گزارش جی پلاس از هفته دهم لیگ برتر فوتبال

بازگشت جادوگر به لیگ / پایان یک هفته طولانی با تهدید استراماچونی!

هفته دهم لیگ برتر را باید به نام استقلال ثبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هفته دهم لیگ برتر فوتبال از روز دوشنبه 13 آبان و با بازی پرسپولیس- فولاد آغاز شد و جمعه 17 آبان به پایان رسید تا برگزاری این هفته پنج روز طول بکشد.

فولاد صفر- پرسپولیس یک

بعد از حواشی که قرمزهای مدعی برابر ماشین سازی پشت سرگذاشتند کمتر کسی تصور می کرد آن ها بتوانند در اهواز برابر یکی از تیم های بالا جدولی یعنی فولاد برنده باشند. در همان 10 دقیقه ابتدایی مسابقه شاگردان کالدرون صاحب ضربه پنالتی شدند که ترابی با گل کردن آن سه امتیاز را نصیب تیمش کرد تا آن ها 19 امتیازی شوند. پرسپولیس با این برد خیالش از حفظ رکورد رتبه بالاتر نسبت به استقلال راحت شد. در این بازی سید جلال حسینی بازهم در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت. مهم ترین حاشیه این مسابقه قبل از زدن سوت آغاز رخ داد؛ جایی که یکی از تدارکات تیم میزبان مایع مشکوکی را روی خط دروازه ریخت تا یاد جادوگری در لیگ دوباره زنده شود. با اعلام باشگاه فولاد این فرد تا اطلاع ثانوی محروم است.

استقلال 5- صنعت نفت آبادان صفر

بازهم پرگل ترین بازی هفته را شاگردان استراماچونی رقم زدند. صنعت نفت آبادان که قبل از دیدار برابر استقلال در 9 هفته 4 گل دریافت کرده بود در یک بازی برابر تیم متحول شده استقلال 5 گل خورد. بازیکنان استقلال در همان نیمه اول کار را تمام کردند و 4 گل زدند؛ شیخ دیاباته بازهم برای آبی ها گلزنی کرد. در حالی که تماشاگران استقلالی از این برد خوشحال بودند  کنفرانس خبری استراماچونی آن ها را نگران کرد. این مربی ایتالیایی از اینکه باشگاه نسبت به تعهدات مالی در قبال کادرفنی و بازیکنان عمل نکرده بود به شدت انتقاد کرد و گفت اگر شرایط به همین منوال پیش برود از این تیم جدا می شود. همین جمله باعث نگرانی آبی ها شده است و باید دید آیا مسئولان استقلال بالاخره تصمیم به پرداخت مالی به اعضای تیم می گیرند یا خیر.

سپاهان 2- تراکتور صفر

همزمان با بازی استقلال یک دیدار مهم دیگر هم برگزار شد که شاگردان امیر قلعه نویی در اصفهان توانستند 2 بر صفر تراکتور را از پیش رو بردارند و سومین باخت پیاپی آن ها را رقم بزنند. در پایان این مسابقه خبرنگاران اصفهانی نسبت به شرکت نکردن دنیزلی در کنفرانس قبل از بازی انتقاد و نشست او را تحریم کردند. درگیری میان مدیر رسانه ای تراکتور و خبرنگاران نیز صورت گرفت و پس از آن هم قلعه نویی این رفتار خبرنگاران را سرزنش و اعلام کرد که دنیزلی میهمان آن ها بوده و نباید این برخورد با صورت می گرفته است. با این برد سپاهان با 22 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و تراکتور هم با 17 امتیاز به رده پنجم سقوط کرد.

پیکان یک - سایپا صفر

در جدال خودروسازان هم پیکان با یک گل سایپا را شکست داد. پیکان در رده نهم و سایپا در رده دوازدهم لیگ برتر قرار دارند.

