جی پلاس

اوج بی‌اخلاقی؛ روح مرده فوتبال در ایران!

در حالی که دو هفته از لیگ فوتبال ایران سپری می‌شود، بی اخلاقی در استادیوم‌ها موج می‌زند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حالی که فقط دو هفته از لیگ برتر فوتبال ایران گذشته است، هواداران این رشته شاهد حواشی بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله داوری و حضور هواداران در استادیوم‌ها هستند. مشکلاتی که به واقع در حال از بین بردن روح ورزش فوتبال در ایران هستند.

برخلاف سایر کشورهای جهان که سعی دارند با استفاده هر چه بیشتر از پتانسیلی به نام هوادار درآمدزایی‌های خود از این رشته پر طرفدار را افزایش دهند، ایران تنها کشوری است که گاها شاهد برگزاری بازی‌ها با کم‌ترین ظرفیت استادیوم‌ها و گاها کاملا بدون تماشاگر است که در نوع خود اتفاقی نادر به شمار می‌رود.

البته یکی از دلایلی که فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفته تا در برخی از بازی‌ها مانع ورود تماشاگران برای تماشای بازی‌ها شود، وضعیت غیر استاندارد استادیوم‌های است. موضوعی که البته از گذشته در فوتبال ایران وجود داشته و بسیاری آن را بهانه‌ای برای  ترس از تعلیق فوتبال ایران توسط فیفا، به دلیل عدم صدور مجوز ورود بانوان به ورزشگاه‌ها می‌دانند. 

البته با همه این موضوعات اگر بخواهیم موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را بیشتر و با دقت بیشتری نگاه کنیم، این سوال مطرح می‌شود که بانوان ایرانی در چه فضایی قصد ورود به استادیوم‌ها را دارند؟ استادیوم‌هایی که در آن‌ها همه چیز از جمله توهین به بازیکنان، خانواده‌های آن‌ها و .... روی سکوهای هواداری هست بجز تشویق تیم خودی که در نوع خود جالب است!

فقر فرهنگی که شاید بتوان آن را یکی از جدی‌ترین مشکلات این رشته در کشور معرفی کرد و مشخص نیست چه زمانی به پایان خواهد رسید. بی شک رشد فرهنگ هواداری در جامعه ایران می‌تواند مانع بسیاری از مشکلات تیم‌ها شود و امید است باشگاه‌هایی که پیشوند فرهنگی و ورزشی را دارند، در این زمینه نیز فعالیت گسترده تری داشته باند.

دیدگاه تان را بنویسید