ملی پوش بسکتبال ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

سعید داورپناه: زندگی بسکتبالیست ها با تعطیلی لیگ به مشکل می خورد/ بازیکن بعد از یک سال پول یک پراید نصیبش می‌شود

ملی پوش بسکتبال ایران گفت: بسیاری از باشگاه‌ها درآمدشان به دلار است بنابراین بازیکنی که جذب می‌کنند را مورد حمایت قراردهند.

لینک کوتاه کپی شد

سعید داورپناه ملی پوش بسکتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، در پاسخ به این سوال که برای فصل جدید لیگ برتر با کدام تیم به توافق رسیده اظهار کرد: با یکی دو باشگاه صحبت کردم اما منتظرم ببینم وضعیت باشگاه خودم نفت آبادان به چه صورت است. اگر بتواند شرایط مناسبی فراهم کند دوست ندارم از نفت جدا شوم. باشگاه نفت هنوز صحبتی با من انجام نداده اما من دوست دارم در این تیم بمانم منتها باید شرایط را بسنجیم. با این وضعیت اقتصادی که همه چیز سه برابر شده گفته‌اند هزینه تمام رشته‌های ورزشی مربوط به باشگاه نفت را نسبت به سال گذشته 50 درصد کم کرده‌اند. سال پیش که پولی ندادند و امسال هم که 50 درصد کم می‌کنند؛ اگر این گونه باشد من شرمنده مردم آبادان می‌شوم.

داورپناه درمورد شروع لیگ برتر از 24 مهر اظهار کرد: اکثر لیگ‌ها شروع شده‌اند. من با چند دکتر صحبت کردم گفتند که 95 درصد مردم کرونا دارند منتها در یک سری از افراد نمایان نیست و در برخی دیگر که بدن ضعیف تری دارند مشخص می‌شود. همین تیم والیبال کاله 12 نفر تست دادند و هر 12 نفر تست شان مثبت بود در حالی که هر روز تمرین می‌کردند و اتفاق خاصی برایشان نیفتاده بود. سال گذشته لیگ تعطیل شد و ما نتوانستیم حق و حقوقمان را بگیریم و 20 درصد از قراردادمان را کم کردند. ما از مرداد ماه درگیر رقابت‌ها بودیم و مسابقات آسیایی شرکت کردیم و تنها تیمی که باید مبلغ بازیکنان را کامل پرداخت می‌کرد نفت آبادان بود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. نمی‌توان گفت لیگ را تعطیل کنند چون بازیکنان کار دیگری ندارند. درست است که ما غیر از بسکتبال کار دیگر هم انجام می‌دهیم و درآمدزایی می‌کنیم اما خیلی‌ها زندگی‌شان از طریق بسکتبال می‌گذرد و با تعطیل شدن لیگ به مشکل برمی‌خورند.

داورپناه ادامه داد: امسال از باشگاه‌ها تقاضا دارم نسبت به تورم و شرایط اقتصادی با بازیکنان برای قرارداد صحبت کنند. به عنوان مثال اگر بازیکنی فصل پیش 100میلیون گرفته امسال نگویند 120 میلیون که یک سال بازی کند و پول یک پراید را به او بدهند. حتی برخی باشگاه‌ها پیشنهاد کمتری نسبت به سال گذشته می‌دهند و مثلا می‌گویند 70 میلیون در صورتی که یک بازیکن 30 میلیون فقط هزینه کفش می دهد آن هم به غیر از مکمل و غذا؛ به هر حال آن ورزشکار هم خرج دارد. بازیکن والیبال 400-300 میلیون پول می‌گیرد بعد ما برای بسکتبال تماس می‌گیریم که قیمت دستمان بیاید و بعد از دوهفته خبر می‌دهند 100 میلیون؛ ما از والیبالیست‌ها کمتر نیستیم. محمد موسوی الان در رده اول والیبال بازی می‌کند. درست است که والیبال و بسکتبال با هم متفاوت هستند و تماشاگران والیبال بیشتر است اما حداقل به بازیکنان ملی پوش رقم خوبی پیشنهاد بدهند.

داورپناه در خصوص شرایط و وضعیت خود در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: مشغول تمرین  هستم اما بیشتر بدنسازی انجام می دهم و کمتر بسکتبال؛ آن هم صبح زود که باشگاه خلوت تر است و با کسی در ارتباط نیستم. سعی می‌کنم چاق نشوم تا ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود.

سعید داورپناه در پایان صحبت‌های خود به جی پلاس گفت: اگر با بازیکنی صحبت می‌کنند مسائل اقتصادی را هم در نظر بگیرند. بسیاری از باشگاه‌ها درآمدشان به دلار است بنابراین اگر بازیکنی را به خدمت می‌گیرند حمایتش کنند که آن بازیکن تمام ذکر و فکرش بسکتبال و نتیجه گرفتن در مسابقات باشد و دغدغه دیگری نداشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید