جی پلاس

استراماچونی؛ خوب بد زشت!

با وجود اینکه آندره آ استراماچونی در کمتر از یک ماه برای استقلالی ها تبدیل به یک مربی محبوب شد اما او هم بارها و بارها با وعده به دور از حقیقت خود در خصوص بازگشت به این تیم هواداران تیم را بازی داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در چند سال اخیر بهترین خاطرات هواداران استقلال را استراماچونی با بازیکنانش در اوایل لیگ نوزدهم رقم زدند و از سویی دیگر هم تلخ ترین خاطره را هم خود مرد ایتالیایی برای آبی ها ساخته است

استراماچونی در اوایل حضورش در استقلال برای هواداران این تیم یک نجات دهنده بود و کمتر از سه چهار هفته تبدیل به یک مربی محبوب برای آن ها شد اما این محبوبیت کم کم رنگ دیگری به خود گرفت. استراماچونی هم که خودش متوجه میزان محبوبیتش شد تلاش کرد با استفاده از همین موضوع به مدیران فشار  بیاورد و دست بالا را داشته باشد! او تیم را بدون خبر ترک کرد و باعث شد بازیکنانش هفته ها بدون سرمربی به میدان بروند و ضربه بزرگی به تیم وارد شود.

بعد از رفتن شبانه استراماچونی تا ماه ها همه از حق مربی ایتالیایی برای انجام این کار صحبت می کردند اما به مرور هواداران هم متوجه شدند که شاید اخلاق حرفه ای ایجاب می کرد استراماچونی هم به مانند کالدرون تا نیم فصل دوام می آورد و تیمش را به یک باره رها نمی کرد. امروز و فرداهای استراماچونی برای بازگشت به ایران و امیدواری هواداران به استوری های اینستاگرامی این مربی و البته همسرش حوصله آن ها را سَر بُرد و نه تنها وعده های مدیران محقق نشد بلکه استرا هم به قولش با هواداران پایبند نماند.

حالا چند روزی می شود که با اعلام رای فیفا استقلال باید مبلغی در حدود یک و نیم میلیون یورو به این مربی پرداخت کند هرچند که مسئولان باشگاه می گویند دلایل و مدارکی برای شکستن رای دارند. اما نکته جالب توجه این است که بعد از رفتن استراماچونی از استقلال او مسئولیت تیم دیگری را قبول نکرد تا بتواند از آبی ها درخواست غرامت کند! اگر در این مدت مربی ایتالیایی به تیم دیگری می رفت نمی توانست غرامت خود را از تیم پایتخت نشین ایران بگیرد و به نوعی او زرنگی کرد تا دستمزد کار نکرده را دریافت کند! کاری که چند سال پیش هم آنچلوتی با رئال مادرید انجام داد و انتقادات زیادی را معطوف به خود کرد چرا که عمل اخلاقی مورد قبولی به حساب نمی آید!

این اتفاق را می توان بدترین چهره استراماچونی در استقلال به حساب آورد، مربی که بارها و بارها میان این همه مشکلات، دل هواداران را به آمدنش خوش کرد اما هر دفعه مشخص شد قرار نیست این اتفاق رخ دهد. او هنوز هم به همراه همسرش تلاش می کند محبوبیت خود را در بین هواداران تیم حفظ کند اما کمتر کسی است که حداقل این سوال برایش مطرح نشده باشد که استراماچونی چرا استقلالی ها را بازی داد؟

 

دیدگاه تان را بنویسید