جی پلاس

استقلالی ها گرفتار در چاهی که خود کندند/ چیزی که عوض دارد...

شائبه وجود دست هایی پشت پرده برای تثبیت نایب قهرمانی استقلال و حتی دستیابی به جام حذفی این روزها در فضای مجازی موج می زند که با آنچه در واقعیت وجود دارد در تضاد است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شاگردان فرهاد مجیدی در شرایطی به نایب قهرمانی لیگ نزدیک شده اند که امتیازهای اخیر آن ها در لیگ مورد اعتراض سایرین قرار گرفته است. در این بین آتش پرسپولیسی ها با وجود تثبیت قهرمانی حتی از رقیبان مستقیم استقلال هم تندتر است و آن ها رقیب سنتی خود را به حمایت های بیرون از مستطیل سبز متهم می کنند، اما توفانی که امروز استقلال و موفقیت های اخیر این تیم را نشانه رفته حاصل بادی است که خود آبی ها به راه انداختند و خودکرده را تدبیر نیست.

زمانی که پرسپولیس برای چهارمین فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر شد، بازیکنان استقلال که به هیچ وجه تحمل سلطه چهارساله رقیب سنتی و حتی خدشه دار شدن نماد همیشگی شان یعنی چهار را نداشتند، انواع و اقسام اتهام ها را متوجه پرسپولیس کردند. بدون آوردن ادله مشخصی، مواردی مانند رفتن استراماچونی، جدایی بازیکنان و برخی اشتباه های داوری را دلیلی متقن و محکم برای حمایت از پرسپولیس در مسیر قهرمانی عنوان کرده و این موفقیت را فاقد ارزش های فوتبالی می دانستند.

اما پس از چند هفته ورق کاملا برگشته و امتیازهایی که استقلال به کمک آن از رده پنجم به دوم رسیده، در مظان اتهام قرار دارد. صحبت های بی پایه و اساسی که وزارت ورزش به دنبال نایب قهرمانی استقلال و دلجویی از این تیم است. یک جام را برای استقلال کنار گذاشته اند و حرف های دیگری که درصد، صد من یک غاز بودن شان دقیقا به اندازه تهمت هایی است که به قهرمانی پرسپولیس وارد شده است.

دلیل چنین اظهارات غیرمستدلی این است که تکرار بازی با پارس جنوبی جم، بنا بر مستندات خود سازمان لیگ قانونی نبود و پارسی ها می توانستند به دلیل غیبت غیرموجه استقلال سه بر صفر برنده شوند. در دیدار برابر سپاهان اشتباه  داوری در اعلام پنالتی به سود استقلال در تک امتیاز به دست آمده استقلال تاثیرگذار بود. در دیدار با شهر خودرو نیز هر دو گل استقلال بنا بر اعلام کارشناسان داوری مردود بود.

حالا استقلال مانده و هفت امتیازی که پشتش پر از تهمت و انگ است. اما اشتباه های داوری صورت گرفته سهوی است. داوری که بخواهد بازی را اصطلاحا برای استقلال در بیاورد، در همان نیمه نخست بازی با سپاهان، استقلال راه ده نفره نمی کند. 

در دیدار با شهر خودرو هم هرچند دو اشتباه مسلم داور و کمکش منجر به ثمر رسیدن دو گل شد، اما اشتباه هایی هم به سود تیم میزبان وجود داشت، مانند اخراج نشدن خلعتبری. پرسپولیسی ها این را خوب می دانند، بهتر از همه می دانند، اما وقتی با موجی از اتهام های بی دلیل روبرو شده اند، هیچ ابایی از زدن اتهام بی دلیل به رقیب ندارند و این به معنای مرگ جوانمردی و روح ورزش در فوتبال ایران است.

ادامه این چرخه معیوب به کشتن و نابودی کامل fair play در فوتبال ایران می انجامد. این که هر تیم ناموفقی بدون ادله محکم و قانونی، موفقیت رقیب را بی ارزش جلوه دهد و آن را ناپاک بداند. امروز نوبت پرسپولیس است، دیروز سپاهان و فردا شاید استقلال، تراکتور، فولاد و ...؟ طبیعتا تیم تهمت خورده هم بیکار نمی نشیند و در موقعیت مناسب دست به اقدام تلافی جویانه می زند. کاری که امروز پرسپولیسی ها در قبال سه بازی اخیر استقلال انجام داده اند. این گستاخی ها شدید و شدیدتر می شود و سرانجامش نابودی مطلق اخلاق است.

 

دیدگاه تان را بنویسید