اتفاق عجیب در دوی ماراتن؛ دونده ای که هزار و 100 متر بیشتر دوید!

دوند کنیایی در مسابقات ماراتن سوئد مرتکب اشتباهی عجیب شد و یک کیلومتر اضافه دوید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در جریان رقابت دوی ماراتن در استکهلم سوئد، «فلیکس کِروا» دونده 26 ساله اهل کشور کنیا با زمان دو ساعت و 11 دقیقه و هفت ثانیه به مقام نخست دست یافت و بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.

این دونده در حالی به مقام نخست رسید که مرتکب اشتباهی عجیب شد، با این وجود موفق شد باز هم قهرمان شود. او به همراه دو دونده دیگر مسیر مسابقه را اشتباه طی کردند و در واقع از مسیر خارج شدند؛ حرکتی که باعث شد آنها 1.1 کیلومتر بیشتر بدوند. با این وجود کروا پس از متوجه شدن این اشتباه، به مسیر اصلی بازگشت و در نهایت نیز برنده شد.

البته این اشتباه، باعث شد کروا تاوان بزرگی بپردازد. او فقط 57 ثانیه فاصله تا ثبت رکورد جدید در دوی ماراتن داشت و اگر آن اشتباه را در مسیر مسابقه مرتکب نمی‌شد، حالا نام خود را به‌عنوان یک رکورددار جهانی ثبت می‌کرد.

این دونده کنیایی در پایان مسابقه گفت: خوشحالم که در ماراتن استکهلم پیروز شدم، ولی ما بخشی از مسیر را اشتباه دویدیم و به همین دلیل فرصت ثبت رکورد جدید را از دست دادم.

کروا پیش از این در دوهای ماراتن سنگاپور و انتورپ در 2016 قهرمان شده بود. وی در سال 2019 به دلیل استفاده از ماده‌ای ممنوعه 9 ماه محروم بود و به همین دلیل مقام دومی‌اش در دوی ماراتن سنگاپور در سال 2018 را از دست داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید