برای "از اینجا مانده و از آنجا رانده" این روزها

درسی مهم برای کاوه رضایی!

کاوه رضایی تا پایان فصل در بلاتکلیفی بسر خواهد برد تا درس عبرتی باشد برای یادگیری رفتار حرفه ای بیرون مستطیل سبز.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ قرارداد عجیب و غریب داخلی کاوه رضایی با استقلال در آغاز فصل یکی از سوژه هایی بود که خیلی زود مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. اقدامی کاملا بی سابقه و البته غیرحرفه ای که در نهایت دودش به چشم خود کاوه رضایی رفت و حالا او کاملا آچمز شده و باید در انتظار پایان این فصل فوتبال باشد.

پس از این که کمیته تعیین وضعیت قرارداد داخلی او با استقلال را غیرقانونی و غیرقابل استناد دانست و تاکید کرد که او بازیکن تراکتور است، خمس، سرمربی تیم تبریزی هم اعلام کرد به او نیازی ندارد. به این ترتیب او تا پایان فصل باید مهمان ناخوانده ای در تبریز باشد که بازی ها را از نیمکت یا سکوها دنبال کند.

رضایی در حالی با امضای قرارداد داخلی با استقلال به تراکتور رفت که امیدوار بود، بتواند با اتکا به همین قرارداد به تیم محبوبش برگردد اما بی اعتبار بودن این دست توافق های داخلی مدتهاست که بر همگان آشکار شده است. رضایی که از خارج برگشته بود دوست داشت خیلی زود با قراردادی خوب دوباره در استقلال بازی کند اما به هدفش نرسید. او می توانست با اتکا به قابلیت های فوتبالی اش یک فصل با جان و دل برای تیم تراکتور بازی کند و با ارائه نمایش دلپذیر و نشان دادن آمادگی اش استقلال را مجاب کند که در تابستان بعد اولین ورودی آبی ها در نقل و انتقالات باشد.

ناآگاهی فوتبالیست ها و حتی مدیران و ایجنت ها از امور حقوقی مساله ای است که آینده بازیکنان را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر خمس سر حرفش بماند که با شناختی که از مربیان خارجی و تاکید آنها بر دیسیپلین داریم بعید هم نیست، به کاوه رضایی تا پایان فصل بازی نمی رسد و او اجازه ترک این تیم را هم ندارد. به این ترتیب مشخص نیست در پایان فصل اصلا تیمی متقاضی دریافت او شود یا خیر. چرا که در اختیار گرفتن بازیکنی که نیم فصل بازی نکرده و از ترکیب دور بوده است یک ریسک به تمام معناست.

با رفتن کی روش از نیمکت تیم ملی و انتخاب سرمربی تیم ملی که احتمالا اوایل سال آینده خواهد بود، کاوه رضایی حتی این فرصت را داشت که با نمایش خوب در لیگ نظر سرمربی تیم ملی را هم جلب کند. هرچند در پست کاوه بازیکنانی نظیر سردار، طارمی و انصاری فرد حضور دارند اما او می توانست خودش را به مربی جدید تیم ملی تحمیل کند.

"از استقلال مانده و از تراکتور رانده" فوتبال ایران احتمالا از این پس با بندهای وسوسه برانگیزی که معاون آجورلو در پیش نویس قرارداد او گنجانده بود تحریک نخواهد شد. بازیکنی که هم به دنبال دریافت دستمزد بابت نیم فصل اول از تراکتور بود و هم دلش نمی آمد از قرارداد چرب و نرم و پر آپشن استقلال بگذرد، آن قدر طمع "همه" داشت که "هیچ" نصیبش نشد. حالا تراکتور نه تنها او را نمی خواهد بلکه خواهان غرامت هم شده است. از آن سو هم که قرارداد عجیب و غریبش با استقلال سندیتی ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید