روایت دروغ هیات رئیسه فدراسیون از بازگرداندن کی روش

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با روایت دروغ از جلسه اخیر خود و کتمان گفت و گو درباره بازگشت کی روش، منجر به ناراحتی اسکوچیچ و شایعه سازی برای تیم ملی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از اولین جلسه خود، به جای بیان حقایق، با انتشار اخبار دروغ و تناقض گویی، به شایعات درباره رفتن اسکوچیچ و آمدن کی روش دامن زده است. 

فوتبال 360 نوشت: جلسه اضطراری هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، امروز برگزار شد و خروجی مهمی داشت. کارلوس کی‌روش، احتمالا به زودی جانشین دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی خواهد شد. مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون فوتبال، مدتی قبل وعده داده بود در صورت رسیدن به این پست، برای بازگرداندن کی‌روش تلاش می‌کند. او پس از پیروزی در انتخابات، علاقه‌ای به دیدار با اسکوچیچ نداشت و نشان داد روی این تصمیم مصمم است. در جلسه هیات رئیس فدراسیون، بحث‌هایی جدی بین اعضا بر ابقا یا اخراج دراگان اسکوچیچ پیش آمد. در نهایت اما، موافقان کی‌روش توانستند با اکثریت آرا به پیروزی برسند تا او، در صورت توافق نهایی یک بار دیگر به ایران برگردد.

نکته مهم این جلسه اما، حرف‌های سخنگوی فدراسیون فوتبال بود. در شرایطی که خبرنگاران رسانه‌های مختلف، بخاطر ارتباطات‌شان با اعضای رئیسه خبر قطعی انتخاب کی‌روش و حتی جزئیات بحث‌های داخل جلسه را منتشر کرده بودند، احسان اصولی به طور کامل همه چیز را کتمان کرد: «هیچ بحثی در خصوص کی‌روش نشد. در مورد تیم‌های ملی گفت‌وگو و طرح مساله شد اما در این خصوص بحثی انجام نشد. سرمربی تیم ما اسکوچیچ است. اصرار شما را برای اینکه یک چیزی را تکرار کنیم متوجه نمی‌شوم. حاشیه را که ما به وجود نمی‌آوریم. برخی دوستان دامن می‌زنند و بعد هم مطالبه می‌کنند که چه شد و چه اتفاقی افتاد؟ آنچه که اتفاق افتاده را برای شما توضیح می‌دهم. تحلیل خودم را نمی‌گویم.»

تناقض حرف‌های اصولی با خبرهایی که سایر اعضا به خبرنگاران دادند، باعث شد بسیاری از رسانه‌ها، گزارش خودشان از اتفاقات را منتشر کنند. بعضی از آن‌ها، به صورت رسمی کی‌روش را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی کرده‌اند. انتخاب کی‌روش به جای اسکوچیچ، مورد مشترک بیشتر این گزارش‌ها بوده اما در جزئیات، تفاوت زیادی وجود دارد. دلیل این تناقض‌ها هم، اخبار غیرواقعی است که سخنگوی فدراسیون فوتبال، به رسانه‌ها داد و کاری کرد فهمیدن بین حقیقت و دروغ، سخت‌تر از همیشه شود.

سخنگوی فدراسیون، پستی است که تعریف شده تا اخبار واقعی فدراسیون، به صورت رسمی منتشر و جلوی شایعات گرفته شود. حالا اما در بین اخباری که از فدراسیون منتشر شده، غیر واقعی‌ترین روایت به سخنگوی فدراسیون اختصاص دارد. روایتی که در آن هیچ بحثی درباره سرمربی تیم ملی نشده و حرفی هم از کی‌روش به میان نیامده است. همین روایت، باعث شد رسانه‌هایی که به اخبار رسمی اعتماد کردند، گمراه شوند و شایعات، جلوتر از همیشه حرکت کنند. روند غلطی که می‌تواند اعتبار شایعات را از اخبار رسمی، بالاتر ببرد و اعتماد رسانه‌ها و مردم را به فدراسیون فوتبال، از این هم کمتر کند.

دیدگاه تان را بنویسید