محمد یوسف وند در گفت وگو با جی پلاس؛

بازیکن بسکتبال: تیم ها برای کاهش دستمزد اروپایی می شوند!/ با ذوب آهن به توافق رسیدم/ تا چند هفته پیش از کرونا نمی ترسیدم

بازیکن پیشین تیم پتروشیمی بندر امام از توافق با ذوب آهن اصفهان برای فصل جدید لیگ برتر بسکتبال خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

محمد یوسف وند بسکتبالیست پیشین پتروشیمی بندرامام در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، درمورد ناراحتی‌های ایجاد شده میان خود و تیم پتروشیمی اظهار کرد: به خاطر صحبتی که انجام دادم مسئولان پتروشیمی ناراحت شدند در حالی که من حرف بدی نزدم و نگفتم که پول ما را ندادند. من گفتم پاداشی در کار نبود و قرارداد خودمان به صورت بند بند بود؛ مثلا اگر جزو هشت تیم برتر نشویم 40 درصد، 4 تیم 30 درصد، راه نیافتن به فینال 20 درصد و شکست در فینال 20 درصد از قرارداد کم می‌شود. باشگاه‌ها در ایران موقع ضرر و کم کردن دستمزد به اروپا نگاه می‌کنند و به بقیه قوانین و امکانات خوبشان نگاه نمی‌کنند. در اروپا چیزی به اسم جریمه وجود ندارد و قراردادها را به موقع پرداخت می‌کنند. این مسائل را متاسفانه در ایران نمی‌بینند.

او ادامه داد: در تمام دنیا 10 درصد قراردادها را به توجه به شرایط ایجاد شده کم کردند اما من 40 درصد قراردادم به خاطر لغو ادامه مسابقات کم شد و البته به اسم صد درصد را پرداخت کردند. شرایط خیلی خوبی داشتیم، خوب بازی می‌کردیم و نتیجه هم می‌گرفتیم اما کرونا همه چیز را به هم ریخت. زندگی در ماهشهر شرایط سختی دارد و به همین دلیل از لحاظ مالی، پتروشیمی با باشگاه‌های دیگر فرق می‌کند و مبالغ راضی کننده است. ما هم که گفتیم از نظر مالی مشکلی پیدا نمی‌کنیم و به تیم پتروشیمی هم کمک می‌کنیم. همه چیز تا قبل از کرونا خوب بود اما بعد از آن انگار نه انگار پتروشیمی‌ وجود دارد. به هر حال این اتفاقات تمام شد و برای فصل جدید هم با تیم ذوب آهن اصفهان به توافق رسیدم و برای این تیم بازی می‌کنم.

یوسف وند در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی برگزاری مسابقات جایز است یا نه، گفت: با این شرایطی که می‌گویند واکسن تا اوایل زمستان به دست همه می‌رسد و احتمالا مسابقات برگزار شود و ما هم از این بابت خوشحال هستیم. تمام رشته‌های ورزشی مصمم هستند که با همین شرایطی که هست مسابقات را برگزار کنند. فصل گذشته که رقابت‌ها نصفه نیمه تمام شد به این دلیل بود که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده بود و مسئولان نتوانستند مدیریت کنند اما با گذشت زمان کمی وضعیت بهتر شده و صد درصد مسابقات کامل برگزار می‌شود.

او در پایان صحبت های خود گفت: من خودم به شخصه اواخر بهمن ماه بود که تمام علائم کرونا مثل تب، درد، سرفه شدید و بی حالی را داشتم و 10 روز تمام این علائم شدید بود به طوری که در بازی آخرمان که مقابل بندرعباس بود نتوانستم بازی کنم و زمان برگشت دوست داشتم هواپیما بیفتد، آن قدر که حالم بد بود. آن زمان می‌گفتند کرونا هنوز وارد کشور ما نشده و دو هفته بعد اعلام کردند که این ویروس به ایران هم رسیده است. من دردش را کشیدم و تا همین سه هفته پیش هم ترسی نداشتم اما از وقتی گفتند اوضاع وخیم شده خیلی ترسیده‌ام! در حال حاضر فقط تمرین بدنسازی انجام می‌دهم. تا دو سه هفته پیش بسکتبال هم بازی می‌کردم و از کرونا نمی‌ترسیدم اما از آن به بعد فعلا بسکتبال و کنار گذاشتم.

 

دیدگاه تان را بنویسید