گزارش جی پلاس

لحظات جنجالی جهان ورزش| بکام، ستاره ای که خود را مهمتر از فرگوسن می دانست

ستاره انگلیسی که در جهان فوتبال و بیرون از آن حواشی خاص خود را داشت در دوران حضورش در منچستریونایتد خود را مهمتر از سرمربی برجسته اسکاتلندی می دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: دیوید بکام یکی از بهترین هافبک های دوران خود بود و ستاره منچستریونایتد به حساب می آمد. او نخستین بازیکن انگلیسی لقب گرفت که توانست در چهار کشور مختلف قهرمانی در لیگ را تجربه کند (انگلیس، اسپانیا، آمریکا و فرانسه). شهرت مالک باشگاه اینتر میامی و سالفورد سیتی فراتر از دنیای ورزش است و به همین خاطر رفتارهای جنجالی اش تنها به زمین فوتبال محدود نشده است. 

درگیری با فرگوسن

یکی از پر سر و صداترین اتفاق های دوران ورزشی بکام درگیری اش با سرمربی منچستریونایتد بود. شیاطین سرخ در جام اتحادیه ۲۰۰۲ با دو گل مغلوب آرسنال شدند. سر الکس فرگوسن معتقد بود گل دوم حریف به خاطر اشتباه دیوید به ثمر رسیده است. سرمربی و بازیکن با هم بحث شدیدی کردند و فرگوسن کتانی را با عصبانیت به سمت بکام پرت کرد که به ابروی هافبک انگلیسی برخورد کرد و موجب جراحتش شد. سرمربی اسکاتلندی به بکام نزدیک شد و فریاد زد: "بنشین. می توانی هر چقدر می خواهی بحث کنی اما اشتباه کردی."

جدایی از منچستریونایتد

بکام از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۳ برای شیاطین سرخ بازی کرد و در این مدت ۶ بار فاتح لیگ برتر شد و دو اف ای کاپ را بالای سر برد. همچنین در سال ۱۹۹۹ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد. او یکی از بهترین های یونایتد بود و جدایی از این تیم برایش خیلی سخت بود.  هافبک انگلیسی گفت: "زمانی که یونایتد من را به رئال مادرید فروخت ویران شدم. از این موضوع رنج بردم و برای سه سال بازی های یونایتد را نگاه نکردم." 

دیوید بکام

فرگوسن درباره دلیل فروش بکام اظهار کرد: "زمانی که تصور کرد از من مهم تر است تصمیم به فروش دیوید گرفتم." رایان گیگز، یکی از بازیکنان برجسته یونایتد در این رابطه صحبت کرد و گفت: "بیشتر مشکلات، مسائل فوتبالی بودند. البته گاهی به خاطر عدم تاثیر گذاری بازیکن در لحظات تعیین کننده بود. بحث ها هفته ها ادامه داشت و آن زمانی است که دو طرف باید از هم جدا شوند." 

درگیری با اسکالونی 

رئال مادرید در سال ۲۰۰۳ به مصاف دپورتیوو لاکرونیا رفت. در یکی از صحنه های بازی بکام چند بار تلاش کرد لیونل اسکالونی (سرمربی کنونی تیم ملی آرژانتین) را با خطا متوقف کند که بلاخره به هدفش رسید. این موضوع موجب خشم بازیکن آرژانتینی شد و او به هافبک انگلیسی ضربه زد. روبرتو کارلوس خود را وارد این جریان کرد تا از شدیدتر شدن درگیری جلوگیری کند. در نهایت داور بکام و اسکالونی را با کارت زرد جریمه کرد. داور از دو بازیکن خواست تا با هم دست بدهند اما اسکالونی این کار را نکرد. او پس از بازی اظهار کرد: "بکام حرکت زشتی کرد و به همین خاطر با او دست ندادم." دیوید اما به آن حرکت خود اشاره نکرد و گفت: "اتفاقی نیفتاد. قبل از بازی نمی دانستم اسکالونی آرژانتینی است. اکنون متوجه شدم و او یکی دیگر از بازیکنان آرژانتینی است که از آن خوشم نمی آید." 

منفور شدن نزد هواداران 

تیم ملی انگلیس در یک هشتم نهایی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه برابر آرژانتین قرار گرفت و بکام با یک لگد بچگانه به دیگو سیمئونه اخراج شد. انگلیس در ضربات پنالتی از آلبی سلسته شکست خورد و از رسیدن به یک چهارم نهایی باز ماند. این اتفاق موجب شد به شدت از بکام انتقاد شود و هافبک یونایتد نزد هواداران منفور شود. با این حال چند سال بعد با گلی که از طریق ضربه آزاد زد و منجر به صعود انگلیس به جام جهانی ۲۰۰۲ شد محبوبیت از دست رفته اش را به دست آورد. 

خیانت به همسر

بکام از سال ۱۹۹۹ با ویکتوریا زندگی مشترک خود را آغاز کرد اما از آن زمان بارها به همسرش خیانت کرده است. در سال ۲۰۰۴ فاش شد که هافبک انگلیسی با ربه‌کا لوس، پرستار بچه شان رابطه داشته است. لوس در یکی از دورهمی های دوستانه پیشنهاد رابطه با بکام را پذیرفته بود. ویکتوریا با ربه‌کا تماس گرفت و به او هشدار داد از خانواده اش دور شود. خانواده بکام در مادرید دور هم جمع شدند و توانستند این بحران را حل کنند. چند روز بعد از قضیه ربه‌کا، سارا ماربک (مدل استرالیایی) اعلام کرد با بکام ماجراجویی داشته است و برای دو سال پیام های جنسی با هم رد و بدل می کردند.

دیوید بکام

دنیل هیث از دیگر کسانی بود که مدعی شد با بازیکن سابق منچستریونایتد رابطه داشته است. در سال ۲۰۱۰ نشریه تاچ به ادعای ایرما نیسی نوشت که او چند بار با هافبک انگلیسی رابطه جنسی داشته است. دیوید این موضوع را تکذیب کرد و گفت حتی او را نمی شناسد. خانواده بکام، نیسی را به شکایت تهدید کردند. بزرگترین اتهام در سال ۲۰۱۸ به بکام وارد شد. برخی از رسانه ها اعلام کردند که بازیکن بازنشسته انگلیسی مربی مهد هارپر (فرزندش) را باردار کرده است و این اتفاق موجب شد مربی مهد هارپر، از شغل خود استعفا کند. حتی صحبت از طلاق دیوید و ویکتوریا شد اما به نظر می رسد هیچ اتفاقی نمی تواند این زوج را از هم جدا کند. 

بوسه جنجال ساز

بازیکن بازنشسته در زمستان ۲۰۲۲ به خاطر انتشار عکسی از خود و دخترش در شبکه های اجتماعی با انتقاد شدید روبرو شد. او به همراه دختر ۱۰ ساله اش به یک پارک بزرگ رفته بودند که شکل بوسیدن بکام موجب اعتراض کاربران شد. او لبان دخترش را بوسیده بود و برخی از هوادارانش آن را رفتار درستی نمی دانستند. بکام پیش از آن عکس مشابهی در سال ۲۰۱۸ هم منتشر کرده بود. هم مالک باشگاه اینتر میامی و هم همسرش به پدوفیلی (میل جنسی به کودکان) متهم شده اند. 

یونیسف

در سال ۲۰۱۶ چهره بکام خدشه دار شد. فوتبال لیکس ایمیل هایی را منتشر کرد که نشان می داد ستاره سابق تیم ملی انگلیس از نقش خود به عنوان سفیر یونیسف استفاده کرده است تا بتواند نشان امپراتوری بریتانیا را از ملکه الیزابت دوم دریافت کند. بکام پیش از آن تلاش زیادی کرده بود تا عنوان "سِر" را به خود اختصاص دهد اما کمیته مسئول نامزدی اش را برای دریافت آن عنوان به خاطر احتمال فرار مالیاتی یک میلیون پوندی رد کرد. پس از آن اتفاق، مشاورش تشویق کرد تا به وسیله همکاری با یونیسف بتواند به هدفش یعنی دریافت نشان امپراتوری برسد. 

دیدگاه تان را بنویسید