جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| غایبان سرخ پوشان برای دیدار با استقلال تاجیکستان؛ خبری خوش به آبی پوشان در آستانه دیدار با الهلال

مهدی مهدی‌خانی، مهاجم تازه وارد پرسپولیس در تمرین روز گذشته از ناحیه ساعد دست دچار آسیب‌دیدگی و شکستگی دوبل شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز یکشنبه 21 شهریور 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید.

اخبار باشگاه پرسپولیس

بازیکن تازه وارد سرخ پوشان مصدوم شد

دکتر علیرضا حقیقت،پزشک پرسپولیس گفت: متاسفانه مهدی مهدی‌خانی در تمرین روز شنبه از ناحیه ساعد دست دچار آسیب‌دیدگی و شکستگی دوبل شد.

حقیقت ادامه داد:اقدامات پزشکی اولیه بلافاصله در محل تمرین انجام شد. در ادامه با مراجعه به بیمارستان، آتل‌بندی صورت گرفت. همچنین برای انجام عمل جراحی روی ساعد دست این بازیکن در تهران، هماهنگی‌ها صورت گرفته است تا این کار در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس در پایان اضافه کرد:دوری مهدی‌خانی از میادین فوتبال بین سه تا چهار هفته پیش‌بینی می‌شود. 

یحیی منتظر درخشش یک تازه وارد

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی برای دیدار با استقلال تاجیکستان آماده می‌شود که یحیی گل محمدی در آخرین مصاحبه قبل از ترک تهران، نگرانی خود بابت جدایی مهره‌های تأثیرگذار را عنوان کرد.

پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی با جدایی محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو روبرو شد تا جای خالی آنها را با رضا اسدی، علیرضا ابراهیمی، حامد پاکدل، علی نعمتی و رضا دهقانی پر کند.

پرسپولیس برای پر کردن جای خالی کنعانی زادگان در قلب دفاع سراغ گزینه‌هایی نظیر علیرضا ابراهیمی رفته است اما یحیی قصدی برای استفاده از او در دیدار با استقلال تاجیکستان ندارد.

گل محمدی می‌خواهد زوج فرشاد فرجی و سیدجلال حسینی را بازی دهد تا بازیکنان تازه وارد برای حضور در دیداری رسمی منتظر شروع لیگ برتر بیست و یکم بمانند.

بزرگترین دغدغه سرمربی پرسپولیس مربوط به میانه میدان می‌شود؛ جایی که با رفتن نوراللهی می‌تواند تبدیل به نقطه ضعف قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر شود.

یحیی تصمیم دارد رضا اسدی را به عنوان جانشین نوراللهی در دیدار با استقلال تاجیکستان بازی دهد؛ شماره هشت تازه واردی که پیراهن بازیکن پیشین خود را بر تن می‌کند تا بازی دلخواه کادر فنی را در میانه میدان به نمایش بگذارد.

یحیی همواره دوست داشت هافبک بازی‌ساز خود در میانه میدان، مؤلفه‌های فیزیکی نظیر رضا اسدی داشته باشد. بازیکنی که با قامت بلند خود می‌تواند هنگام دفاع به مدافعان کمک کند و در حملات نیز به خط حمله اضافه شود. میزان دوندگی اسدی در تمرینات روزهای گذشته پرسپولیس نیز نظر سرمربی این تیم را به خود جلب کرده است تا این بازیکن تبدیل به گرداننده اصلی تاکتیک‌های گل محمدی در میانه میدان شود.

ترکیب جدید پرسپولیس با حضور بازیکنان تازه وارد تنها دغدغه گل محمدی برای بازی با نماینده تاجیکستان در چمن مصنوعی شهر دوشنبه تاجیکستان است. باید دید اسدی می‌تواند در نخستین بازی با پیراهن پرسپولیس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نظر کادر فنی و هواداران را به خود جلب کند یا این تیم را با چالش فنی جدی در این بخش روبرو می‌کند./ مهر

 غایبان پرسپولیس برای دیدار با استقلال تاجیکستان

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی روز سه شنبه به مصاف استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌رود، که علی شجاعی، کمال کامیابی نیا و مهدی مهدی خانی به علت مصدومیت قادر به همراهی تیم خود در این بازی نیستند.  

علی شجاعی و کمال کامیابی نیا  همراه سرخپوشان به تاجیکستان نرفتند و مهدی خانی هم در حین تمرین تیم در تاجیکستان دچار مصدومیت شد و  این بازیکن نمی‌تواند در دیدار  روز سه شنبه بازی کند.  

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تاجیکستان روز سه شنبه ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه جمهوری شهر دوشنبه برگزار می‌شود.

زمین تمرین سرخ پوشان تغییر کرد

 تیم فوتبال پرسپولیس سه‌شنبه این هفته در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه ملی شهر دوشنبه (پامیر) به مصاف استقلال تاجیکستان می‌رود.

