رکوددار دوی ۱۰۰ متر ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

انتقاد صریح دونده المپیکی از بی توجهی ها/تفتیان: دیگر خسته شده ام!

ملی پوش دوومیدانی ایران گفت: در این چند ماه با هزینه شخصی تمرین کردم و به فرانسه رفتم اما نه تنها خسته نباشید نگفتند بلکه ناراحت هم شدند.

لینک کوتاه کپی شد

حسن تفتیان رکورددار دوی 100 متر ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس با انتقاد از عدم توجه به برنامه ریزی برای المپیک 2020 توکیو اظهار کرد: از زمانی که از اردوی فرانسه برگشتم تمرین نکردم و منتظرم ببینیم برای المپیک چه برنامه‌ ریزی انجام می‌دهند. نه کسی پیگیری کرده؛ نه خودم چون واقعا دیگر خسته شدم آن قدر دنبال چیزهایی رفتم که مربوط به من نیست تا حقم را بگیرم خسته ام. شاید نخواهند من کار کنم. در این مدت خیلی بیشتر از چیزی که باید توان گذاشتم. هزینه اردوهایم را خودم متقبل شدم، در این دوران کرونا با هزینه شخصی به فرانسه رفتم و در مسابقه شرکت کردم اما نه تنها کسی خسته نباشی نگفت بلکه حاشیه سازی کردند و ناراحت هم شده بودند من هم گفتم پس هر زمان اردو تشکیل شد و مربی داشتم تمرین می‌کنم.

دونده المپیکی ایران ادامه داد: کار من نیست که به فدراسیون بروم. کجای دنیا ورزشکار می‌گوید برای من اردو بگذارید و مربی بگیرید چرا که می‌خواهم به المپک بروم؟ المپیک میدان بزرگی است و همه‌ دنیا چهار سال برنامه ریزی می‌کنند اما 10 ماه مانده به مسابقات هنوز در ایران خبری نیست و امکانات اولیه از جمله مربی را هم نداریم. این‌ها وظیفه من نیست، هر کس وظیفه‌ای دارد و وظیفه من فقط تمرین کردن است. من که نباید دنبال چیزهایی بدوم که وقتی رسیدم سر خط توان مسابقه دادن نداشته باشم. قبلا روال اینگونه بود و آن قدر دنبال مربی و اردو و این مسائل بودیم که دیگر انرژی مسابقه دادن نداشتیم و این روند خوبی نیست.  

تفتیان با انتقاد از شرایط فدراسیون دوومیدانی در زمان اداره با سرپرست؛ گفت: در دوران سرپرستی شرایط اصلا خوب نبود.  به آقای صیامی تبریک می‌گویم امیدوارم هر چه زودتر کارش را آغاز کند و برنامه ریزی داشته باشیم. به هر حال او از الان رئیس فدراسیون و در واقع رئیس کل جامعه دوومیدانی و تصمیم گیرنده است. زمان زیادی تا المپیک نمانده و تا الان تماسی با یکدیگر مبنی بر ارائه برنامه‌ها نداشتیم و منتظرم ببینم چه اتفاقی می‌افتد. صیامی چندین سال در دوومیدانی بوده و کاملا با داشته‌ها و نداشته‌ها و مشکلات این رشته آشنا است. در هر صورت باید کارش را آغاز کند تا ببینیم چه برنامه‌ای دارد، سیاست‌هایش راجع به ورزشکاران، مربی‌ها، پیشکسوتان و در کل مدیریت دوومیدانی چیست.

قهرمان دو 100 متر آسیا در پایان صحبت‌های خود با شاره به انتظاراتش از ریاست جدید فدراسیون تصریح کرد: باید یک سری حداقل‌ها تا قبل از المپیک در اختیارم قرار بگیرد. من به اردو و مربی نیاز دارم و در این شرایط کرونا نمی‌توانم هر جایی و در هر باشگاهی تمرین کنم به خاطر همین تصمیم گرفتم فعلا تمرین نداشته باشم و منتظر شرایط آینده هستم. برای المپیک باید تکلیف اردوها مشخص و با مربی‌ها قرارداد امضا شود. من فکر می‌کنم هزینه‌هایی که تا این زمان پرداخت کردم و همچنین برنامه‌های المپیک باید در موردش صحبت کنیم. 10 ماه است که هیچ حمایتی نشدم و تمام اردوهای داخلی و خارجی را به شخصه خودم از هزینه کردم.  

دیدگاه تان را بنویسید