‌ای ندارد این هواداران گناه دارند که با این شرایط اقتصادی باز هم به ورزشگاه می ایند تا از تیم محبوبشان حمایت کنند. استقلال را یک گوشه انداختند و هر کسی از راه می رسد یک لگد به او می‌زند. به خدا درست نیست. در این چند روز از خواب که بیدار می شدیم رسانه ها را چک می‌کردیم که ببینیم پول استرا را داده‌اند یا خیر. از استرس مردیم به خدا. ما باید فقط فکرمان در زمین باشد. تیم ما خیلی مشکل دارد. 

رضاوند درباره اینکه تا به امروز بازیکنان تیم استقلال تا به امروز چقدر از باشگاه دریافتی داشتند گفت:  تا به امروز تقریبا 40 درصد قرار داد خودمان را گرفته ایم و من نمی داندم در 45 روز باقی مانده چطور می خواهند 60 درصد دیگر قرارداد ها را پرداخت کنند. اصلا پول گرفتن ما مکافاتی شده است نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم. قربانزاده می آید و حرف می‌زند برای یک تیم دیگر این اتفاق افتاد رئیس جمهور رفت و صحبت کرد دمش گرم تیم کشورمان بود رفت تا به لیگ های پایین تر سقوط نکند. سوال من این است که چرا برای تیم ما نرفتند؟ تا دیروز به ما گفتند که این پول پرداخت خواهد شد. چطور می توانستیم اعتراض کنیم؟ استقلال مگر تیم دولتی نیست؟ این تیم امروز زمین خورده است چه کسی باید به این تیم کمک کند؟ دولت باید بیاید و کمک کند. 

وی در پایان در خصوص پولی که در باشگاه گم شده است تصریح کرد: می‌گویند 350 میلیارد پول نیست تقصیر من بازیکن و هوادار چیست؟ مگر خودتان مدیر نیاوردید و در استقلال نگذاستید؟ من کاری ندارم خودتان این مدیر را آوردید. خدا شاهد من زمانی که در سایپا بودم و 250 میلیون طلب داشتم اما بعد از 3 سال این پول را دریافت کردم و این پول یک شاهی هم برای من ارزش ندارد. برای من فایده ندارد که من پولم را امروز می خواهم و بعدا باید بعد از 2 سال برویم و شکایت کنیم تا بتوانیم به پولمان برسیم. بعد از 2 سال هم ما را مقابل هوادار می گذارند تا طلب خودمان را ببخشیم. به خدا در این مدت پول خودمان اصلا مهم نبود و تنها به فکر تسویه استراماچونی بودیم. از جمعه هفته گذشته تا به امروز این پول به درد ما می‌خورد فردا نیایند و بگویند بحث ملی بود نه دیگر این پول به درد ما نمی‌خورد.

قایدی: مشکلات آنقدر زیاد است که نمی‌دانم در مورد کدام‌شان صحبت کنم

مهدی قایدی درباره اینکه استقلال به دلیل بدهی به استراماچونی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد، اظهار داشت: قهرمانی در آسیا یکی از هدف‌هایی است که ما و هواداران داریم، اما حذف با یک بدهی که نمی‌دانم برای چند سال قبل است، خیلی دردآور است.

وی در مورد سرنوشت پول انتقالش به باشگاه اماراتی گفت: این هم سؤال خوبی است. چند وقت قبل گفتند که پرداخت شده است. خودم هم واقعاً نمی‌دانم. من چند وقت قبل با باشگاه شباب الاهلی تماس گرفتم و آنها گفتند که می‌خواستند بابت پول رضایتنامه که استقلال نداده است، شکایت کنند، ولی از آنها خواهش کردم و فعلاً دست نگه داشته‌اند. اینقدر در اینجا مشکل هست که نمی‌دانم راجع به کدام یک از آنها صحبت کنم.

