دلایل موفقیت کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی از نگاه صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان بازی های کشورهای اسلامی درباره علت موفقیت کاروان ایران در این بازی ها سخن گفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کاروان ایران در پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در جایگاه سوم رده بندی مدالی قرار گرفت و بهترین عملکرد تاریخ خود را از نظر تعداد مدال برجای گذاشت.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در پایان این رقابت ها درباره دلایل موفقیت کاروان پیامبر اعظم که باشعار ایران سرافراز درقونیه حضور داشت متنی را منتشر کرد و نوشت:

در تحلیل و کالبد شکافی عملکرد کاروان ورزشی کشور عزیزمان ایران می توانیم به مولفه های متعددی اشاره نماییم:

١-عنایت ساحت قدسی پیامبر اعظم و استعانت از ارواح متعالی شهدای کربلا و در راس ان سیدالشهدا و دعای خیر مردم.

٢-وفاق، همدلی وانسجام میان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، کادر سرپرستی، فدراسیون ها،سرپرستان تیمها ،مربیان و ورزشکاران و در کل جامعه فرهیخته و افتخار آفرین ورزش کشور.

٣-هدفگذاری وبرنامه ریزی دقیق در ستاد عالی بازیها و ستاد عملیاتی بابهره مندی از تجربیات طولانی توسط کادر سرپرستی، کارشناسان و تحلیلگران.

٤-تلاش خالصانه روسای سخت کوش فدراسیونها ،کادر فنی،مربیان و پزشکان در آماده سازی تیم ها و ورزشکاران اعزامی.

٥- حمایت های مالی ازفدراسیونها و تامین نیازمندیها و پشتیبانی حداکثری از کاروان اعزامی از قبیل شارژ مالی،تامین امکانات لازم، اسکان ،تعذیه ،هواپیمایی، حمل ونقل ،پاداش پای سکو ،البسه ،چمدان و اقلام مورد نیاز کاروان.

٦-عدم بزرگ نمایی چالش ها و عدم توجه به حاشیه ها

٧-تلاش صادقانه اصحاب رسانه خصوصا رسانه ملی برای انعکاس دقیق لحظات تلاش ورزشکاران غرور آفرین ایرانی برای ملت بزرگ ایران.

٨-شناخت رقبا و کسب تجربه جدید توسط مربیان و ورزشکاران جهت آمادگی  بیشتر برای رویداد آسیایی هانگژو والمپیک پاریس

٩-حمایت وحضور موثر جناب اقای دکتر سجادی وزیر محترم ومعاونین ایشان وهمزمان حضور دلگرم کننده حاج محمد خسروی وفا ریاست معزز پارالمپیک به مراه فعالیت شبانه روزی همکاران دلسوز کمیته ملی المپیک برای حمایت وپشتیبانی از کاروان قونیه.

۱۰- علی رغم تمام موارد مذکور کاروان ایران با اقتدار  باکسب ۳۹ طلا، 44 نقره و۵۰ برنز دررتبه سوم جهان اسلام قرارگرفت این درحالی است که ۲۵ کشو راسلامی اصلا مدال طلا اخذ نکردند

١١-بسیاری ازکشورهای مطرح عربی واسلامی نتایج بسیار ضعیفی کسب کردند. امارات ٣طلا/عربستان ٢طلا/ترکمنستان ٤طلا/ مالزی ٢طلا/اردن ٢طلا/عمان ١طلا/پاکستان ١طلا و تاجیکستان  ٠ طلا و…….

١٢-بی شک این کاروان دارای نواقص وچالش هایی بود که فقدان آن می توانست شرایط بهتری برای کاروان ایران ایجاد نماید که کادر سرپرستی در زمان لازم گزارش مشروحی را جهت بهره برداری وبرنامه ریزی  در رویدادهای آتی تدوین ومنتشرخواهدنمود.

١٣-اگر چه کمیته ملی المپیک و کادر سرپرستی تمام تلاش خود را برای اعزام کاروانی مقتدر به این بازیها به کار بردند اما قطعا ضعف هایی هم در آن دیده می شود که اینجانب مسئولیت آن را می پذیریم  وصادقانه  ازتمام عزیزان بخاطر برخی کمبودها وکاستی ها پوزش می طلبم. خوشحالیم که فرزندان این مرز و بوم موفق شدند در این آوردگاه  بارهاپرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز در آوردند.

عزت وسلامت شما را ازحضرت حق خواهانم

سیدرضا صالحی امیری

 

دیدگاه تان را بنویسید