گزارش جی پلاس از آن چه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال گذشت

پرسپولیس روی ابرها؛ حریفان هم چنان ناکام / پوکر گل گهر با کرونا+ برنامه و نتایج/جدول

در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال نزدیک ترین تعقیب کنندگان پرسپولیس، برابر حریفان شکست خوردند تا هم چنان همه چیز به کام قرمزهای پایتخت باشد.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، هفته بیست وپنجم لیگ برتر فوتبال با ادامه نتایج درخشان و بردهای پرسپولیس همراه شد تا این تیم هم چنان در راه کسب عنوان قهرمانی استوار گام بردارد. در این هفته همچنین استقلال به اولین برد خود در دوران پساکرونا رسید.

ذوب آهن یک- ماشین سازی 2

جنجالی ترین بازی این هفته در اصفهان برگزار شد جایی که داور بازی ذوب آهن و ماشین سازی با اشتباهات پیاپی خود مانع از کسب پیروزی تیم اصفهانی شد و دو گل این تیم را به اشتباه مردود اعلام کرد و برای حریف دو پنالتی گرفت. محمدحسین ترابیان، علی اکبر نوری و  محسن بابایی گروه داوری این مسابقه به احتمال فراوان با محرومیت سنگینی مواجه خواهند شد. در این مسابقه مارکوویچ در دقیقه 41 تک گل میزبان را زد و گل های ماشین سازی را هم دارکوبیدوف (گل به خودی) و قاسم اسلامی خواه به ثمر رساندند. بابک مرادی هم یک پنالتی برای ماشین سازی از دست داد. قاسم حدادی فر در دقیقه 80 با دریافت کارت قرمز اخراج شد. با این شکست ذوب آهن با 25 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت و ماشین سازی هم 27 امتیازی شد و به رده دهم صعود کرد.

حسن استکی، مربی تیم فوتبال ذوب آهن بعد از شکست تیمش برابر ماشین سازی اظهار کرد: تا زمانی که فوتبال انجام شد، بازی جوانمردانه و قوی بود. اما بازی به وقت کشی رسید و کنترل بازی از دست داور خارج شد، او هیچ کاری نمی‌توانست بکند. توپ به شکم بازیکن ما خورد نه به دستش. من فیلمش را دیدم. کمک داور کمکی به داور نکرد. ولی در نیمه اول کمک داور به داور گفت که پیراهن بازیکن ماشین سازی گرفته شده پس پنالتی است. این مدلی که نمی شود. الان بازی ها حساس است و باید داوری بفرستند که تجربه داشته باشد. در بازی هفته قبل پنج گل به شاهین در یک بازی بسیار مشکل زدیم ولی یک نفر به آقای خورشیدی، داور مسابقه اعتراض نکرد چون باتجربه است. واقعا سخت است. این دیگر فوتبال نیست و باید بیرون بروند و برای چیز دیگری تلاش کنند. به نظر من این مسائل از کار فنی خارج است.

هومن افاضلی سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی پس از پیروزی ۲ بر یک تیمش برابر ذوب‌آهن گفت: بازی سختی بود. کار فنی کمی انجام دادیم اما از لحاظ انگیزشی شرایط تیم تغییر کرد و بازیکنانم با تمام وجود بازی کردند و دلیل اصلی پیروزی ما هم همین بود. ما با تمرکز بازی کردیم؛ چه مواقعی که حمله کردیم و چه در مواقعی که مشغول دفاع بودیم. سازماندهی خوبی در تیم داشتیم و ذوب‌آهن که فشار آورد، صاحب توپ نبودیم اما بازی را کنترل کردیم. از تیمم راضی هستم اما هنوز کار داریم و باید بهتر شویم. شروع فوق‌العاده‌ای از بازیکنان باغیرت و باشرفم شاهد بودیم. شما همیشه با داور اختلاف نظر دارید. داوری که ۳ پنالتی می‌گیرد و ۲ بار اخراج می‌کند یعنی شجاعت دارد اما درباره درستی صحنه‌ها، باید فیلم بازی بررسی شود. همه آدم‌هایی که درگیر بازی هستند، احساسی‌اند و این ویژگی فوتبال است. در اصفهان همه‌چیز فوق‌العاده‌است.

تراکتور 2 -سپاهان یک

احسان حاج صفی در دقیقه 14 میزبان را پیش انداخت اما سروش رفیعی هشت دقیقه بعد گل تساوی را به ثمر رساند. در ادامه تیم میزبان توسط رضا اسدی به گل رسید و بازی با همین نتیجه 2 بر یک به پایان رسید تا تراکتور جای سپاهان را در جدول بگیرد. در حال حاضر تراکتور با 44 امتیاز در رده دوم و سپاهان با 42 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.

ساکت الهامی پس از پیروزی تراکتور مقابل سپاهان اظهار داشت: همان طور که پیش بینی می‌کردیم یک بازی در حساس‌ترین فصل برای هر دو تیم بود که امتیاز آن حیاتی‌ترین امتیاز فصل می‌توانست باشد. شروع بازی بهتر از سپاهان بودیم، گل زدیم و بعد از گل فکر می‌کنم گل آنها آفساید بود. روند بازی عوض شد، در زمانی که برتر بودیم، یک گل ناگهانی خوردیم. اصلاً توقع گل خوردن نداشتیم. بعد از آن بازی متعادل شد تا این که در دقایق آخر کاملا به بازی مسلط شدیم. موقعیت‌های دیگری هم داشتیم اما خوشبختانه در بهترین زمان ممکن گل دوم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم زدیم. آخر فصل زمانی هست که بنشینیم و با هم صحبت کنیم، بعضی از دوستان شیطنت‌هایی می‌کنند که در شرایط الان اگر مشکلشان من یا زنوزی است خواهشم این است که به خاطر مردم آذربایجان، به خاطر پرشورها و هواداران تراکتور از این مسأله بگذرند. تراکتور بعد از مدت‌ها به شرایطی رسیده که به نظرم می‌تواند سهمیه آسیایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد. حق هواداران و مردم آذربایجان بیشتر از اینها است.

امیر قلعه‌نویی پس از شکست تیمش برابر تراکتور اظهار کرد: از نظر فنی همه چیز در اختیار ما بود. ما روی دو اشتباه گل خوردیم. روی گل‌هایی که خوردیم بازیکنان وظایفشان را انجام ندادند. اما روی صحنه‌ای که علی قربانی به گل تبدیل نکرد، ۴٠ سال است در فوتبال ندیده‌ام. وتبال مثل زندگی است. ما در این بازی هم مثل سه بازی قبل تنبیه شدیم. من اعتقاد دارم بعد از شیوع کرونا سپاهان فوتبال بهتری را بازی می‌کند. ما در نیمه نخست برابر تراکتور بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم بازیکنان ما از موقعیت‌ها استفاده نکردند. بعد از این که به گل تساوی رسیدیم، همه چیز در اختیار ما بود اما روی یک اشتباه بچگانه، خطا شد و توپ به کرنر رفت و به گل تبدیل شد. امروز شاهد بی عدالتی فوتبال بودیم. 

پارس جنوبی جم 2 - شهر خودرو یک

بعد از سپاهان نوبت به شهرخودرو رسید که امتیاز از دست بدهد و سایر مدعیان را خوشحال کند. دو تیمی که مربیان جدید را روی نیمکت خود می دیدند در جم به مصاف هم رفتند که ابتدا محمد قاضی تیم مهمان را پیش انداخت اما فریبرز گرامی گل تساوی را برای شاگردان پورموسوی به ثمر رساند. آریاکیا هم قبل از پایان نیمه اول گل دوم میزبان را زد و در ادامه این مسابقه در دقیقه 45 فرامرزی اخراج شد تا شهر خودرو یک نیمه را 10 نفره ادامه بدهد. این بازی در نهایت با شکست شاگردان سهراب بختیاری زاده همراه شد تا آن ها با 42 امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرند. پارس جنوبی هم با این برد 24 امتیازی شد و در رده دوازدهم قرار گرفت.