مهاجم تیم فوتبال استقلال در واکنش به صحبت‌های بازیکنان این تیم مبنی بر اینکه پول نگرفته‌اند، عنوان کرد: مگر می‌شود بازیکنان و اعضای کادر فنی در شب عید پول نگیرند؟ مگر چنین چیزی داریم؟ هیچ کجای دنیا اینگونه نیست، آنهم در تیمی به این بزرگی مثل استقلال. خیلی از بچه‌ها با اسنپ موتوری می‌آیند. همه ماشین خود فروخته‌اند و خانه‌ای را که داشتند، اجاره دادند و خودشان مستأجر شده‌اند. اولین بار است که شاهد چنین چیزی هستم. من دلم برای این وضعیت می‌سوزد و هر کاری که بخواهم انجام بدهم، نمی‌توانم.

وی درباره احتمال جدایی ساپینتو پس از شرایط اخیر گفت: فقط می‌توانم بگویم که او آدم مردی است و دمش گرم.

مطهری: همه ما سختی کشیده‌ایم و هر چقدر می‌گیریم نوش جان‌مان!

ارسلان مطهری گفت: ما کارمان را انجام می‌دهیم و تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم و دل هواداران شاد شود. این زشت است که جوری رفتار می‌شود که همه مقصر هستند جز شما و همه بد هستند و فقط شما خوب هستید. من تصمیم داشتم تا پایان فصل مصاحبه نکنم، ولی اگر الان صحبت نکنم، در حقم تیمم جفا کردم. ما از زمان جدایی استراماچونی چقدر زمان داشتیم که طلبش را بپردازیم؟ آن زمان دلار چند بود و الان چند است؟ با این حال پول زیادی نیست. این تیم برای دولت است و دولت باید ورود کند و این قضیه حل شود.

مطهری در پاسخ به این سؤال که «در شرایط موجود چه کسی مقصر است؟»، اظهار داشت: ما چیزی نمی‌دانیم. من الان هر چه به شما بگویم، دروغ می‌گویم. من و بچه‌ها چیزی نمی‌دانیم. ما دنبال مقصر نیستیم، بلکه دنبال حل مسئله هستیم. این تیم 30، 40 میلیون هوادار دارد. وقتی ما اعتراض می‌کنیم و تمرین نمی‌کنیم، این نیست که پول‌مان را می‌خواهیم. در همه جای دنیا اینگونه است که شما باید آرامش بازیکن را حفظ کنید، بازیکن هم بتواند به زمین برود و عملکرد خوبی داشته باشد که هوادار بیرون از زمین خوشحال باشد. این یک چرخه است که می‌چرخد. اگر فقط در این چرخه یک نفر کار خود را انجام ندهد و یک عضوی از این خانواده وظیفه‌اش را به درستی انجام ندهد، این زنجیره پاره می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تلاشی برای درست شدن این وضعیت دیده است یا نه، تأکید کرد: به هیچ وجه.

مهاجم استقلال در واکنش به شعار هواداران و صحبت عارف غلامی مبنی بر اینکه باید به حرف آنها گوش کرد، گفت: باید به حرف آنها توجه کرد. کسی نیامده است فوتبال را به من بدهد و بگوید که فوتبالیست شوم. من در ساختمان و مغازه مخروبه خوابیده‌ام، در ساختمان نیمه کاره خوابیده‌ام، یک اتاق 12 متری در انتهای اسلامشهر خوابیده‌ام که چهار نفر در آن بودیم. وقتی می‌گوییم حق‌مان را می‌خواهیم، بدان معناست که تمام بچه‌ها سختی کشیده‌اند. من خودم را مثال می‌‌زنم، چون مشت نمونه خروار است. همه ما سختی کشیده‌ایم. فوتبالیست هر چقدر که پول بگیرد، نوش جانش. به همین دلیل باید به زمین برویم و جواب بدهیم. دل هوادار هم باید شاد شود. من عین حقیقت را می‌گویم.

مطهری درباره اعتراض هواداران به عدم واکنش وزارت ورزش درباره شرایط اخیر تصریح کرد: باید واکنش نشان می‌دادند. من همیشه حق را به هوادار می‌دهم، چون صاحب اصلی این تیم و دلسوز واقعی هستند. هوادار اعتبار فوتبال است و به باشگاه‌ها اعتبار می‌دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید