گفت وگوی جی پلاس با داور بین المللی فوتسال ایران؛

از آتش نشانی تا داوری در جام ملت های مردان اروپا با گلاره ناظمی +عکس و فیلم

داور بین المللی فوتسال زنان که در میان 10 قاضی برتر جهان قرار گرفته است، گفت: من اصلا علاقه ای به داوری نداشتم و به اصرار برادرم کوپال در این زمینه فعالیتم را ادامه دادم اما امروز خوشحالم که این اتفاق رخ داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، گلاره ناظمی داور فوتسال ایران که در جام باشگاه های جهان قضاوت کرده و در این رقابت ها نیز بازی های مهمی را سوت زده، باردیگر در میان 10 داور برتر فوتسال جهان قرار گرفت. ناظمی هم چنین در بازی افتتاحیه بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ در بوینس‌آیرس قاضی میدان بود و هم چنین فینال این تورنمنت را هم سوت زد. یکی از مهم ترین بازی هایی که ناظمی قضاوت کرد، نیمه نهایی جام ملت‌های  ۲۰۱۹ اروپا بود. او هم چنین در جام باشگاه های مردان جهان هم بازی های مهمی را سوت زد. نکته مورد توجه این است که او سال 2018 نیز در میان داوران برتر جهان قرار داشت و در نهایت در جایگاه چهارم قرار داد.

گلاره ناظمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره حضور دوباره خود در میان داورهای برتر دنیا و هم چنین وضعیت این روزهای خود صحبت کرد.

گلاره ناظمی در خصوص حضورش در میان 10 داور برتر جهان در سال 2019 گفت: سال گذشته هم من توانستم در رده چهارم بهترین داورهای فوتسال قرار بگیرم و 2019 هم نامم در لیست بهترین ها قرار گرفت. این یک افتخار برای ایران و فوتسال بانوان است و خوشحالم که این اتفاق بازهم رخ داده است.

گلاره ناظمی - داور فوتسال ایران

ناظمی در خصوص شرایط داوری در فوتسال زنان اظهار کرد: به هر حال شرایط زنان و مردان متفاوت است و با توجه به وضعیت، خانم ها تلاش بیشتری انجام می دهند تا بتوانند به جایگاه بالایی برسند. به غیر از من داوران خوب دیگری هم در فوتسال زنان حاضر هستند و همین در کنار هم بودن باعث پیشرفت ما شده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا به مانند مردان، داوران زن ایران و موفقیت هایشان دیده نمی شود، اظهار کرد: به هرحال شرایط اینگونه است و بسیاری از داوران ما را کسی نمی شناسد در حالی که سطح بالایی دارند. با این حال ما نباید با توجه به این مطالب روحیه خودمان را تضعیف کنیم و من به شخصه به دنبال هدفم می روم و به این موضوعات توجه نمی کنم هرچند که دوست دارم ورزش زنان و جامعه داوری بیش از گذشته به چشم آیند و زحماتش دیده شود.

ناظمی در پاسخ به این سوال که برادرش "کوپال ناظمی" تا چه اندازه در حضور او به عنوان یک داور در فوتسال ایران تاثیر داشته، تصریح کرد: تقریبا می توان بگویم کوپال بود که من را به داوری سوق داد چرا که هیچ علاقه ای به این کار نداشتم. به هرحال همیشه داوران کمتر به چشم می آیند و به غیر از آن اصلا این هدف را نداشتم که یک داور شوم! اصلا تصور نمی کردم که از فوتبالیست به یک داور تبدیل شوم اما کوپال این کار را انجام داد!

گلاره ناظمی - داور فوتسال ایران

او در خصوص اینکه در زمان فوتبال بازی کردن در چه تیمی عضویت داشت، گفت: من قبل از اینکه داور شوم، در تیم فوتبال آتش نشانی بازی می کردم اما به شرایطی رسیدم که بین داوری و بازی کردن باید یکی را انتخاب می کردم. با وجود اینکه خودم به داوری علاقمند نبودم اما در یکی از سخت ترین آزمون های داوری قبول شدم و دوباره به اصرار کوپال آن را ادامه دادم!

داور بین المللی فوتسال ایران با بیان اینکه به مرور انگیزه بیشتری برای داوری پیدا کرده است، گفت: واقعا در ابتدا قضاوت برایم سخت بود؛ نه به این خاطر که از لحاظ شرایط فنی یا وضعیت جسمانی مشکل داشته باشم بلکه به خاطر اینکه علاقمند نبودم؛ گذر زمان قضاوت برایم سخت بود. با این حال از شرایط فعلی راضی هستم و می دانم که کوپال زحمت زیادی برای من کشیده است و موفقیتم مدیون او و خانواده ام هستم. برادرم در تمام شرایط در کنارم بود و خیلی کمک کرد تا بتوانم به اهدافم برسم.

گلاره ناظمی - داور فوتسال ایران

ناظمی در خصوص اینکه آیا به تمام اهدافش در داوری رسیده است یا خیر، گفت: قطعا نه. من آرزو و اهداف بزرگ تری دارم که برای خودم باید گذاشته ام تا به آن ها برسم. شاید برخی فکر کنند من می خواهم شعار بدم اما واقعا اینطور نیست و همیشه در زندگی تلاش کردم همیشه اهداف بزرگی در ذهن داشته باشم و برای رسیدن به آن ها تمام تلاشم را انجام بدهم.

او در خصوص آغاز رقابت های ورزشی و به خصوص فوتسال گفت: همه ما به مانند دیگر مردم امیدواریم هرچه زودتر از این بیماری خلاص شویم و فعالیت های روزمره مان را انجام بدهیم. واقعا شرایط سخت است اما چاره ای نداریم و باید به دستورالعمل ها پایبند باشیم چرا که صحبت از جان افراد است و مسابقه و جام کمترین اهمیت را در این شرایط دارد.

 

گلاره ناظمی - داور فوتسال ایران

 

 

گلاره ناظمی:‌ یک هدف بزرگ فقط توانست من را در شرایط سخت نگه دارد

قضاوت داور بانوی ایرانی در مسابقه بین المللی فوتسال آقایان

گلاره ناظمی دیدار بارسلونا و شن‌زن را قضاوت می کند

گلاره ناظمی در میان 10 داور برتر جهان فوتسال

دیدگاه تان را بنویسید