گزارش جی پلاس

لحظات جنجالی جهان ورزش| فوتبالیست هایی که با قاچاقچیان در ارتباط بودند

برخی از بازیکنان با باندهای تبهکاری و کارتل های مواد مخدر دوست بودند یا با آن ها همکاری می کردند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فوتبالیست ها ممکن است در طول دوران ورزشی‌شان رفتارهای عجیبی از خود نشان دهند و رسوایی به بار آورند. ارتباط و دوستی با قاچاقچیان مواد مخدر و مافیا یکی از آن ها است. برخی از آن ها دستگیر و به زندان فرستاده شدند‌. اغلب بازیکنان اهل آمریکای جنوبی و مکزیک وارد این مسیر اشتباه شده اند. 

آدریانو

بازیکنانمهاجم برزیلی در سال ۲۰۱۴ به همکاری با قاچاقچیان متهم شد. آدریانو چند سال قبل یک موتور خریده بود تا  اعضای یک کارتل ریو دوژانیرو از آن برای انجام فعالیت هایشان استفاده کنند. بازیکن پیشین اینتر بارها به همین خاطر به دادگاه احضار شد و همیشه آن را رد کرد. 

رافائل مارکس

بازیکنانوزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد کاپیتان سابق تیم ملی مکزیک و بازیکن پیشین بارسلونا با رائول فلورس ارناندس، قاچاقچی مواد مخدر ارتباط دارد. به همین خاطر ۹ شرکت مارکس توسط این سازمان در سال ۲۰۱۷ در لیست سیاه قرار گرفتند. به ادعای وزارت خزانه داری مدافع مکزیکی یکی از کسانی بود که ارناندس از نامش برای رسیدن به اهدافش بهره می برد. مارکس نمی تواند وارد آمریکا شود چون احتمال دستگیری اش وجود دارد. او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نتوانست مانند دیگر هم تیمی هایش در تبلیغات برندهای آمریکایی قرار بگیرد و نتوانست از نوشیدنی های متعلق به این کشور که در تمرینات وجود داشتند بخورد. 

رنه هیگوئتا

بازیکناناسطوره فوتبال کلمبیا در سال ۱۹۹۳ تلاش کرد تا دختر دزدیده شده کارلوس مولینا یپس (یکی از مهمترین افراد کارتل پابلو اسکوبار در پولشویی) را آزاد کند. به همین خاطر به شش ماه زندان محکوم شد. یپس پس از دزدیده شدن دخترش توسط کارتل مدیین ناپدید شد و برای آزادی فرزندش از ایگوئتا کمک خواست. دروازه‌بان سابق تیم ملی کلمبیا هرگز دوستی اش را با اسکوبار پنهان نکرد. او همچنین خانه ای را اجاره کرده بود که پیش از آن قاچاقچیان به صورت غیرقانونی از آن استفاده کرده بودند‌. 

ماریو بالوتلی

بازیکنانیکی از اعضای مافیا ناپولی که با دادگاه ایتالیا همکاری می کرد در سال ۲۰۱۳ مدعی شد مهاجم پیشین میلان به شوخی در محله اسکامپیا مواد فروخته است. بالوتلی این موضوع را در یک نشست خبری رد کرد. مهاجم ایتالیایی در سال ۲۰۱۰ به این محله که تحت کنترل مافیا و به منطقه مواد فروش ها هم معروف است، رفته بود و با سه فرد مشکوک صحبت کرده بود. بالوتلی گفت که هرگز به او مواد نفروخته اند و اشتباه کرده که به آن محله رفته است.  

ادسون چولبی

بازیکنانپسر پله که دروازه‌بان سانتوس بود در سال ۲۰۰۵ به دلیل مرتبط بودن با گروهی که رهبری اش را رونالدو دوآرته قاچاقچی بر عهده داشت دستگیر شد. او به شش ماه زندان محکوم شد اما به قید شرط آزاد شد. ادسون در سال ۲۰۱۴ به جرم پولشویی برای قاچاقچیان دستگیر و سه سال بعد به ۱۲ سال، ۱۰ ماه و ۱۵ روز زندان محکوم شد. 

خارد بورگتی

بازیکنانبهترین گلزن تاریخ تیم ملی مکزیک به تولد ۶۳ سالگی فرانسیسکو فلیکس، رهبر سابق کارتل تیخوانا دعوت شد. در آن جشن مردی که لباس دلقک پوشیده بود فلیکس را به قتل رساند. این اتفاق در اکتبر ۲۰۱۳ رخ داد‌ اما جنجال زمانی شروع شد که یک سری از عکس های جشن تولد منتشر شد. در یکی از آن ها بورگتی رهبر قاچاقچیان را بغل کرده بود. 

دیگو مارادونا

بازیکنانداستان های مختلفی درباره اسطوره فوتبال آرژانتین در زمان حضورش در ناپولی (۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱) نقل شده است. عکسی از مهاجم بارسلونا با برادران جیالیانو، رهبران باند تبهکاری کامورا در ناپولی وجود دارد.  پیترو پوگلیسه، دوست قدیمی مارادونا در سال ۱۹۹۵ گفت که ستاره آرژانتینی از شهرتش برای انتقال مواد مخدر مافیای ناپولی استفاده می کرده است تا در فرودگاه محموله را چک نکنند. 

او همچنین مدعی شد که ناپولی لیگ ۸۸-۱۹۸۷ را به دستور کامورا از دست داد. تعداد زیادی از افراد این باند شرط بندی غیرقانونی روی قهرمانی اینتر انجام داده بودند و نمی خواستند پولشان را از دست بدهند. همچنین گفته می شود مثبت اعلام شدن دوپینگ دیگو توسط برخی از مافیا سازماندهی شده بود که دیگر این بازیکن را نمی خواستند. آن ها مواد را در خانه ستاره ناپولی جاساز کردند و سپس مارادونا دستگیر شد. 

خامس رودریگس

بازیکنانهافبک کلمبیایی کمبود هورمون رشد داشت و باید درمان می شد. به گفته نلسون فردی پادیا (روزنامه نگار و نویسنده کلمبیایی) هزینه آن را گوستاوو اوپگی (قاچاقچی مواد مخدر و دوست پابلو اسکوبار) داد. او به رودریگس در شروع دوران بازی اش کمک کرد و مشکل رشد این بازیکن حل شد. 

وگنر لاو

بازیکنانبازیکن برزیلی در سال ۲۰۱۰ به دادگاه فرا خوانده شد تا درباره ویدئویی که از او در یکی از فاولا های (محله فقیرنشین یا زاغه در برزیل) ریو دوژانیرو منتشر شده بود توضیح دهد. در این ویدئو لاو در جشنی حضور داشت که برخی افراد مسلح بودند و دادگاه برزیل معتقد بود که آن هابا قاچاقچیان آن محله مرتبط هستند. مهاجم سابق فلامنگو در یک مصاحبه گفت: "دیدن چنین چیزاهایی در آن محله ها عادی است. من همیشه به آنجا می روم و مشکلی در آن نمی بینم."

اسکیل لاوتسی

بازیکنانبازیکن آرژانتینی مجبور شد در دادگاه حاضر شود و اعلام کند که رهبر مافیاها را می شناسد. لاوتسی نمی دانست که این موضوع جرم است. او گفت که گاهی اوقات رهبر مافیا به خانه اش می آمده و برایش عجیب نبوده است چون در آرژانتین ارتباط داشتن بازیکنان با چنین اشخاصی عادی است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید