جی پلاس

کلاف سردرگم در کبدی ایران؛ مشکلات اقتصادی گریبان گیر شد

رئیس فدراسیون کبدی در حالی شهر اردبیل را به عنوان میزبان لیگ دسته یک زنان معرفی می‌کند که طبق شنیده‌ها هنوز میزبان نهایی مشخص نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مشکلات در رشته‌های مختلف ورزشی خصوصا در بعد اقتصادی همواره وجود داشته و این بار گریبانگیر رشته مدال آور کبدی شده است. طبق قوانین مسابقات وقتی دو تیم از لیگ برتر به دسته پایین تر سقوط می‌کنند بعد از پایان مسابقات لیگ دسته یک دو تیم نخست به لیگ برتر صعود و جایگزین دو تیم حذف شده می‌شوند.

فصل جدید لیگ دسته یک به دلیل مشکلات مالی هیئت استان‌ها در هاله‌ای از ابهام وجود دارد البته در بخش آقایان آذربایجان غربی انتخاب شده اما در بخش زنان علی رغم صحبت‌های رئیس فدراسیون مبنی بر انتخاب اردبیل به عنوان میزبان طبق پیگیری‌های خبرنگار ورزشی جی پلاس، استان قزوین در حال تلاش برای قبول میزبانی برگزاری مسابقات است که البته قطعی نیست.

با توجه به اینکه برگزاری لیگ برتر منوط به مشخص شدن نتایج لیگ دسته یک است و درصد زیادی از بازیکنان از اقشار کم درآمد جامعه هستند که لیگ برتر تنها منبع درآمد آنها است انتظار می‌رود فدراسیون کبدی به عنوان متولی این رشته برای حل این مشکل تلاش کند.

 

عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره اظهار کرد: من تمام این صحبت‍ها را رد می‌کنم، میزبان مسابقات آقایان آذربایجان غربی و مسابقات زنان اردبیل است بنابراین مشکل خاصی نداریم منتها وقتی تعداد تیم‌ها زیاد باشد وضعیت خوابگاه  سخت می‌شود. طبق برنامه اول لیگ دسته یک برگزار می‌شود تا تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر برسند. من فکر می‌کنم زمانی که مشخص کردیم هر دو سطح مسابقات برگزار می‌شود. کبدی فدراسیونی است که درآمدی در آن نیست اما ما حتی در زمان برگزاری لیگ‌ها خوابگاه و هتل تهیه می‌کنیم و این کارها را هم خودمان برعهده می‌گیریم از طرفی در پی این بودیم که برای تک تک تیم‌ها اسپانسر پیدا کنیم و خوشبختانه با چند حامی صحبت کردیم و فکر می‌کنم  اتفاق  خوبی رخ دهد.

ایران در کبدی کشور صاحب نامی است و شما هم که نایب رئیس فدراسیون جهانی هستید بنابراین انتظار می‌رود کبدی ما پویاتر شود و بازیکنانی که اکثر آنها از قشر محروم کشور هستند تنها منبع درآمد خود را از دست ندهند؛ اورسجی درباره این موضوع تصریح کرد: ما سازمان لیگ را راه اندازی کردیم و می‌خواهیم شیوه برگزاری مسابقاتمان را با پخش مسابقات در هر هفته تغییر بدهیم ؛ همچنین به دنبال این هستیم شرایطی فراهم کنیم بازیکنان پاکستان که نزدیک ما هستند و قابلیت‌های خوبی هم دارند بتوانند در لیگ ایران بازی کنند؛ ما به دنبال ارتقاء کبدی هستیم و مطمئن باشید در آینده‌ای نه چندان دور لیگ بسیار پویایی خواهیم داشت.

او همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به تورم  وضعیت قراردادهای بازیکنان هم تغییری پیدا کرده یا نه گفت: هنوز قراردادهای فصل جدید نیامده باید قراردادها را ببینم به چه صورت است.

رئیس فدراسیون کبدی ایران با اشاره به افزیش بودجه این فدراسیون تصریح کرد: خوشبختانه نگاه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نسبت به کبدی کاملا تغییر کرده است؛ بودجه ما در کمیته ملی المپیک فقط 500 میلیون تومان بود که با یک جهش چهار برابری به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت؛ وزارت ورزش هم قول حمایت صددرصدی اردوهای تیم‌های ملی و بازی‌های آسیایی را داده است. همان طور که گفتم به دنبال جذب چند اسپانسر خوب هم هستیم و جلساتی  برگزار شده بنابراین امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد البته در مورد مسائل مالی اگر بخواهم صحبت کنم هرچه قدر هم تامین شویم باز کم است چون نیاز به پول داریم.

عباس اورسجی در پایان صحبت‌های خود گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم با حامیان مالی اتفاقی رقم بخورد که دغدغه ورزشکاران ما حل شود و بخصوص بتوانیم استان‌ها را توسعه دهیم چون نیاز داریم خانه کبدی داشته باشیم، نیاز داریم به استان‌ها تجهیزات از جمله تاتامی اهدا کنیم بنابراین نگاه ما نگاه توسعه‌ای است.

دیدگاه تان را بنویسید