واکنش بارسلونا به نیمکت فروشی هواداران: تاسف آور است!/ ژاوی: باشگاه باید تحقیق کند + عکس

رئیس باشگاه بارسلونا گفت: اتفاقی که هواداران ما در بازی با فرانکفورت رقم زدند تاسف آور است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ شب گذشته تیم بارسلونا اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در ورزشگاه خانگی خود نیوکمپ با نتیجه 3 - 2 مقابل آینتراخت فرانکفورت شکست خورد تا شاگردان ژاوی از گردونه رقابت‌ها کنار بروند. البته این موضوع در حالی رخ داد که فوتبال جهان شب عجیبی را در ورزشگاه نیوکمپ شاهد بود.

برای این دیدار هواداران بارسلونا بلیت‌های خود را با قیمت بالا در بازار سیاه به هواداران فرانکفورت آلمان فروخته بودند و جو ورزشگاه به گونه‌ای بود که گویا تیم آلمانی در خانه به مصاف بارسلونا رفته است. اتفاقی که حتی ناراحتی ژاوی سرمربی کاتالان‌ها را نیز به همراه داشت. بسیاری از رسانه‌های جهان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و مدیر عامل باشگاه "لاپورتا" نیز نسبت به این موضوع ابرا تاسف کرد.

فرانکفورت
تصویری از هواداران پر شمار فرانکفورت در نیوکمپ

لاپورتا پس از پایان بازی در این باره به بارسا تی وی گفت:« این اتفاق تاسف آوری است که نمی‌تواند تکرار شود. ما اطلاعاتی درباره آنچه در حال رخ دادن بود داشتیم. این موضوع باعث خشم و تاسف است. گاهی نمی‌توانیم مانع از رخ دادن بعضی اتفاقات شویم، اما از این به بعد باید قوانین سختگیرانه‌تری را در نظر داشته باشیم.»

رییس باشگاه بارسلونا در پاسخ به این سوال که قصد تغییر در چه قوانینی و انجام چه اقداماتی را دارد، اظهار داشت: «اجازه دهید به صورت خاص به آن‌ها اشاره نکنم چون ما در حال جمع‌آوری اطلاعات و مذاکره با دپارتمان‌های بلیت‌ فروشی و امنیتی هستیم. مشخصا وقتی این روند بررسی را طی کنیم تصمیماتی را اتخاذ می‌کنیم و آنها را اعلام خواهیم کرد.»

او با ابراز تاسف از اتفاق رخ داده اضافه کرد:« همه چیز نشان از شرایطی ناخوشایند دارد. من از چیزی که دیدم و اتفاقی که افتاد احساس شرمندگی می‌کنم. من شاهد حضور بسیاری از هواداران تیم رقیب بودم و از این اتفاق بسیار متاسف هستم. امروز احساس شرمندگی کردم. این اتفاقی عادی نیست و نباید هرگز تکرار شود.»

ژاوی: باشگاه باید رسیدگی کند

ژاوی هرناندس

ژاوی نیز بعد از این بازی گفت: مثل بازی‌های قبلی‌مان نبودیم. حذف از این رقابت‌ها یک ناامیدی بزرگ است. تحت‌تأثیر پنالتی‌ای قرار گرفتیم که داور در همان شروع بازی به سود حریف گرفت (پنالتی‌ای که در دقیقه 4 تبدیل به گل اول بازی شد). به اینتراخت فرانکفورت تبریک می‌گویم، آنها شایسته صعود به دور بعد بودند.

سرمربی 41 ساله بارسلونا ادامه داد: باید از این بازی درس بگیریم. توپ را در اختیار داشتیم، اما نمی‌دانستیم که چطور از آن بهره ببریم. در جریان بازی اشتباهات زیادی مرتکب شدیم و گل سومی که دریافت کردیم، روی اشتباه مسلم ما رقم خورد. باید خودمان را نقد کنیم و از این اشتباهات درس بگیریم. علیرغم اینکه از لیگ اروپا حذف شدیم، اما در مسیر درستی قرار داریم.

وی با ابراز ناامیدی از حضور نه‌چندان پررنگ هواداران بارسلونا در این دیدار و شائبه فروش بلیت‌های این بازی به هواداران آلمانی توسط برخی هواداران بارسا اظهار داشت: جو ورزشگاه طوری بود که کمکی به ما نکرد. درست مثل این بود که این یک بازی فینال است و ورزشگاه بین هواداران دو تیم تقسیم شده بود. باشگاه باید تحقیق کند که چه اتفاقی در نوکمپ افتاد. انتظار داشتم نوکمپ را با 70 هزار هوادار بارسلونا ببینم، اما اینطور نبود.

ژاوی خاطرنشان کرد: اعضای تیم می‌خواهند بدانند که چه اتفاقی در ورزشگاه افتاد. بابت چیزی که روی سکوهای نوکمپ در این بازی دیدم، هم من و هم بازیکنانم ناامید شدیم. جوی که انتظارش را داشتیم را در این بازی ندیدیم. انتظار داشتیم که شمار بیشتری از هواداران‌مان در ورزشگاه حضور داشته باشند و از ما حمایت کنند. با این حال از آن دسته از هوادارانی که در ورزشگاه حضور پیدا کردند و از ما حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

دیدگاه تان را بنویسید