لیگ قهرمانان آسیا| نکونام: دوست داریم میهمان نوازی عربستانی ها را در ایران جبران کنیم/ استراماچونی: در قوی ترین گروه آسیا هستیم

نکونام قبل از دیدار با الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا به تمجید از میزبانی عربستانی ها پرداخت و ابراز امیدواری کرد که با میزبانی در ایران، پاسخ میهمان نوازی عربستانی ها را بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فولاد خوزستان فردا در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر الغرافه قرار خواهد گرفت. جواد نکونام در نشست خبری قبل از بازی درباره مصاف با تیمی که آندره آ استراماچونی و سعید عزت اللهی را در اختیار دارد، سخن گفت.

جواد نکونام در ابتدای صحبت هایش در نشست خبری پیش از این بازی گفت: از مسئولین AFC و کشور عربستان بخاطر میزبانی تشکر می‌کنم. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که مثل کشورهای اروپایی هر تیمی بتواند میزبانی بازی هایش خودش را داشته باشد‌؛ همینطور که ما دوستانه و صمیمی می‌آییم و در کشور عربستان بازی می‌کنیم و از ما میهمان نوازی می‌شود، دوست داریم دوستان عزیزمان در فدراسیون فوتبال عربستان و تیم های فوتبال عربستانی به ایران بیایند و ما هم بتوانیم میهمان نوازی‌شان را جبران کنیم و از آنها تشکر کنیم.

سرمربی فولاد در ادامه درباره بازی فردا عنوان کرد: می‌دانیم که با چه تیم خوب و با کیفیتی که بازیکنان تاپی در تیم‌شان دارند بازی داریم. می‌دانیم که اگر غفلت کنیم شرایط برایمان سخت خواهد و بازیکنان باکیفیتی که دارند می‌توانند در لحظه بازی را عوض کنند و شرایط را برای ما سخت کنند. باید با هوش، با تمرکز و با کیفیت بازی کنیم. الغرافه مربی خوب و شناخته شده ای دارد که در کشور ما از محبوبیت بالایی برخوردار است. می‌دانیم فردا بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت و کیفیت بازیکنان و مربی‌شان کار ما را سخت می‌کند.

او افزود: همانطور که می‌دانید یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران سعید عزت‌اللهی در الغرافه بازی می‌کند که امیدوارم در جام جهانی برای کشورمان بدرخشد. امیدوارم فردا شرایط بازی برایمان طوری پیش برود که بتوانیم تیم حریف را کنترل کنیم و از نقاط ضعف‌شان استفاده کنیم و در گروه موفق باشیم.

نکونام در ادامه در خصوص گروه فولاد در لیگ قهرمانان آسیا گفت: به نظر من گروه ما، سخت ترین گروه مسابقات است وتیم ها واقعا شرایط نزدیکی دارند. ما می‌دانیم از بازی ها چه می‌خواهیم و باید با تمام تمرکز وارد مسابقات شویم. هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم و هیم حریفی را بیش از حد سخت نمی‌گیریم. شرایط را بازی به بازی جلو می‌بریم. خیلی دوست دارم تاکید کنم که در این گروه تیم های با کیفیتی وجود دارند که بازیکنان بزرگی از آفریقا و آمریکا جنوبی دارند که اگر غفلت کنیم، می‌توانند ضربه بزنند. ما هم شرایطی داریم که بازیکنان‌مان با تلاش و تمرکز، می‌توانند فردا بهترین عملکرد را داشته باشند.

او با بیان اینکه تجربیات سال گذشته به فولاد کمک خواهد کرد توضیح داد: ما در مسابقاتی قرار داریم که هر روز و هر بازی آن برای ما یک تجربه خاص است. سال قبل توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم و در این جام حضور داشته باشیم ولی بازی پلی آف داشتیم و تمام هدف‌مان این بود که بتوانیم به مرحله گروهی صعود کنیم؛ بازی های سختی که در مرحله گروهی داشتیم شرایط را برای ما سخت می‌کرد. تمام برنامه ریزی‌مان این بود که به مرحله گروهی صعود کنیم و یک تجربه ای را برای امسال به دست بیاوریم. با عملکرد خوب‌مان در سال گذشته و قهرمانی جام حذفی توانستیم دوباره در این مسابقات حضور پیدا کنیم. تجربه پارسال را با خودمان داریم و از شرایط گذشته درس گرفته‌ایم. آماده هستیم که از اشتباهات قبل استفاده کنیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم و از تجربه های خوب‌مان هم برای نتایج بهتر در این لیگ استفاده کنیم. قطعا هر سال و هر بازی برای ما تجربه خاصی است که به ما کمک می‌کند. امسال برایمان کاملا سال متفاوتی خواهد بود و در تمام بازی ها مبارزه می‌کنیم و می‌جنگیم تا بتوانیم موفق باشیم.

