محمد یوسف وند در گفت و گو با جی پلاس؛

ملی پوش بسکتبال: سر تا پای تیم المپیکی را باید طلا بگیرند/ انتقاد کنند ولی حاشیه درست نکنند/ برای فوتبال هزینه می کنند اما چه جایگاهی دارد؟

ملی پوش بسکتبال ایران گفت: تیمی که سهمیه المپیک را کسب می‌کند باید سر تا پایش را طلا بگیرند آن هم بسکتبال که در جام جهانی که چین میزبان بود سهمیه را به عنوان نماینده آسیا بدست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

محمد یوسف وند در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط تیم ملی بسکتبال اظهار کرد: تمرینات پرفشاری داشتیم و سرمربی به خاطر مسابقات بیشتر بازی می‌گذاشت و قرار بود بازی دوستانه با آویژه صنعت هم برگزار کنیم تا به هماهنگی بیشتری برسیم اما کنسل شد.

او در مورد رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا گفت: در پنجره دوم که مقابل عربستان پیروز شدیم اما  بازی مقابل سوریه سخت شد که به نظرم اتفاق بود و می‌توانستیم برنده باشیم. در پنجره سوم قرار بود مقابل قطر و عربستان قرار می‌گیریم که به دلیل شیوع کرونا لغو شد. قطر بازیکن خارجی زیادی دارد و رقابت سختی در پیش داشتیم ولی حالا در حال حاضر باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط به چه صورت می‌شود.

یوسف وند درباره همگروهی تیم ملی بسکتبال ایران با تیم‌های آمریکا و فرانه در المپیک توکیو تصریح کرد: به نظرم برای بسکتبال ایران اتفاق خیلی خوبی بود. سخت ترین گروهی که فکر می‌کردیم شد اما اتفاق خوبی است که بچه‌ها با این تیم‌ها بازی کنند و چند بازیکن ما ترانسفرشود اروپا یا حتی تیم‌های نسبتا پایین آمریکا چون کمک خوبی برای تیم ملی ما خواهد شد.

او افزود: از لحاظ اقتصادی شرایط سختی در کشور داریم به همین خاطر نمی‌توانیم با تیم‌های خوب اروپایی بازی تدارکاتی داشته باشیم بنابراین قرعه خوبی بود؛ دومسابقه‌ای که باید میلیون دلاری هزینه می‌کردیم تا بازی تدارکاتی با آمریکا و فرانسه داشته باشیم اما حالا شانس یاری کرد و بدون هزینه مقابل این دو تیم بازی می‌کنیم.

او در خصوص ارزیابی خود از نتایج تیم ملی در المپیک توکیو گفت: با گروهی که داریم صعود به مرحله دوم کار بسیار سختی است اما امیدوارم بازی‌های خوب و امیدوارکننده‌ای مانند بازی با اسپانیا و فرانسه در جام جهانی داشته باشیم. برای کسب نتیجه خوب در آوردگاه بزرگی مثل المپیک باید اردو و بازی‌های تدارکاتی زیادی برگزار کنیم از طرفی باید برای جذب اسپانسرها تلاش کنیم تا لیگ پویایی داشته باشیم چون هر چقدر تیم‌های با کیفیت بیشتی در لیگ شرکت کنند کمک زیادی به تیم ملی می‌شود.

ملی پوش بسکتبال ایران با اشاره به انتظارات ورزشکاران از مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون در سال المپیک گفت: تیم ملی ایران توانست در جام جهانی سهمیه المپیک را کسب کند بنابراین باید یک پاداش مناسب به بازیکنان بدهند تا انگیزه بگیرند. خیلی از تیم‌ها مانند فوتبال که این همه برایش هزینه می‌کنند الان چه جایگاهی دارند؟ نسبت به بسکتبال  انقدر بی اهمیتی می‎‌کنند تا این رشته هم به دلیل بی انگیزگی دیگر چنین نتیجه‌ای را بدست نیاورد.

 محمد یوسفوند در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: تیمی که سهمیه المپیک را کسب کرده باید سر تا پایش را طلا بگیرند آن هم جایی که چین میزبان بوده و کلی هزینه کرده  آن وقت ما سهمیه المپیک را به عنوان نماینده آسیا کسب می‌کنیم. امیدوارم حاشیه‌ها از اطراف تیم ملی کم شود، همه یکدل شوند و کمک کنند تا نتیجه خوبی بگیریم و نا امید نشویم. انتقاد بکنند اما حاشیه درست نکنند چون امسال سال مهمی است.  

 

دیدگاه تان را بنویسید