ملی پوش سابق بسکتبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

مهدی کامرانی: پشت سرم خیلی حرف‌ها می‌زنند/ از پکن تا الان فقط لباس های ما قشنگ شده است!

مهدی کامرانی ملی پوش سابق بسکتبال ایران گفت: پشت سر من خیلی حرف‌ها می‌زنند و این اصلا کار درستی نیست.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مهدی کامرانی گارد راس سابق تیم ملی در دوران نسل طلایی بسکتبال ایران همراه با بازیکنانی مانند صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و اوشین ساهاکیان توانست 3 دوره قهرمانی در آسیا را و یک دوره حضور در المپیک را  تجربه کند و در دوره سرمربیگری درک بائرمن از تیم ملی کنار رفت.

ستاره ریز نقش بسکتبال ایران  پس از بازگشت از لیگ چین و 2 سال دوری از مسابقات در سال 97 به میادین برگشت و امسال  با پیراهن مهرام تیمی که سال‌ها تجربه کسب قهرمانی لیگ با آن داشت در لیگ برتر حضور دارد. گفت وگوی خبرنگار ورزشی جی پلاس، با مهدی کامرانی را در ادامه می خوانید.

دوست دارم دوباره با مهرام قهرمان شوم

مهدی کامرانی در خصوص شرایط فصل جدید لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: لیگ امسال به خاطر وجود ویروس کرونا وضعیت متفاوتی داشت. بازی‌ها به صورت دوگروه برگزار شد البته  خودم در این شرایط بازی کردم اما بیشترمسابقات ملی بود که به صورت گروهی برگزار می‌شد ولی برای من که بعد از مدت ها به لیگ ایران آمده بودم، جالب بود که لیگ به این صورت برگزار شد. البته شاید قبلا هم گروهی برگزار شده باشد اما امسال خیلی منحصر به فرد بود مخصوصا اینکه به مهرام برگشتم و دوست دارم با این تیم قهرمان شوم و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

باید لیگ را به سمت حرفه‌ای بودن ببریم

او درباره شرایط و امکانات لیگ برتر بسکتبال گفت: همه برای برگزاری مسابقات تلاش کردند اما خب سالن قدیمی است و کف این سالن مناسب نیست و باید تعویض شد چون از زمان من بوده و الان فرو می‌رود و این مسئله باعث آسیب بازیکنان می‌شود. در کل مسابقات خوب بود اما باید شرایط را بهتر کنند و هر سال باید جلسه بگذارند و مشورت کنند تا بتوانند لیگ را به سمت حرفه‌ای شدن ببرند؛ مانند برخی کشورهای آسیایی که همه چیز منظم و برنامه ریزی شده است نه اینکه اتفاقی تاریخ بازی‌ها را مشخص کنند و ساعت بازی‌ها هم تغییر کند. به نظرم فرق ما و بقیه تیم‌های آسیایی این است که آن‌ها خیلی دقیق تر هستند وبه جرات می‌توانم بگویم برای چند سال آینده هم می‌دانند لیگ شان درچه تاریخی برگزارمی‌شود و بازیکنان و باشگاه‌ها تکلیفشان را می‌دانند. اگر ما هم به این طریق عمل کنیم لیگ جذاب تری خواهم داشت.

اسپانسرها ضعیف عمل می‌کنند

کامرانی با اشاره به عملکرد ضعیف حامیان مالی تصریح کرد: اسپانسرها به نظرم ضعیف عمل می‌کنند. باشگاه‌های خصوصی و دولتی اسپانسر دارند و تبلیغ می‌کنند. امیدوارم بیشتر توجه شود، با مدیران عامل صحبت کنند و برنامه‌هایشان را بگیرند. من تا کنون ندیدم با هیچ مدیرعاملی مصاحبه انجام شود؛ باز سال‌های قبل کم و بیش بود اما امسال ندیدم. باید برنامه‌ای باشد که مدیران عامل به تلویزیون بیایند و معرفی شوند و در مورد برنامه‌یشان صحبت کنند تا با فدراسیون تعاملی داشته باشند که بازیکنان شرایط حرفه‌ای تری به خودشان بگیرند. مسئله دیگر اینکه باید جدول فیبا را از الان برای سال آینده بدانیم چون من در چین یادم هست می‌دانستند چه زمانی مسابقات برگزار می‌شود و هیچ وقت لیگ شان وقفه نمی‌افتاد. بهتر است لیگ ما به گونه‌ای باشد که قبل از عید تمام شود به خاطر اینکه بازیکنان و کلا مردم دوست دارند سال نو در کنار خانواده باشند بنابراین جا دارد لیگ را از تابستان آغاز کنیم.

از المپیک پکن تا الان فقط لباسمان قشنگ شده است

ملی پوش سابق بسکتبال ایران در خصوص سال المپیک و حضور تیم ملی در المپیک توکیو گفت: ما قبلا هم المپیک بودیم و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و فقط به نظرم شاید کمی توجه کنند. الان نگاه کنید امکاناتی در بسکتبال نداریم.  از زمانی که من سال 2008 در المپیک پکن حضور داشتم تا الان هیچ فرقی نکرده و فقط لباس‌ها قشنگ تر شده به همین خاطر باید توجه خاصی به تیم ملی داشته باشیم. بازی‌ها مهم است و جوان‌ها می‌خواهند خودشان را نشان دهند؛ بالاخره تیم ملی می‌خواهد بسکتبال ایران را به جهان معرفی کند و این برای ما خیلی مهم است که بازی خوبی به نمایش بگذارند اما چه برآوردی بعد المپیک می‌کنیم؟ چه اتفاقی می‌افتد؟ چه اسپانسرهایی می‌آیند و در کل چه برنامه‌ای خواهیم داشت؟

نباید با تفکر باخت از آمریکا و فرانسه به المپیک برویم

کامرانی با اشاره با همگروهی ایران با آمریکا و فرانسه تصریح کرد: تیم‌های خیلی قوی در گروه ما قرار دارند و باید هر طور شده از این فرصت استفاده کنیم. نباید با ذهنیت شکست در المپیک شرکت کنیم و باید ببینیم چه برنامه‌ای داریم مخصوصا بعد از المپیک چون تیم قطعا متحول می‌شود و قرار است برنامه جدیدی داشته باشیم. امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد و به گذشته برنگردیم و رو به جلو حرکت کنیم.

هر وقت بخواهند با جان و دل برای تیم ملی بازی‌کنم

گارد راس سابق تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که اگر باز هم پیشنهاد بازگشت به تیم ملی به او داده شود قبول می‌کند یا نه گفت: من همیشه در خدمت تیم ملی خواهم بود. هر زمان که بخواهند با جان و دل بازی می‌کنم چون جزو افرادی بودم که خیلی زحمت کشیدم و یک عمری را با بسکتبال و تیم ملی زندگی کردم. همانطور که دوست دارم برای مهرام بازی کنم و قهرمان شوم مسلما برای تیم ملی هم فرقی نمی‌کند. پشت سر من خیلی حرف‌ها می‌زنند و همه‌اش هم حاشیه است در صورتی که این کار اصلا درست نیست. اگر از من صادقانه بخواهند من هم صادقانه در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرم فقط هنوز روی حرفم هستم و باید از من دعوت شود چون بازیکن خارجی یا بی تجربه نیستم که تست بدهم. کسانی که باید من را می‌شناسند و کارم را دیده‌اند و اگر قرار شد که کمک می‌کنم اگر هم نه که آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در المپیک بهترین نتایج را کسب کنیم چون ما برای آینده بسکتبال احتیاج داریم و من هم اگر روزی خداحافظی کنم تمام تلاشم این است که به بسکتبال خدمت کنم.  

آدم‌های بزرگی داریم که بیرون از بسکتبال هستند

بسکتبالیست با تجربه ایران  در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه جای خیلی از افراد در بسکتبال خالی است گفت: ما آدم‌های بزرگی داریم که بیرون از بسکتبال هستند و به آن‌ها احتیاج داریم چون می‌توانند خیلی خوب برنامه ریزی کنند. من نمی‌خواهم اسم بیاورم چون می‌گویند طرفدار شخص خاصی است اما از لحاظ مربی ما افراد بزرگ ایرانی خیلی خوبی  داریم برای نمونه جای مهندس کمالیان که جایشان واقعا خالی است؛ کسی که ان بی ای کار کرده و سال‌ها اطلاعاتش را به روز کرده و الان مهندسی بسکتبال را تدریس می‌کند. امیدوارم از او چه در سطح باشگاهی چه ملی استفاده کنند چون می‌تواند خیلی به بسکتبال ما کمک کند. افراد دیگر هم هستند که می‌توانند در فدراسیون و یا جایگاه‌‌های دیگر بسکتبال فعالیت و به این رشته کمک کنند.

دیدگاه تان را بنویسید