سید سیروس پورموسوی جمعه شب پس از پیروزی ۲ بر یک تیمش مقابل شهرخودرو در نشست خبری بعد از بازی اظهار کرد: خداراشکر می‌کنیم. این برد را به بازیکنان و بزرگان تیم و مردم بزرگ جم تقدیم می‌کنم. از آقای خرمدل مدیرعامل منطقه ویژه پارس، استاندار، فرماندار و شورای شهر تشکر می‌کنم که در چند روز گذشته به تیم نزدیک شدند و کمک می‌کنند. امیدوار هستم که کمک‌هایشان مداوم باشد. این بازیکنان فقط به عشق مردم کار می‌کنند و بزرگان تیم همت کردند و تیم را جمع‌ و جور کردند تا حاشیه‌ای به پارس وارد نشود و خداراشکر توانستیم سه امتیاز را کسب کنیم. اولین صحبتی که با بازیکنان‌مان داشتم گفتم به اینجا آمدم تا به کمک شما، هواداران و مسئولان باید جایگاه‌مان تک رقمی شوند چرا که ما بازیکنان بزرگی داریم. متاسفانه باتوجه به مشکلاتی که داشتیم مقداری از لحاظ ذهنی درگیر شده بودند اما اکنون هم قسم شدند که جایگاه تیم را از جایی که هست بهتر کنند. 

سهراب بختیاری زاده پس از شکست تیمش مقابل پارس جنوبی جم اظهار کرد: در زمین حریف ده نفره شدیم ولی از تلاش بازیکنان‌مان و میل به این‌که دوست داشتند در آن شرایط هم جبران کنند خیلی خوشحال و راضی‌ام اما باخت همیشه تلخ است. کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که این سه چهار روز خودمان را خیلی خوب آماده کنیم و روز پنج شنبه با تراکتورسازی جبران کنیم. داور در یک سری از صحنه‌ها با پارس جنوبی خیلی مهربان بود و حتی بیرون از زمین هم رفتارشان با ما متفاوت بود ولی من این مساله را دلیل باخت تیم مان نمی‌دانم و باید قوی تر از قبل در بازی های آینده به میدان برویم و رفتار کنیم. تیم مان شرایط خوبی دارد و با این که کارمان سخت است و حریفان سختی مثل تراکتورسازی و استقلال را پیش رو داریم اما برای برد خواهیم رفت. همان طور که امروز هم برای برد به زمین آمدیم و بازی خودمان را انجام دادیم. البته به پارس جم هم تبریک می‌گویم اما گل های جمی‌ها در نیمه اول موقعیت آنچنانی نبودند و این اتفاقات فوتبال است و امیدواریم بازی بعدی را قوی تر ظاهر شویم.

گل گهرسیرجان 4 - شاهین شهرداری بوشهر 2

قبل از دیدار حساس میان دو تیم قعرنشین لیگ برتر اعلام شد که 12 عضو گل گهر از جمله مجید جلالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما هیچ درخواستی مبنی برتعویق مسابقه و یا جنجالی شکل نگرفت. اتفاقا بازی طوفانی هم آغاز شد و در 13 دقیقه چهار گل داشت! در دقیقه 2 زنده روح از روی ضربه پنالتی گل گهر را پیش انداخت و دو دقیقه بعد یونس شاکری گل دوم را زد. در دقیقه 8 نوبت به شاهین رسید که توسط صارمی به گل برسد. تیم میزبان در دقیقه 13 با ضربه محمودآبادی به گل سوم رسید تا نیمه اول سه بر یک به نفع گل گهر به پایان برسد. در دقیقه 63 نیز گل چهارم را گادوین منشا زد تا گلزنی احمدی در دقیقه 92 برای شاهین بی فایده باشد و بازی با نتیجه 4 بر 2 به نفع گل گهر به پایان رسید. با این نتیجه تقریبا سقوط شاهین با 17 امتیاز قطعی به نظر می رسد. گل گهر هم با این پیروزی 22 امتیازی شد و با وجود عدم تغییر جایگاه پانزدهمی اش از نظر امتیازی تنها 3 امتیاز تا ذوب آهن رده دوازدهمی فاصله دارد.