نکونام درباره تفاوت تیم امسال با سال گذشته گفت: ما کاملا تیم متفاوتی هستیم. ما حدود دو سال بود که بخاطر شرایطی که داشتیم نمی‌توانستیم بازیکن جدیدی به تیم اضافه کنیم ولی امسال توانستیم بازیکنان جدید خوبی را به تیم اضافه کنیم و قطعا یک سری از بازیکنان هم از تیم ما جدا شده‌اند اما الان یک تیم متفاوت، با تجربه هستیم که با بازیکنان جدید نیروی تازه ای به تیم اضافه کردیم. باید در مسابقات هم کیفیت‌مان و خواستنی که در تیم‌مان هست را نشان بدهیم. قطعا امسال تیم متفاوتی خواهیم بود.

سرمربی فولاد تاکید کرد: اینکه تیم ما حدود دو سال نتوانسته بود از بازیکنان جدید استفاده کند و بازیکن کافی نداشتیم که در لیگ به این بزرگی از آنها استفاده کنیم و به بعضی بازیکنان استراحت بدهیم، یکی از تفاوت ها است. تجربه ای که بازیکنان به دست آورده‌اند یکی دیگر از تفاوت ها است. ما سال گذشته تیم کاملا جوانی داشتیم که خیلی از بازیکنان‌مان برای بار اول در این مسابقات مهم بازی می‌کردند و کم تجربه بودیم. الان حدود سه سال است که تیم ما با هم کار می‌کنند و نفرات قدیمی با تجربه تر شده‌اند و نفرات جدیدی هم که اضافه شده‌اند بازیکنان با تجربه ای هستند که قبلا در این لیگ بازی کرده‌اند. در این تورنمنت تجربه خیلی به ما کمک می‌کند؛ ما از تجربه پارسال، تجربه بازیکنانی که اضافه شده‌اند و نیروی تازه تیم استفاده می‌کنیم تا موفق باشیم.

نکونام در پایان گفت: در لیگ ایران تیم های خوبی حضور دارند و تمام تیم ها برای موفقیت و پیشرفت تلاش می‌کنند و برنامه دارند. در سه سالی که من در باشگاه بودم تلاش کردیم تیم قابل احترام و با پرستیژی در لیگ داشته باشیم و فکر می‌کنم تا حدودی موفق بودیم. الان زمانی است که باید فقط به بازی کردن فکر کنیم. دوست دارم تیم و بازیکنانم فقط به بازی کردن و لذت بردن از حضور در این جام و بازی مقابل تیم های خوب آسیایی و بازیکنان خوبی که در این دوره حضور دارند، فکر کنند. باید بازی کنند و لذت ببرند و بهترین عملکرد را داشته باشند تا ببینیم در آینده و در بازی ها چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

استراماچونی: درقوی ترین گروه آسیا هستیم/بازی سختی مقابل فولاد داریم

آندره آ استراماچونی سرمربی اسبق استقلال و کنونی الغرافه در نشست خبری پیش از این بازی، گفت: ما در سخت ترین و قوی ترین گروه لیگ قهرمانان آسیا قرار داریم و همه تیم های حاضر در گروه ما سطح شان به یکدیگر نزدیک است.

وی افزود: حضور ما بعد از غیبت طولانی در لیگ قهرمانان آسیا دستاورد بزرگی برای الغرافه به شمار می آید. بازی در حضور هواداران زیاد امری غیرعادی برای ماست. با توجه به حضور در ایران شناختی از فولاد داریم و بازی سختی پیش رو داریم.

لوسیانو پریرا: برای الغرافه برنامه داریم

لوسیانو پریرا در خصوص تقابل دو تیم فولاد خوزستان و الغرافه در نشست خبری حاضر شد و اظهار کرد:بازی خیلی سختی داریم. حریفمان بسیار خطرناک است. کیفیت بسیار خوبی دارند. برای این بازی برنامه داریم که اگر بتوانیم آن را به خوبی در زمین پیاده کنیم موفق می شویم.

وی افزود: این رقابت ها (لیگ قهرمانان آسیا) را دوست دارم. سه بار در این مسابقات حضور داشتم. باید در این بازی تمرکز بالا و اشتباهات کمی داشته باشیم تا آن را به خوبی تمام کنیم.

مهاجم تیم فولاد گفت: بیش از 10 سال است در لیگ برتر ایران بازی می کنم که لیگی بسیار قوی است. می توانم در کشورهای دیگر بازی می‌کنم. حتی پیشنهاد هم داشته ام. اما اینجا را دوست دارم. وقتی به ایران رفتم 22 سالم بود اما اکنون سی و هشت سال دارم. تفاوت خیلی زیادی وجود ندارد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید