قطب جدید فوتبال ایران، سرزمین معادن و منابع مس + عکس

تیم های کرمان با سرمایه گذاری و تامین زیرساخت های لازم در این استان، توانستند خود را به عنوان قطب جدید فوتبال ایران معرفی کنند و احتمالا در فصل آینده لیگ برتر شاهد حضور سه تیم کرمانی خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هفته بیستم لیگ دسته اول فوتبال ایران امروز پیگیری شد و تیم های ملوان، مس کرمان و آرمان گهر سیرجان به عنوان تیم های اول تا سوم جدول به پیروزی رسیدند و امیدهای خود برای صعود به لیگ برتر را افزایش دادند.

حضور دو تیم کرمانی در بین مدعیان صعود به لیگ برتر در حالی است که فوتبال کرمان طی سه سال گذشته، سهمیه خود در لیگ برتر را از صفر به دو تیم افزایش داده و اهالی فوتبال در این استان، چشم انتظار بازگشت مس کرمان یا صعود یک تیم تازه وارد یعنی آرمان گهر هستند.

افزایش زیرساختهای ورزشی در کرمان و شهرستان های این استان به پشتوانه وجود معادن و منابع زیر زمینی و طبیعی مانند مس، باعث افزایش حمایت ها از تیم های ورزشی شده و احتمالا در فصل آینده، شمار نمایندگان این استان به سه تیم افزایش خواهد یافت.

وضعیت فوتبال کرمان در لیگ برتر هم بسیار خوب است. مس رفسنجان در رتبه چهارم و گل گهر سیرجان در رتبه پنجم جدول قرار دارند. علاوه بر این ها ورزشگاه ها و مجموعه های خوبی در حال ساخت است که به زودی به مرحله بهرداری هم می رسد. به جز ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان که به علت کیفیت بالای خود میزبان سوپرجام بود، تیم های مس کرمان و مس رفسنجان هم در حال ساخت ورزشگاه های خانگی خود هستند.

البته می توان انتظار داشت که طی چند فصل بعد، شمار تیم ها کرمان بیش از این هم شود چرا که در حال حاضر سه تیم مس کرمان، مس شهربابک و آرمان گهر در لیگ دسته اول و چند تیم دیگر در لیگ دسته دوم حضور دارند و کرمان را به دومین قطب فوتبال در ایران تبدیل کرده اند.

سرمایه گذاری ها در کرمان در شرایطی است که بیشتر بازیکنان این استان را، فوتبالیست های پرورش یافته در سایر استان ها تشکیل می دهند اما در استانی مانند خوزستان که از دیرباز به عنوان مهد فوتبال و معدن استعداد شناخته شده، تیم هایی مانند نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان با مشکلات مالی شدیدی رو به رو هستند.

لیگ دسته اول

دیدگاه تان را بنویسید