جی پلاس

اعتراض و اعتصاب مهدوی کیا و دستیارانش/ خبری که لابه‌لای صعود ایران به جام جهانی گم شد!

در حالی که انتظار می‌ رفت اردوی تیم ملی المپیک در دی ماه برگزار شود، مهدی مهدوی کیا و دستیارانش به نشانه اعتراض، وارد ایران نشدند و در نهایت اردوی این تیم هم برگزار نشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال امید که در ایران به عنوان تیم ملی المپیک هم از آن یاد می‌شود، در پی دلخوری کادرفنی این تیم از عملکرد فدراسیون فوتبال، باز هم به حال خود رها شده است و گویا قرار نیست این چرخه معیوب در آماده سازی تیم ملی برای پایان بخشیدن به طلسم المپیک خاتمه یابد!

در حالی که قرار بود اردوی تیم ملی فوتبال المپیک همزمان با اردوی تیم ملی بزرگسالان برگزار شود، کادرفنی این تیم تصمیم به اعتصاب و خودداری از حضور در ایران گرفتند و در نهایت اردوی این تیم هم برگزار نشد. این اتفاق در لا به لای اردوی تیم ملی بزرگسالان و صعود این تیم به جام جهانی 2022 قطر به نوعی گم شد و کمتر کسی به آن توجه کرد.

بسته نشدن قرارداد مربیان تیم ملی امید اعم از مهدی مهدوی‌کیا و سه دستیار خارجی او با گذشت حدود 4 ماه از همکاری این گروه با فدراسیون فوتبال، مهم ترین عاملی بود که اردوی اخیر تیم ملی المپیک را به تعویق انداخت و کادرفنی هم به ایران نیامدند.

بازی تیم ملی فوتبال امید ایران با لبنان/ تیم ملی امید

پیش از این قرار بود مهدوی کیا و دستیاران او با بسته شدن قراردادشان در آخرین روزهای آذر یا اوایل دی، وارد ایران شوند و اردوی این تیم هم آغاز شود اما فدراسیون فوتبال نتوانست در موعد مقرر قراردادهای این مربیان را بعد از 4 ماه نهایی کند و آن ها هم به نشانه اعتراض به ایران نیامدند.

مهدوی کیا و دستیارانش که از اواخر شهریور فعالیت خود را آغاز کردند و با صدرنشینی در مرحله مقدماتی جام ملت های زیر 23 سال آسیا، سهمیه مسابقات نهایی در ازبکستان را کسب کردند، امیدوار بودند با این عملکرد، قراردادشان هم بسته شود اما این اتفاق باز هم به تعویق افتاده است.

در نتیجه این وضعیت، کادرفنی این تیم از اوایل آبان تاکنون در ایران حاضر نشدند و طبیعتا شناخت اندکی هم از بازیکنان جوان و آینده دار بعد از شروع مسابقات فوتبال در لیگ‌های برتر و دسته یک دارند.

با انتخاب مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید، انتظار می‌رفت طلسم ناکامی های ایران برای حضور در فوتبال المپیک شکسته شود اما با این وضعیت، شاید مسیر ناکامی های گذشته هم ادامه داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید