کارشناس فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

افاضلی: بازی های نیم فصل اول فوتبال کیفیت پایینی داشت/ استقلالی ها دچار چند دستگی شدند

کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد تیم ها در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

هومن افاضلی کارشناس فوتبال درگفت و گو با جی پلاس، درباره ارزیابی اش از بازی های نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: بازی های نیم فصل اول به لحاظ فنی نسبت به 2، 3 سال گذشته کیفیت پایین تری داشت. همچنین فاصله تیم ها با یکدیگر کمتر شده چون بازیکنان شاخص در فوتبالمان کمتر وجود دارد و شکل بازی ها شبیه به هم است و تیم ها به هم امتیاز می دهند. 

او ادامه داد: همچنین پتانسیل انسانی لیگ برتر فوتبال نزول پیدا کرده و کیفیت بازی ها کاهش یافته است و فقط  بازی ها در چند هفته پایانی نیم فصل اول  بهتر شده بود. 

افاضلی درباره قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: تیم پرسپولیس نسبت به سایر تیم ها ثبات بیشتری داشته است و از بازیکنان مشخص استفاده می کند. در مجموع سرخپوشان  اعتماد به نفس بالایی دارند و اثرات آن را در بازی هایشان می بینیم. علاوه بر این، شاگردان گل محمدی اتحاد تیمی شان از بقیه تیم ها بیشتر است و آنها شرایط بهتری نسبت به استقلال دارند. ساختار اداری استقلالی ها دچار چند دستگی است و این موضوع به بازیکنان انتقال یافته است. مسئولان استقلال باید موضوع چند دستگی را حل کنند. 

کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم های دیگر نیز بیان کرد: تیم سپاهان نوسان دارد و ثبات در این تیم اصفهانی نیست اما  سپاهانی ها از لحاظ نفراتی پتانسیل خوبی دارند. همچنین با وجود اینکه تراکتور بازیکنان خوبی دارد اما نتایج خوبی نگرفته است. علاوه بر این، تراکتور باید  با ذهنیت مشخصی وارد مسابقات شود. به هر حال مابقی تیم ها از لحاظ فنی در یک سطح قرار دارند. 

او درباره پدیده نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: من به لحاظ تیمی پدیده خاصی را ندیدم اما چند بازیکن جوان پدیده بازی ها بودند. تیم هایی همانند سایپا، آلومینیوم اراک و نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر فوتبال جوانگرایی کردند و 2، 3 بازیکن جوان  این تیم ها عملکرد خوبی داشتند. 

افاضلی درباره حضور مربیان جوانی همانند نویدکیا، رحمتی و شجاعی در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: به طور کلی حضور مربیان جوان در فوتبال کشورمان خوب است اما به جز یکی، 2 مربی که با آمادگی وارد مسابقات شد بقیه مربیان تلفات دادند. مربیان جوان باید با حواس جمع تیم خود را انتخاب کنند و در ابتدا آنها در لیگ های پایین تر باید تجربه اندوزی کنند و بعد راهی تیم های بزرگ تر شوند. تعدادی از مربیان جوان سرمایه های فوتبال ما هستند و حیف است این سرمایه ها بسوزند. 

کارشناس فوتبال درباره جابه جایی مربیان در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: نکته خارج از عرف لیگ امسال این بود که تیم های دیگر، مربیانی که در جای دیگر مشغول بودند را وسوسه می کنند و این موضوع به لحاظ اخلاقی درست نیست. ما باید در مدیریت فوتبال تجدید نظر کنیم و این موضوع منوط به این است که مدیران ما  تجربه و دانش لازم را داشته باشند. 

او درباره مدعیان قهرمانی لیگ بیستم فوتبال گفت: تیم های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور شرایط خوبی دارند و مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال هستند. 

دیدگاه تان را بنویسید