این‌گزارش تکمیل شده است

عکس و ویدیو| سقوط بالگرد وزیر ورزش در کرمان/ سجادی در ICU+اسامی مصدومان

بالگرد حامل وزیر ورزش در حوالی بافت کرمان سقوط کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان امروز راهی کرمان شده بود که در سفر وی به شهرستان بافت، بالگرد حامل وی دچار سانحه شد. طبق گفته شاهدان عینی بالگرد حامل وزیر ورزش هنگام فرود در شهرستان بافت دچار سانحه شد و در ارتفاع پایین سقوط کرد. بالگرد یک بار می‌نشیند و بلند می‌شود که موقع نشستنِ مجدد دچار سانحه می‌شود که علت این اتفاق در دست بررسی است. ۱۴ مسافر این بالگرد به همراه خلبان و کمک خلبان بلافاصله بعد از این سانحه به بیمارستانی در کرمان منتقل شدند تا مراحل درمان مصدومیت‌های جزئی آنها طی شود. باوجود اینکه برخی از مسافران زخمی شده‌اند، اما حال عمومی تمام نفرات مساعد است. وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس فدراسیون شمشیربازی، نماینده مردم شهرستان بافت و جمعی از خبرنگاران و تصویربرداران صداوسیما در این بالگرد حضور داشتند و قرار بود از طرح‌های ورزشی شهرستان بافت بازدید کنند.

حال وزیر ورزش وخیم است

محمد صابری در خصوص آخرین وضعیت سرنشینان بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت:‌ این بالگرد 16 سرنشین داشته است، از بین این تعداد متاسفانه اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش فوت شده است و حال سه تن دیگر وخیم گزارش شده است. حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، مدیرکل ورزش جوانان استان آذربایجان شرقی و جزو مصدومان وخیم هستند. تا چند دقیقه پیش که پیگیر حال عمومی وزیر ورزش بوده‌ام  از لحاظ علائم حیاتی از قبیل ضربان، فشار خون، تنفس نرمال بودند اما چون به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند و تحت تاثیر دارو قرار دارند نمی‌توان ارزیابی دقیقی از وضعیت هوشیاری وی داشت و در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد.

صابری با تایید خون ریزی مغزی سجادی گفت:‌ در حال انتقال وی بیمارستان هستیم و پس از بررسی مشخص می‌شود که آیا نیاز به جراحی وجود دارد یا خیر.

غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: وضعیت حمید سجادی اصلا خوب نیست و جمجمه او به شدت آسیب دیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی‌ ضربه مغزی شده است

اورژانس کرمان: ۳ مصدوم این سانحه شامل وزیر ورزش، مدیرکل ورزش و جوانان استان‌های تهران و آذربایجان شرقی در ‌حال انتقال به بیمارستان شهید باهنر کرمان هستند؛ وضعیت این مصدومان‌ نسبتا پایدار است. ۱۴ مصدوم دیگر وضعیت بهتری دارند و در بیمارستان بافت در حال ارائه خدمات درمانی به آنها هستند. مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی‌ ضربه مغزی شده است. مدیرکل ورزش استان تهران از ناحیه کمر دچار مشکل و ضایعه نخاعی شده است.

محسن معتمد کیا مدیر کل اطلاع رسانی وزارت ورزش که یکی از همراهان وزیر در سفر به بافت بوده است از سلامتی خودش خبر‌ داد. او به خبرآنلاین گفت:حالم خوب است،آرزوی سلامتی برای بقیه می کنم.شما خبرهای خوب مخابره کنید.

بر اساس اطلاعات به دست آمده کتف محسن معتمدکیا شکسته است.

رئیس اورژانس کرمان درباره آخرین وضعیت وزیر ورزش گفت: وزیر ورزش و جوانان باید به icu منتقل شود و خونریزی مغزی او جزئی بوده و افزایش پیدا نکرده است اما مقداری هوشیاریش پایین است اما فعلا نیاز به جراحی ندارد.

در همین راستا حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: حال وزیر ورزش بهتر شده و جای نگرانی نیست و وی فعلاً نیازی به جراحی ندارد. برخی مصدومان به کرمان منتقل شده‌اند و همه امکانات استان کرمان برای درمان مصدومان بسیج شده است.

IMG_20230223_192422_742 اسامیِ مصدومان سانحه بالگرد کرمان

 

 

 

 

سقوط هلی کوپتر وزیر ورزش

photo_2023-02-23_16-30-48

photo_2023-02-23_16-30-44

دیدگاه تان را بنویسید