در گفت و گو با جی پلاس

انتقاد ملی پوش والیبال نشسته ایران: کسی بیشتر از حقش چیزی از مسئولان نمی‌خواهد

ملی پوش والیبال نشسته به انتقاد از میزان پاداش های پرداختی به تیم پرداخت و از اینکه بعد از قهرمانی در جهان مسئولان به استقبال تیم نیامدند ابراز تاسف کرد.

لینک کوتاه کپی شد

حسین گلستانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص کسب عنوان قهرمانی جهان و سهمیه پارالمپیک توکیو گقت: مسابقات جهانی نسبت به پارالمپیک توکیو سطح بالاتری داشت و ما در مرحله گروهی به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کردیم و آمریکا را شکست دادیم. در نیمه نهایی توانستیم مقابل برزیل که خیلی از پارالمپیک قوی تر شده بود پیروز شویم و در فینال هم برابر بوسنی که میزبان بود را با تماشاگرانش شکست بدهیم. بازی سنگینی بود و من تا کنون چنین مسابقه‌ای تجربه نکردم؛ البته داوری هم کمی اذیت کرد چون تحت تاثیر جو و تماشاگران قرارگرفته بودند اما در نهایت قهرمانی را به دست آوردیم.

او در مورد استقبال نکردن مسئولان ورزش به هنگام بازگشت تیم به ایران گفت: تیم ما همه حریفان خود را 3 بر صفر شکست داد و قهرمان جهان شد بنابراین بچه‌ها توقع داشتند مسئولان استقبال کنند اما این اتفاق رخ نداد و بازیکنان ناراحت شدند چون تمام تلاش خود را کرده بودند.  این یک سال و نیم که در اردو بودیم بچه‌ها در ماه  12 روز دوری از خانواده را تحمل کردند تا مسابقات به بهترین نحو برگزار شود و بتوانند افتخاری کسب کنند پس همه انتظار داشتیم مسئولان بیایند.

گلستانی با اشاره به گلایه بازیکنان نسبت به پاداش‌ها گفت: فدراسیون در حد توان لطف کرد و در مسابقه به تیم پاداش داد اما بیشتر صحبت ما روی همین جوایز است چون در قانون آمده که جوایز ورزش‌های تیمی نصف می‌شود. در ایران فقط تیم والیبال نشسته در سطح جهان و پارالمپیک قهرمان است و بچه‌ها انتظار دارند جوایزشان مثل بقیه رشته‌ها باشد.

او افزود: امیدوارم این قانون در آینده اصلاح شود چون ما نزدیک به 10 سال است افتخار این را داریم که برای تیم ملی بازی می‌کنیم و امیدوارم این مسئله درست شود و در آینده بچه‌ها جوایز خود را کامل بگیرند. کسی بیشتر از حقش چیزی نمی‌خواهد. مگر چند تیم داریم که این طور قهرمان می‌شود؟  تیم ما نزدیک 30 سال است همیشه روی سکوی قهرمانی بوده و نگه داشتن عنوان قهرمانی سخت تر از قهرمان شدن است بناراین توقع بازیکنان این است که مثل سایر تیم‌ها با ما برخورد شود نه بیشتر و نه کمتر؛ امیدوارم درآینده درست شود.

ملی پوش تیم والیبال نشسته ایران در پاسخ به این سوال که  با این  شرایط بازیکنان انگیزه‌ای برای ادامه دادن دارند یا نه تصریح کرد: اصلا بحث انگیزه برای بچه‌های ما به خاطر بعد مادی نیست؛ شناختی که من نسبت به هم تیمی‌هایم دارم این است که افتخار را اول از همه برای کشورمان کسب کنیم اما کمک مالی هم انگیزه را دوچندان می‌کند و دغدغه فکری کمتر می‌شود. اینکه جوایز ما نصف است دلیل نیست که بی انگیزه و بدون تلاش راهی مسابقات شویم؛ برعکس بچه‌های ما همیشه ثابت کردند با وجود این قانون همیشه قهرمان می‌شوند.

دیدگاه تان را بنویسید