سرخ‌پوشان که روز گذشته نخستین تمرین خود در تاجیکستان را در این ورزشگاه برگزار کردند، از امکانات مجموعه چندان راضی نیستند. کیفیت رختکن و نیمکت‌های ورزشگاه پامیر مدنظر پرسپولیسی‌ها قرار نگرفته و آن را خیلی مطلوب و در حد استانداردهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نمی‌دانند.

ورزشگاه قدیمی پامیر که در سال 1946 افتتاح و در سال 2010 برای آخرین بار بازسازی شده، گنجایشی 20 هزار نفری دارد و دارای زمین چمن مصنوعی است. هرچند این زمین نسبت به چمن‌های مصنوعی داخل کشورمان کیفیت مناسبی دارد اما بخشی از آن هم بلند است که مسئولان برگزاری بازی و ناظرAFC  به اعضای تیم پرسپولیس قول داده ‌اند این موضوع تا روز بازی برطرف و با کوتاه کردن چمن، سطح تمام نقاط زمین یکدست می‌شود. 

همچنین دومین جلسه تمرین پرسپولیس، پیش از بازی برابر استقلال تاجیکستان، در زمین اسپارتاک شهر دوشنبه برگزار خواهد شد. صبح امروز یکشنبه، دو عضو کادر فنی، از چند زمین تمرین که به نماینده ایران معرفی شده بود، بازدید به عمل آوردند و طی آن، زمین چمن طبیعی اسپارتاک مورد قبول کادر فنی قرار گرفت. هرچند که چمن همین زمین نیز کیفیت بالایی ندارد. تمرین امروز تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 17:30  دقیقه به وقت محلی در شهر دوشنبه و در زمین فوق الذکر آغاز خواهد شد.

اخبار باشگاه استقلال

تغییرات عجیب استقلال نسبت به آخرین دیدار با الهلال

تیم‌های فوتبال استقلال و الهلال عربستان تاکنون و در تاریخ دیدارهای خود ۱۱ بار به مصاف هم رفتند که در این ۱۱ بازی سهم استقلال ۵ و سهم الهلال ۴ پیروزی است.

آخرین دیدار از تقابل‌های ۱۱ گانه آنها در ۳ اردیبهشت سال ۹۸ انجام شد که این بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۹ برگزار شد و تیم الهلال در این دیدار که در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی در امارات برگزار شد، با تک گل جووینکو ستاره ایتالیایی خط حمله‌اش به پیروزی رسید.

آبی پوشان تهران که با هدایت وینفرد شفر در این بازی به میدان رفتند، با ترکیب سید حسین حسینی، خسرو حیدری (کاپیتان)، محمد دانشگر، پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، روزبه چشمی، داریوش شجاعیان، امید نورافکن، آیاندا پاتوسی و گادوین منشا به زمین رفتند که در ادامه وریا غفوری، اسماعیل گونکالوس و مهدی قایدی به ترتیب جانشین خسرو حیدری، روزبه چشمی و داریوش شجاعیان شدند.
نگاهی به ترکیب اولیه آبی پوشان در این دیدار مشخص می‌کند از ۱۱ نفری که در آخرین دیدار این تیم مقابل الهلال بازی را آغاز کردند تنها سید حسین حسینی و محمد دانشگر در استقلال حضور دارند و با احتساب تعویضی‌ها، از ۱۴ بازیکنی که در این دیدار فرصت حضور در میدان پیدا کردند تنها ۳ بازیکن همچنان با آبی پوشان هستند. این در حالی است که از آن دیدار تنها ۲ سال و ۴ ماه می‌گذرد و این میزان تغییر در این مدت بسیار عجیب و غیر قابل باور بوده و به طور کلی با حفظ شاکله منافات دارد.

تغییرات عمده در سطح بازیکن را می‌توان تعمیم داد به تغییرات کادر فنی، مدیریت و هیات مدیره این باشگاه تا مشخص شود این باشگاه طی ۲ سال و ۴ ماه چه تغییراتی بنیادی داشته است.

دوازدهمین دیدار استقلال و الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود که این بازی از ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه ۲۲ شهریور در ورزشگاه زعبیل شهر دبی برگزار می‌شود./ خبرآنلاین

استقلال بدون هافبک بازی ساز مقابل الهلال

علیرغم تمایل فرهاد مجیدی به حفظ فرشید اسماعیلی هافبک میانی آبی پوشان، مخالفت مدیران باشگاه با تمدید این بازیکن باعث شد اسماعیلی در حالی که برای تمدید با تیمی که ۶ سال در آن بازی کرده و سومین کاپیتان آن است بی‌تابی می‌کرد، سرانجام (حداقل تا قبل از دیدار با الهلال) قرارداد این بازیکن تمدید نشود تا اتفاقی نادر برای آبی پوشان افتاده و آنها در حالی برابر الهلال به میدان بروند که فاقد هافبک بازی ساز باشند.

در حالی که فرهاد مجیدی در اواخر فصل گذشته تنها خواسته‌اش از مدیریت باشگاه حفظ شاکله تیمی بود، اما به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد و بازیکنان مهمی به دلایل مختلف از این تیم جدا شدند. بازیکنانی مثل رشید مظاهری، مسعود ریگی، مهدی قایدی، شیخ دیاباته، مهدی قایدی، میلیچ، محمد نادری و شجاعیان اشاره کرد.

قطعاً همه این بازیکنان با نظر فنی فرهاد مجیدی از این تیم جدا نشدند و در بین آنها بودند بازیکن یا بازیکنانی باوجود تمایل مجیدی در این تیم باقی نماندند.

فرشید اسماعیلی را می‌توان مثالی نقض در این خصوص دانست. در حالی که فرهاد مجیدی با صراحت از تمایلش برای حفظ اسماعیلی صحبت کرد و حتی ابراز امیدواری کرد که مدیریت باشگاه با کنار گذاشتن کدورت‌ها قرارداد این بازیکن را قبل از بازی با الهلال تمدید کنند، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد.

ماحصل این عدم هماهنگی بین کادر فنی و مدیریت این شد که حالا استقلال باید در حالی مقابل الهلال بازی کند با از دست دادن یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان آسیایی‌اش، بدون هافبک میانی بازی ساز به میدان برود که این قطعاً بر روند تیمی به خصوص در فاز تهاجمی تاثیرگذار خواهد بود.

محتمل‌ترین گزینه‌ای که می‌تواند جای خالی اسماعیلی را در خط میانی آبی پوشان پر کند، آرش رضاوند است که البته این بازیکن هم یک بازی ساز تخصصی نیست./مهر

رونمایی از لباس استقلال برای بازی مقابل الهلال

جلسه هماهنگی مصاف دو تیم استقلال ایران و الهلال عربستان برگزار شد.

در این جلسه موارد مربوط به این بازی و قوانینی که باید اجرا شوند، به مسئولان دو تیم ابلاغ شد.

این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

در بازی فردا تیم فوتبال استقلال با لباس و جوراب آبی و شورت سرمه‌ای به میدان می‌رود و دروازه‌بان این تیم هم با لباسی یک دست زرد درون دروازه قرار می‌گیرد.

تیم الهلال نیز با لباسی یک دست سفید بازی می‌کند و دروازه‌بان این تیم با لباس خاکستری به میدان می‌رود.

122

 

حسینی بدون مشکل به دیدار با الهلال رسید

بعد از ابتلای علیرضا رضایی دروازه بان دوم باشگاه استقلال به ویروس کرونا این شائبه به وجود آمد حسینی هم شاید بیمار شده باشد چون او تمام مدت با رقیب خود در امارات و تهران تمرین می کرد.

هنوز نتایج تست مجدد آبی ها مشخص نشده اما آنچه مسلم است سیدحسین حسینی شب گذشته بدون هیچ مشکلی در تمرین استقلال شرکت و خود را آماده بازی با الهلال کرد. سیدحسین حسینی دروازه بان اول استقلال در بازی با الهلال خواهد بود و فرهاد مجیدی امیدوار به درخشش این دروازه بان با تجربه است.

تست کرونای استقلالی ها منفی شد

روز گذشته جواب تست اولیه اعضای تیم استقلال اعلام و مشخص شد علیرضا رضایی دروازه بان این تیم و دو عضو دیگر آبی ها به ویروس کرونا مبتلا هستند.

همین مساله باعث شد کلیه اعضای تیم استقلال روز گذشته دوباره تست کرونا بدهند که پیگیری‌ها نشان می دهد جواب تست کلیه اعضای این تیم منفی اعلام شده است.

تعطیلی 5-6 روزه تمرینات استقلال بعد از بازی با الهلال

طبق برنامه تمرینات استقلالی ها 5 تا 6 روز بعد از بازی با الهلال تعطیل است چون تعدادی از بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی حضور داشتند و تعداد دیگری بعد از پایان لیگ کمتر از بازیکنان تیم های دیگر لیگ استراحت کردند.

بهزاد نوشادی مربی بدنساز استقلال و علیرضا رضایی دروازه بان این تیم همچنان در قرنطینه هستند و این 2 در تمرین شب گذشته حضور نداشتند. شب گذشته از طرف مسئولان برگزاری مسابقات از عوامل تیم استقلال تست کرونا گرفته شده که پاسخ آنها هنوز به اعضای این تیم  اعلام نشده است.

دیدگاه تان را بنویسید