جی پلاس

مهدی طارمی: اگر می‌خواستم به جای تمرین، آه و ناله کنم به جایی نمی‌رسیدم/ از آجر انتقادات برای خودم خانه می‌سازم /وقتی گل زدم دنیا دور سرم چرخید

بازیکن ایرانی پورتو گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا را که باعث شادی مردم شده، باعث غرور خود دانست.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، مهدی طارمی لژیونر ایران که در بازی پورتو و یوونتوس توانست اولین گل خود در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر برساند، شادی این اتفاق را وصف نشدنی عنوان کرد.

مهدی طارمی لژیونر ایراین پورتو گفت: از همه مردم تشکر می کنم که با پیام های پرمهر خود باعث دلگرمی و غرور من شدند. همین که باعث شدم دقایقی لبخند روی لب هایشان بیاید؛ خوشحالم و این باعث افتخار من است. آرزو می کنم که تمام فوتبالیست های ایرانی بتوانند در این رقابت ها شرکت کنند. نمی گویم که این رقاب ها در حد جام جهانی است اما اهمیت زیادی دارد.

طارمی در ادامه افزود: خیلی حس خوبی داشت که از ابتدا توانستم بازی کنم و گل هم بزنم و باعث غرور من بود. اینکه بگویم استرس نداشتم درست نیست چرا که این اتفاق استرس خاص خودش را داشت اما توانستم خودم را خیلی خوب کنترل کنم و با یک بازی خوب از پورتو توانستیم یووه را ببریم. حسم بابت اتفاقاتی که رخ داد اصلا قابل وصف نیست.

او درباره پاسخ به این سوال که چگونه توانست انتقادات را پشت سربگذارد و به موفقیت کنونی خود برسد؛ گفت: خیلی کار سختی است. این مسائل برایم جذابیت ندارد که به خاطر آن ها وارد چالش بشوم و سریع از ذهنم پاک می کنم. سعی می کنم با این آجرهای انتقادات خانه بسازم. یک فوتبالیست اگر بخواهد کامل شود باید همه این خلقیات داشته باشد.

طارمی درباره زمانی که جایگاه ثابتی در تیم پورتو نداشت، تصریح کرد: وقتی وارد باشگاه بزرگ می شوی شرایط سخت است ولی خب من خیلی زود توانستم با بازیکنان و شرایط بازیکنان هماهنگ شوم. به هرحال زمان می برد تا مربی به بازیکن تازه وارد اعتماد کند چرا که کونسیسائو چند سال است که با این بازیکنان نتیجه می گیرد . او نمی توانست یک بازیکن را خیلی زود وارد ترکیب اصلی کند. یک سری بازیکن از قبل بودند که خیلی به آن ها اعتماد داشت و این کارم را سخت کرد اما من با تمرین سخت تلاش کردم تا جایگاهم را به دست آورم. اگر می خواستم آه و ناله کنم به هیچ جا نمی رسیدم. به دنبال یک فرصت بودم و این اتفاق افتاد و خوشبختانه تا الانجایگاهی که به دست آوردم  را از دست ندادم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

او درباره تقابل با بازیکنان بزرگی چون رونالدو ، دلیخت و ... گفت: من وقتی با بازیکنان بزرگ رو به رو می شوم سعی می کنم خیلی محو آن ها نشوم و مدل من به شکلی است که می خواهم خودم به جایی برسم که بازیکنان دیگر من را ببینند؛ نه اینکه خودراضی باشم. به خاطر همین توجه خاصی به بازیکنان حریف ندارم هرچند که رونالدو جزو بهترین هاست و ایستادن کنار او یک افتخار است.

طارمی درباره گلزنی برابر یوونتوس گفت: ظهر بازی نمی خواستم بخوابم ولی نمی دانم چرا به یک باره خوابم برد؛ تصویری ندیدم ولی این فکر به ذهنم خطور کرد که چه می شود که خیلی زود گل بزنیم؟! یک حسی بود که در خواب داشتم و می خندیدم. از خواب که بلند شدم به خودم گفتم چه فکرایی می کنی! موقعی که گل زدم انگار دنیا دور سرم می چرخید و فقط گفتم خدایا شکرت. هیچ چیز دیگر نمی توانستم بگویم و وقتی بازیکنان با من حرف می زدند نمی توانستم جواب آن ها را بدهم.

او در پایان گفت: فکرکنم 20 یا 30 تا بازیکن ما به په په  گفته بودند که لباس رونالدو را می خواهند و او بعد از مسابقه با یک کیسه لباس رونالدو آمد! یک لباس با امضای رونالدو به او رسید و گفت مهدی یادم رفت برای تو هم بگیرم و آن پیراهن را به من داد اما من قبول نکردم و گفتم بازی برگشت. په په خیلی ادم خوبی است. اخلاق او در زمین فوتبال با بیرون، زمین تا آسمان متفاوت است و من به جرات می توانم بگویم او جزو 5-6 فوتبالیست خوبی است که من دیده ام.

دیدگاه تان را بنویسید