جی پلاس

خوش استقبال اما بد بدرقه / چرا کولاکوویچ از فدراسیون ایران ناراحت است؟

فدراسیون والیبال ایران به شکل نه چندان حرفه ای با کولاکوویچ قطع همکاری کرد و حتی این موجب ناراحتی این مربی هم شد هرچند که دبیر فدراسیون معتقد است ناراحتی ایگور از فدراسیون نیست.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، ایگور کولاکوویچ سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران در مصاحبه با سایت danas از نحوه جدایی از ایران ابراز ناراحتی کرده بود و گفت به خاطر این موضوع از نظر روحی آسیب دیده است. حتی او اعلام کرد که فدراسیون به او اجازه مصاحبه با رسانه های ایرانی را نداده.

میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره این ابهامات صحبت کرد. او درپاسخ به این سوال که چرا کولاکوویچ از فدراسیون ناراحت و دلخور است، اظهار کرد: نه این چنین نیست که او از دست ما ناراحت باشد و فکر هم نمی کنم دلخور باشد. کولاکوویچ فقط از اینکه شرایط به گونه ای پیش رفت که نتوانست با تیم ملی ایران ادامه بدهد ناراحت است و این متوجه فدراسیون نیست.

تقوی در ادامه گفت: به هرحال هر مربی دوست دارد در المپیک حاضر باشد و کولاکوویچ هم همین گونه بود. او دوست داشت همراه با تیمی که خودش راهی المپیک کرده است در بازی های شرکت کند.

این صحبت ها در حالی مطرح می شود که کولاکوویچ صراحتا در مصاحبه های پرتعداد خود از فدراسیون والیبال ایران انتقاد کرده و کاملا منظور او از علت ناراحتی اش رفتار مسئولان است.

شاید کولاکوویچ هیچ گاه نتوانست نظر مثبت کارشناسان را کسب کند یا محبوبیت زیادی را بین مردم داشته باشد اما رفتار فدراسیون با این سرمربی حرفه ای نبود و ایگور کولاکوویچ کاملا حق داشت که از رفتار مسئولان فدراسیون ناراحت باشد.

کولاکوویچ صراحتا اعلام کرد هیچ توقعی ندارد که در مدت زمان کرونا که تمرینات تیم ملی برگزار نمی شود و هیچ مسابقه ای نیست فدراسیون ایران به او دستمزدی بدهد. بنابراین فدراسیون ایران می توانست به جای فسخ، با کولاکوویچ مذاکره کند تا در این یک سال تغییراتی در دستمزدش ایجاد کند که هم فدراسیون ضرر نکند و هم کولاکوویچ سرمربی تیم ملی بماند. 

درست است که فدراسیون رضایت کامل از عملکرد کولاکوویچ را نداشت اما با توجه به شرایط شاید بهترین اتفاق توافق با کولاکوویچ و ادامه همکاری با این مربی تا المپیک بود. شرایط مالی فدراسیون به شکلی نیست که آن ها بتوانند مربی درجه یک جهانی را به ایران بیاورند و این از گفته هایشان هم مشخص است اما سرنوشت تیم ملی در المپیک کاملا نامشخص است. اینکه آیا سرمربی ایرانی می تواند در المپیک به خوبی تیم ملی را هدایت کند یا نه، مهم ترین مسئله پیش رو است. اگر هم سرمربی ایرانی در کنار مشاور خارجی درکادرفنی قرار بگیرد به نظر نمی رسد عایدی خوبی برای تیم ملی داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید