جی پلاس

شباهت عجیب لیگ برتر ایران با لالیگا!

فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران، شباهت عجیبی با لالیگای اسپانیا دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران در حالی پیگیری می‌شود که پرسپولیس و استقلال به عنوان دو تیم صدرنشین تا پایان هفته نهم، تنها به واسطه تفاوت در تفاضل گل‌ها نسبت به یکدیگر رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. موضوعی که باعث شباهت بسیار زیاد لیگ‌ ایران با لالیگا شده است.

فصل جاری لیگ خلیج فارس در حالی به هفته دهم رسید که پرسپولیس تهران با 5 برد، 3 مساوی و یک باخت، 18 امتیازی است و با تفاضل گل 6 جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم دوم جدول نیز استقلال تهران است که با همان تعداد برد، باخت، مساوی و امتیاز با تفاضل گل 5 در رتبه دوم جدول قرار دارد.

از جمله لیگ های جهان که از این نظر شباهت بسیار زیادی به لیگ ایران دارد، مسابقات لالیگای اسپانیا در فصل جاری است. جایی که بارسلونا صدرنشین و رئال مادرید در رتبه دوم قرار گرفته است.

طبق جدول لالیگا تا پایان هفته هشتم، تیم بارسلونا با کسب 7 برد، یک تساوی، 22 امتیاز و تفاضل گل 19 صدرنشین است و در رده دوم هم رئال مادرید با 7 برد، یک تساوی، ‌18 امتیاز و تفاضل گل 12 قرار دارد. به این ترتیب می‌توان به این نتیجه رسید که تعیین کننده صدرنشین هر دو لیگ تا به اینجای فصل، صرفا تفاضل گل تیم ها است.

البته در میان لیگ های معتبر اروپایی هم لیگ هایی مثل لیگ جزیره (انگلیس)،‌ لوشامپیونه (فرانسه) و اردیویسه(هلند) هم شباهت زیادی به لیگ برتر ایران از نظر وضعیت تعیین کننده تیم صدرنشین دارند. در هر سه لیگ فوق تیم‌های اول (آرسنال، پاری‌سن‌ژرمن و آلکمار) تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم‌های دوم (منچسترسیتی، لوریان و آژاکس) در جایگاه نخست قرار گرفته‌‌اند.

البته باید در نظر داشت که شباهت لالیگا و لیگ برتر ایران بسیار متفاوت با سه لیگ دیگر است، چرا که تعیین کننده صدرنشین در لالیگا و لیگ ایران صرفا تفاضل گل‌ها است.

دیدگاه تان را بنویسید