گفت و گوی جی پلاس

احساس بازیکن ارمنی بسکتبال ایران از تعطیلات نوروز| آرن داوودی: من اخمو نیستم!

ملی پوش پیشین و ارمنی بسکتبال ایران گفت: ما همیشه در تعطیلات کریسمس مشغول تحصیل و مسابقه هستیم اما شرایط در عید نوروز متفاوت است و از آن لذت می بریم.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ بازیکن پست گارد راس و ملی پوش سابق ارمنی تبار است که در لیگ برتر ایران سابقه حضور در تیم‌های ذوب آهن اصفهان، فولاد ماهان، همیاری زنجان، شیمیدر و نفت آبادان را دارد.

آرن داوودی کاپیتان پیشین و با تجربه تیم ملی بسکتبال ایران دوم اسفند ماه 1397 بعد از شکست مقابل ژاپن در پنجره ششم انتخابی جام جهانی دقیقا چند ماه بعد از هم تیمی قدیمی خود اوشین ساهاکیان از بازی‌های ملی به صورت رسمی خداحافظی کرد.

به بهانه فرا رسیدن سال نو گفت و گویی با این بازیکن انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

جی پلاس- چه شد که میان این همه ورزش بسکتبال را انتخاب کردید و به صورت حرفه‌ای ادامه دادید؟

داوودی: دوم دبستان بودم که برادرم کاغذهای تبلیغاتی کلاس‌های آموزشی تابستان را آورد و من در بسکتبال ثبت نام کردم. فردی که کلاس‌ها را برگزار می‌کرد یکی از بزرگان بسکتبال اصفهان بود و از آنجا من را به تیم باشگاهی بردند و بعد از آن با مربی‌های بزرگی کار کردم تا به این جایگاهی که حالا هستم رسیدم.

آرن داوودی

جی پلاس- اگر به عقب برگردید باز هم بسکتبال را انتخاب می‌کنید؟

داوودی: اگر با امکانات الان به عقب برگردیم شاید انتخاب نمی‌کردم اما چیزی به اسم استعدادیابی است که نگاه می‌کنند ورزشکار در چه حیطه‌ای می‌تواند موفق باشد؛ آن زمان استعدادیابی‌ها اصولی تر بود توجه می‌کردند که ورزشکار با این پتانسیل در چه رشته‌ای می‌تواند کار کند و شاید اگر پیشنهاد می‌دادند رشته دیگری بروم اتفاقات دیگری می‌افتاد. ورزش حرفه‌ای سخت است و من سختی‌های زیادی کشیدم اما با این حال ممکن است باز هم این رشته را انتخاب می کردم چون هرچه دارم مدیون بسکتبال هستم.

جی پلاس- نظرتان در مورد انتخاب جواد داوری به عنوان ریاست جدید فدراسیون چیست و آیا نسبت به این انتخاب خوش بین هستید؟

داوودی: این سوالی است که کارشناسان بسکتبال باید پاسخ دهند اما به نظر من مسلما جواد داوری یک رئیس جوان  و آینده دار است و امیدوارم  روند رو به رشدی که در زمان ریاستش در هیات بسکتبال اصفهان ایجاد کرد را ادامه دهد. بسکتبال اصفهان در این چند سال روند نزولی را طی می‌کرد در حالی که سال 2004 از 12 بازیکن دعوت شده به تیم ملی 7 نفر  اصفهانی بودند. خدا را شکر داوری در این چند سال زحمات زیادی کشید و به باشگاه‌های اصفهانی اضافه شد. امیدوارم جامعه بسکتبال همه دست به دست هم بدهند کمک کنند تا جواد داوری مدیر جوان بتواند آینده روشنی برای این رشته بسازد.

آرن داوودی

جی پلاس- با شرایطی که توصیف کردید به غیر از درآمد چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد که حضور در بسکتبال را به عنوان بازیکن را ادامه بدهید؟

داوودی: مسلما عشق به بسکتبال است؛ روزی که از تیم ملی خداحافظی کردم سال اول خیلی اذیت شدم چون در کنار بچه‌ها و اردوهایی که داشتیم لذت ویژه‌ای دارد. بسکتبال هم همین است و وقتی بازیکن بازی نکند واقعا اذیت می‌شود و به نظرم برای ما یک شغل است؛ شغلی که به آن عشق می‌ورزیم و تا زمانی که بدنم روی فرم باشد بازی می‌کنم.