شاهین شهرداری بوشهر یک - گل گهر سیرجان یک

جدال تیم های قعرنشین و بدون برد شاهین شهرداری بوشهر و گل گهر سیرجان با تساوی یک - یک به پایان رسید تا دو تیم هم چنان در حسرت برد باقی بمانند. گل سیرجانی ها در دقایق پایان به ثمر رسید. باشگاه شاهین شهرداری بوشهر با میشو کریستیچوویچ توافق کرد و او به عنوان سرمربی جدید تیم دوشنبه وارد بوشهر می شود.

نفت مسجد سلیمان صفر- نساجی مازندران صفر

در حالی که رضا مهاجری سرمربی نساجی هفته گذشته استعفا داده بود این هفته هم روی نیمکت تیمش نشست و در مسجد سلیمان تیم نفت را با تساوی بدون گل متوقف کرد. زمانی که رضا مهاجری سرمربی تیم نساجی قصد خروج از ورزشگاه را داشت یکی از اهالی شهر مسجدسلیمان که لباس ایل بختیاری را به تن داشت از مهاجری خواست تا لباس او را تن کند. مهاجری هم با استقبال از این پیشنهاد لباس مردم ایل بختیاری را به تن کرد و با این هوادار عکسی به یادگار گرفت.

ماشین سازی تبریز 2- ذوب آهن یک

یکی دیگر از بازی های پرحاشیه هفته جدال ماشین سازی و ذوب آهن در تبریز بود. شاگردان منصوریان در ثانیه 35 توسط ارسلان مطهری به گل رسیدند اما در 6 دقیقه کامبک خوردند و بازی را به میزبان واگذار کردند. دوسانتوس دقیقه 86 و  زنده روح دقیقه 92 گل های ماشین سازی را زدند تا این تیم 3 امتیاز را به دست آورد.

رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی بعد از این بازی با کنایه نسبت به استراماچونی و کالدرون گفت: ما در دقیقه یک گل خوردیم و سپس من تعویض کردم اگر یک مربی بزرگ این تعویض‌ها را انجام می‌داد و بازگشت اتفاق می‌ افتاد می‌گفتند مربیان ایتالیایی و آرژانتینی چنین و چنان کردند اما متاسفانه به مربیان ایرانی کم توجهی می‌شود.

علیرضا منصوریان نیز بعد از ادامه نتایج ضعیف ذوب آهن درباره احتمال اخراجش از گفت: سوال شما تخریب کننده است، شما نگران من نباشید نگران شهرتان باشید!

شهر خودرو یک- پارس جنوبی جم صفر

شاگردان یحیی گل محمدی در تیم شهر خودرو نیز در یک بازی سخت در مشهد به مصاف پارس جنوبی جم رفتند و توانستند با تک گل حسین مهربان میهمان خود را شکست بدهند و 3 امتیاز مهم را به دست آورند. شهر خودرو با این برد 20 امتیازی شد و به رده دوم رسید. آن ها یک بازی عقب افتاده هم دارند که در صورت برد در آن بازی می توانند جای سپاهان را در صدر بگیرند. پارس جنوبی هم با وجود بازی های خوبی که انجام می دهد اما در این دیدار هم بازنده شد تا با 8 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار بگیرد. در اواخر این بازی بازی محمدعلی فرامرزی مدافع تیم شهرخودرو از ناحیه زانو به شدت آسیب دید که به نظر می‌رسد مصدومیت فرامرزی از ناحیه رباط صلیبی زانو باشد.

نتایج کامل هفته دهم:

فولاد صفر- پرسپولیس یک

استقلال 5- صنعت نفت آبادان صفر

سپاهان 2- تراکتور صفر

پیکان یک - سایپا صفر

ماشین سازی تبریز 2 - ذوب آهن یک

شهر خودرو یک- پارس جنوبی جم صفر

نفت مسجد سلیمان صفر- نساجی مازندران صفر

شاهین شهرداری بوشهر یک - گل گهر سیرجان یک

Untitled

دیدگاه تان را بنویسید