مجتبی سرآسیایی پس از برتری 4 بر 2 گل گهر مقابل شاهین بوشهر اظهار داشت: خوشبختانه بچه ها با یک انرژی خوب کار کردند  و قطعا در این امر مدیران باشگاه، مجید جلالی سرمربی و پیروز قربانی مربی تیم زحمت زیادی کشیدند. همه کمک کردند تا این اتفاق خوب بیفتد. در این بازی برای بردن آمده بودیم و خیلی تاکتیکی کار کردیم که همراه با یک برد خوب شد. من چند روزی است که در سیرجان هستم و می‌دانم که این بچه‌ها، کادر فنی و باشگاه همه هم قسم شده ایم که این بردها ادامه دار باشد و در بازی‌های باقیمانده با حداکثر امتیاز، شادی هرچند کوچکی را برای مردم خوب سیرجان بیاوریم و قدردان آنها باشیم.

صنعت نفت آبادان صفر - استقلال 2

در دوران پساکرونا استقلال در یک بازی خارج از خانه توانست اولین پیروزی خود را کسب کند و از فشار روانی عدم برد در بازی های گذشته رها شود. استقلالی ها در روزی که دیاباته و قایدی را در زمین داشتند با دو گل برابر میزبان خود که در جدول هم نزدیک به آن ها بود به برتری رسیدند. شیخ دیاباته گل اول را روی اشتباه دروازه بان حریف زد و در دقایق پایانی هم مطهری با یک استارت دیدنی گل دوم را به ثمر رساند تا استقلال41 امتیازی شود و صنعت نفت آبادان 37 امتیازی باقی بماند. به دلیل محرومیت فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال از روی سکوها نظاره گر بازی تیمش بود.

مجید نامجو مطلق در نشست خبری بعد از دیدار استقلال و نفت آبادان اظهار داشت: خدا را شکر برنده بازی شدیم، مطمئنا از این هفته به بعد بهتر خواهیم شد. جا دارد از بازیکنان تیم تشکر کنم که خیلی زحمت کشیدند. در بازی هفته قبل هم دیدی با وجود برتری در نیمه دوم به گل نرسیدیم ولی این برد باعث شد تا از نظر روحی روانی سبک تر شویم و در بازی‌های بعدی شرایط ما بهتر خواهد شد. ما فاز بدنسازی را پشت سر می‌گذاریم، به تیم نفت آبادان هم تبریک می‌گویم که زحمت کشیدند ولی با شناختی که از آنها داشتیم این تیم را راحت از کار انداختیم. در جریان بازی نبض بازی را در اختیار داشتیم و از نظر فنی هم حریف را کنترل کردیم. ما با این سیستمی که امروز اجرا کردیم برد خوبی به دست آوردیم و این برد را به هوادارانی که چند هفته شاهد برد ما نبودند تقدیم می کنیم. امیدوارم این روند ما ادامه داشته باشد. هواداران استقلال باید بدانند غیبت بازیکنان مختلف در این چند هفته به ما ضربه زد و حمایت‌های آنها باید از ما ادامه داشته باشد. از بازیکنان تیم هم تشکر می‌کنم که 96 دقیقه زحمت کشیدند.

در پایان این مسابقه همچنین بهنام سراج سرمربی صنعت نفت در نشست خبری حاضر نشد.

سایپا صفر - پیکان صفر

با تساوی خودروسازان کار هردو تیم برای بقا در لیگ برتر به مشکل خورد؛ در صورتی که تیم برنده می توانست از تیم های قعرنشین فاصله بگیرد اما شاگردان صادقی و ویسی به تساوی بدون گل در این بازی رضایت دادند تا هم چنان دست به عصا باشند. سایپا با 23 و پیکان با 22 امتیاز سیزدهم و چهاردهم هستند.

عبدالله ویسی بعد از تساوی بدون گل مقابل سایپا در نشست خبری اظهار داشت: هفته آینده خواهید دید که این یک امتیاز چقدر به ما کمک خواهد کرد. داوری بد نبود و تلاش کردند که حق را به حقدار بدهند. بازی بسیار حساس و پراسترسی انتظار داشتیم که همانطور هم شد و بازی از نظر فوتبالی کثیف، بی رحم و خیلی زیبنده دو تیم نبود. ما دو مصدوم داشتیم که به بیمارستان رفتند و حریف هم یک مصدوم داشت که از بازی بیرون رفت. با این حال در این بازی زشت و بد  و سه چهار موقعیت داشتیم که می‌توانستیم برنده شویم و بیرون از خانه مساوی کردیم.

ابراهیم صادقی بعد از تساوی بدون گل مقابل پیکان در نشست خبری گفت: به دلیل اینکه دو تیم در آخر جدول حضور داشتند استرس زیادی در مسابقه شاهد بودیم و مسابقه کیفیت زیادی نداشت و بیشتر شاهد بازی مستقیم، پرتاب اوت دستی و ضربات کرنر بودیم. در نیمه اول پیکان بهتر از ما بازی کرد اما در نیمه دوم ما توانستیم بهتر باشیم و به حریف فشار آوردیم. موقعیت‌های گلزنی زیادی روی دورازه ها ایجاد نشد و دروازه‌بان ها توپ های زیادی نگرفتند و در ادامه لیگ می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم. سه مساوی اول ما مقابل استقلال، سپاهان و شهرخودرو بود که هر سه تیم برای سهمیه آسیایی تلاش می‌کردند و در این مسابقه اما از نتیجه راضی نیستم زیرا در خانه خودمان بازی می کردیم و به دنبال برد بودیم. البته نباختن در این مسابقه هم شرایط ما را در جدول بهتر کرد و فرصت داریم که جایگاه مان را در جدول لیگ ارتقا بدهیم.

نساجی مازندران صفر - نفت مسجد سلیمان صفر

در بازی که نتیجه آن اهمیت زیادی برای دو تیم نداشت نساجی و نفت مسجد سلیمان به تساوی بدون گل رضایت دادند. نفت با 33 امتیاز هشتم و نساجی با 28 امتیاز نهم هستند.

مهدی تارتار پس از بازی تیمش مقابل نساجی اظهار داشت: قبل از اینکه راجع به بازی صحبت کنم جای هواداران خالی بود. هواداران نساجی به لیگ شور خاصی داده اند. هواداران ما هم، ما را تنها نگذاشتند. بازی شور خاصی نداشت. با نساجی همسایه بودیم و آمدیم امتیاز از دست ندهیم. خداراشکر این اتفاق رخ داد و بعد از ده نفر شده امتیاز ندادیم و روند نباختمان حفظ شد. گروه داوری روز خوبی را داشت، درست است یک بازیکن ما اخراج شد اما  باید آنالیز کنیم ببینم بازیکنمان جلوتر بوده است یا نه. در مجموع همرنگ و گروه داوری روز خوبی را داشتند.

محمود فکری بعد از بازی تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: به تیم نفت مسجد سلیمان خسته نباشید می‌گویم و تبریک می‌گویم که یک امتیاز در زمین ما گرفتند. از امیری مدیرعامل باشگاه تشکر می کنم که تمام تلاشش را برای موفقیت تیم می‌کند. امروز از بازی راضی نبودم. بچه‌هایمان در حد اندازه خودشان ظاهر نشدند. نتوانستیم دوندگی و انگیزه لازم را داشته باشیم و حریف را تحت فشار قرار دهیم و حریف اشتباه کند به گل برسیم. از تیم داوری تشکر می‌کنم و خسته نباشید می‌گویم. مشکل خاصی نبود و از نحوه داوری راضی هستم و تشکر می‌کنم.

پرسپولیس یک - فولاد صفر

آخرین بازی هفته در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در حالی که نیمه اول، بازی کیفیت خوبی نداشت در نیمه دوم ورق برگشت. تیم میزبان در نیمه دوم بهتر کار کرد و بازی هجومی به نمایش گذاشت و توانست توسط سیامک نعمتی به گل برسد. مهدی ترابی در نیمه دوم به علت مصدومیت از بازی خارج شد. تلاش های فولاد برای زدن گل تساوی و پرسپولیس برای زدن گل دوم بدون نتیجه بود و بازی یک بر صفر به نفع پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس 59 امتیازی شد واختلافش با تیم دوم به 15 امتیاز رسید. فولاد هم با دو بازی کمتر با 39 امتیاز در رده ششم باقی ماند.

یحیی گل محمدی در نشست خبری پس از بازی با فولاد خوزستان اظهار داشت: فکر می کنم بازی را خوب شروع نکردیم و با تمرکز نبودیم. خیلی دوندگی مان پایین بود و به ویژه در نیمه اول، خوب نبودیم. در نیمه دوم ماجرا متفاوت شد و توانستیم با تمرکز بیشتر، موقعیت های زیادتری ایجاد کنیم. در کل دو نیمه متفاوت داشتیم. نیمه اول را می‌توانیم را به فولاد اختصاص بدهیم و نیمه دوم هم برای ما بود. توانستیم از موقعیت‌ها‌ی‌مان خوب استفاده کنیم و گل قشنگی بزنیم و این برد را به تمام هواداران و بازیکنان تیم به ویژه در نیمه دوم خیلی با غیرت و با تمرکز بیشتری نسبت به نیمه اول بازی کردند تبریک می‌گویم. باید از بیژن حیدری و تیم داوری هم تشکر کنیم زیرا با وجود پربرخوردن بودن بازی و قضاوت سختی که داشتند توانستند بازی را به خوبی کنترل کنند و در مجموع فکر می‌کنم فوتبال زیبایی شاهد بودیم. فولاد یکی از تیم‌های خوب و پدیده لیگ امسال است خودم پیش‌بینی می‌کردم بازی سختی را پیش‌رو داشتیم در نیمه اول خودمان نبودیم و تحت تأثیر بازی خوبی فولادی‌ها قرار گرفتیم اما نیمه دوم کاملاً یک نیمه پرسپولیسی بود. چیزی که مشخص است هنوز قهرمان نشده‌ایم. پنج بازی پیش‌رو داریم اما می دانیم شانس اول قهرمانی هستیم بازی‌های آینده ما مهم‌تر از بازی‌های گذشته‌مان است و باید با تمام قوا برای کسب امتیازهای آنها به زمین برویم.

جواد نکونام در نشست خبری پس از دیدار با پرسپولیس اظهار داشت: روز گذشته یک بازیکن ما آسیب دید و در نیمه اول هم عباس بوعذار آسیب دید تا مجبور شویم از نفراتی که نمی خواهیم استفاده کنیم. کرونا بازیکنان ما را اذیت کرد و سبب شد نتیجه را واگذار کنیم. هفت بازیکن ما به همراه مربی اسپانیایی مان در اهواز تمرین می کنند.

نتایج کامل هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال

ذوب آهن یک - ماشین سازی 2

تراکتور 2 - سپاهان یک

پارس جنوبی جم 2 - شهر خودرو یک

گل گهرسیرجان 4 - شاهین شهرداری بوشهر 2

صنعت نفت آبادان صفر - استقلال 2

سایپا صفر  - پیکان صفر

نساجی مازندران صفر - نفت مسجد سلیمان صفر

پرسپولیس یک - فولاد صفر

برنامه هفته بیست و ششم

پنج شنبه 2 مرداد

ماشین سازی - گل گهر سیرجان

شهرخودرو - تراکتور

سپاهان - صنعت نفت آبادان

پیکان - پارس جنوبی جم

فولاد - ذوب آهن

شاهین - سایپا

استقلال - نساجی

جمعه 3 مرداد

نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس

20

دیدگاه تان را بنویسید