جی پلاس- در کنار بسکتبال شغل دومی هم دارید؟

داوودی: نه من فقط بسکتبال بازی می‌کنم شغل دیگری ندارم.

جی پلاس- سال 1400 برای شما چطور بود؟

داوودی: نسبت به سال‌های قبل کمی اذیت شدم؛ اول سال واقعا بد شروع شد و اتفاقی که برای تیم ما افتاد و نتوانستیم به فینال راه پیدا کنیم. بالاخره گذشت اما تابستان خوبی داشتم، تمرینات عالی و مسافرت‌های خوبی را گذراندم و از لحاظ  ذهنی و بدنی خودم را آماده کردم. شش ماهی است که در خدمت تیم مهرام هستم؛ بچه‌های تیم و کادر زحمات زیادی کشیدیم و از پنجم شهریور که تمریناتمان شروع شد فکر نکنم تا الان 6 روز هم اصفهان رفته باشم و امیدوارم بتوانیم فصل سخت و خوب تمرینی که گذراندیم را با موفقیت به پایان برسانیم.

آرن داودی

جی پلاس- با توجه به این که جزو هموطنان ارمنی ما هستید آیا عید نوروز هم به اندازه کریسمس و سال نو میلادی برای شما جایگاه ویژه‌ای دارد؟

داوودی: چون در ایران بودیم چه زمانی که درس می‌خواندیم و چه زمانی که ورزش را شروع کردیم در ایام سال نو میلادی تعطیل نبودیم که مثلا لذت سال نو را از تعطیلی‌هایش ببریم. در کشورهای دیگر واقعا آن لذت‌ها را حس می‌کنید ولی من به شخصه در مسابقات هستم و حتی اتفاق افتاده که چندین سال، ایام سال جدید در کنار خانواده نبودم اما نوروز فرق دارد و از زمان قدیم تا الان از تعطیلات لذت می‌بردیم و حداقل در روزهای ابتدایی که تعطیلات رسمی است شرایط خوبی داریم.

جی پلاس- چه اخلاق یا در کل چه چیزی باعث می‌شود جذب فرد خاصی شوید و صمیمیت ایجاد شود؟

داوودی: چون خودم همیشه صادقم و آن چیزی که هستم را نشان می‌دهم دوست دارم شخصی که با او ارتباط برقرار می‌کنم هم صادق باشد؛ به نظرم یکی از نکات مهمی که آدم می‌تواند در دوستی یا هم صحبت پیدا کردن در نظر بگیرد همین صداقت است.

جی پلاس- تاکنون شده هواداران یا هر فرد دیگری تصور و ذهنیت اشتباهی در مورد شما داشته باشند؟

داوودی: خیلی‌ها گفتند که آدم اخمویی هستی؛ چون در حیطه کاری همیشه جدیت مدنظرم است و دقیق و جدی هستم. به همین خاطر فکر می‌کنند اخمو هستم حتی زمانی که به عنوان مربی به بچه‌های کم سن و سال کمک می‌کردم تا زمانی که در زمین بودم آن ساعات را جدی بودم اما بعد از آن با همه بگو بخند می‌کردم. اکثرا در دیدار اول چنین تصوری از من دارند در صورتی که این گونه نیست.

آرن داودی

جی پلاس-چیزی است که در آن استعداد ندارید اما خیلی دوست دارید که در آن حیطه هم مانند بسکتبال استعداد خوبی داشتید؟

داوودی: من خیلی دوست داشتم یک روز گیتار بزنم و به موزیک علاقه زیادی دارم البته پیگیری نکردم که ببینم استعداد دارم یا نه. از بچگی واقعا علاقه مند بودم و خوشحال می‌شوم این حرفه را یاد بگیرم اما نمی‌دانم به چه دلایلی دنبال این علاقه نرفتم شاید  فکر می‌کردم استعدادش را ندارم.

جی پلاس- حرف آخر:

داوودی: حرف خاصی ندارم  و ممنون از فرصتی که به من دادید؛  برای مردم کشورم در سال جدید آرزوی بهترین اتفاقات را دارم.   

 

دیدگاه تان را بنویسید