در گفت وگو با جی پلاس؛

هاشمی طبا: تاخیر در مجمع فدراسیون فوتبال معنا ندارد/ فدراسیون قبلی مردود شد/ دیپلماسی چاره حل مشکل میزبانی ما نیست

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی معتقد است عملکرد فدراسیون فوتبال به هیچ وجه نمره قبولی نمی گیرد و تاخیر در برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون هیچ معنایی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

سیدمصطفی هاشمی طبا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: افرادی که صلاحیت سنجش کاندیداها را دارند باید سوابق افراد را به خوبی مورد بررسی قرار بدهند. باید عملکرد این افراد را در جاهایی که قبلا بودند ارزیابی کنند و ببییند از نظر مالی و فنی چه انجام  داده اند. آیا از زمان مدیریت آن ها بدهی برجای مانده یا نه؟ آیا آن ها در دوره کاری خود ارتباط خوبی با مردم داشتند و یا فقط خواستند ریاست کنند؟ با بررسی صورت گرفته افرادی که نمره قبولی کسب نکنند نباید تایید صلاحیت شوند. کسی که سابقه خوبی ندارد و خوب کار نکرده چرا باید تایید شود؟ سنجش درست افراد باید انجام شود و بهترین ها انتخاب شوند تا مجمع از میان بهترین ها، رییس را انتخاب کند.

** دادگان با توجه به شرایط خودش نظر می دهد!

هاشمی طبا درباره نظر محمد دادگان رییس اسبق فدراسیون فوتبال مبنی براینکه" اداره فوتبال از اداره یک دبستان راحت تر است"؛ تصریح کرد: قطعا مدیریت یک دبستان کار ساده ای نیست و متاسفانه در کشور ما به آن توجه نمی شود چرا که اگر از ابتدا بچه ها به خوبی مدیریت شوند، در آینده نیز افراد بهتری هستند. محمد دادگان هم شاید با توجه به قدرت مدیریت خود این نظر را دارد و در واقع با توجه به شرایط خودش مدیریت فوتبال را می سنجد اما فدراسیون هم سختی هایش خودش را دارد.

** رئیس جدید فدراسیون فوتبال با مردم روراست باشد

او در خصوص اینکه با توجه به شرایط نه چندان مطلوب فوتبال ایران، رییس آینده فدراسیون چه اموری را باید در دستور کار خود قرار بدهد، به جی پلاس گفت: باید نظم و انضباط و شفافیت در دستور کار رییس جدید باشد. او نباید خودش را با مردم غریبه بداند. متاسفانه برخی در مدیریت خود دروغ می گویند و خودخواهی می کنند اما باید صادقانه با مردم رو به رو شوند. مسائل و مشکلات با AFC و نهادهای دیگر فوتبالی مشکل اصلی ما نیست و اگر مدیریت صحیح باشد آن مسائل هم رخ نمی دهد.

** تاخیر در برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال معنا ندارد

او در خصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: به نظر من باید هرچه زودتر انتخابات برگزار شود و اصلا تاخیر در برگزاری مجمع معنا ندارد. باید مطابق ضوابط به سرعت برگزار شود؛ این موضوع آنقدر اهمیت دارد که حتی اگر با شب افتتاح المپیک هم مواجه بودیم، نباید برگزاری انتخابات را متوقف کنند.

** فدراسیون فوتبال مردود شد

هاشمی طبا درباره عملکرد فدراسیون فوتبال در این دوره و اینکه آیا نمره قبولی را می گیرد یانه، اظهار کرد: نه. به نظر من فدراسیون فوتبال بابت عملکردش در این سال ها به هیچ وجه نمره قبولی نمی گیرد و مردود شد.

** نباید به دست رقبا بهانه داد

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی درباره مشکلاتی که درخصوص میزبانی ایران در آسیا رخ داده و عدم مدیریت درست این موضوع گفت: وقتی گوشت را به دست گربه می دهیم، دیگر نمی توانیم آن را از او بگیریم. زمانی که یک بحرینی رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا می شود قطعا هر آن چه که عربستان می گوید را انجام می دهد. نباید هیچ بهانه ای به دست کسی بدهیم و باید براساس اخلاق و رفتار اسلامی کار کنیم اما نباید باج بدهیم. وقتی بیخودی به سفارت حمله شد، این اتفاقات هم رخ می دهد! فراموش نمی کنم که وقتی تیم های عربی به ایران می آمدند، بعضا شعار "بقره" علیه آن ها سر داده می شد؛ در حالی که ما باید رعایت ادب، اخلاق و میهمان نوازی را انجام دهیم. ما حدیثی داریم که می گوید میهمان را محترم بدانید حتی اگر کافر باشد.

** تا رفتارها در ورزشگاه ها درست نشود، از دیپلماسی کاری بر نمی آید!

هاشمی طبا در پایان صحبت های خود به جی پلاس گفت: وقتی مثلا در بازی سپاهان و پرسپولیس، پرتاب های سنگ دیده شد، چطور می توانیم از میزبانی کشورمان دفاع کنیم؟! متاسفانه کارهای نادرستی انجام می شود و وقتی هم واکنش خارجی صورت می گیرد، بحث حل مشکل از راه دیپلماسی به راه می افتد. به جای چاره جویی بعدی از راه دیپلماسی، نباید گذاشت چنین اتفاقاتی در ورزشگاه ها و میزبانی ما رخ دهد! مگر می شود سنگ را به نوازش تبدیل کرد؟! بنابراین دیپلماسی چاره حل مشکل میزبانی ایران نیست.

دیدگاه تان را بنویسید