گزارش جی پلاس/

رویکرد پنهان کمیته انضباطی در احکام داربی 90؟!

احکام انضباطی صادر شده برای داربی 90 اعتراض هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را به دنبال داشته است که در نوع خود جالب توجه است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، پس از حکم موقتی که بلافاصله پس از داربی اعلام شد، کمیته انضباطی احکام دقیق را در خصوص تخلفات صورت گرفته در داربی 90 را صادر و جرایمی را برای هر دو باشگاه در نظر گرفت که به مذاق هیچ کدام خوش نیامده است.

در شرایطی که کمیته انضباطی تلاش کرده تا با محرومیت هایی تقریبا یکسان به جانبداری متهم نشود، هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال احکام صادره را قبول ندارند و آن را مغرضانه خوانده اند.

به نظر می رسد کمیته انضباطی بدون در نظر گرفتن شدت تخلفات تلاش کرده تا به نوعی محرومیت هر دو باشگاه یکسان بوده تا اعتراضی را به دنبال نداشته باشد، محرومیت از حضور تماشگران، جریمه نقدی تقریبا یکسان، و محرومیت مشابه بازیکنان نمونه ای از این تلاش برای 50-50 کردن مجازات است، اما ظاهرا همین رویکرد کار را خراب تر کرده و حالا هر دو باشگاه با مقایسه شدت تخلف های صورت گرفته حکم در نظر گرفته برای دیگری را سبک شمرده و خود را مستحق این برخورد نمی دانند.

انصاری فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با سنگین دانستن محرومیت های اعمال شده برای پرسپولیس خواستار تجدید نظر در احکام صادره شد. در سوی مقابل باشگاه استقلال نیز با انتشار بیانیه ای به انتقاد از یکسان بودن جرایم پرداخته و نسبت به آن ابراز تاسف کرده است.

در حکم صادرشده علیه پرسپولیس خبری از محرومیت برای کنعانی زادگان که با شوت کردن توپ به سمت جایگاه استقلالی ها باعث ایجاد تنش شد، نیست و این مساله مورد اعتراض استقلال قرار گرفته است.

در سوی مقابل پرسپولیسی ها معتقدند کمیته انضباطی نسبت به رفتار تبریزی که باعث بروز جنجال در زمین و پرتاب سنگ به سمت کنعانی زادگان شد منفعل عمل کرده است. محرومیت شجاع خلیل زاده و محروم نشدن دانشگر که هر دو به نوعی با رفتار خود حرمت داور را نگه نداشتند نیز از دیگر انتقادهای باشگاه پرسپولیس است.

دیدگاه تان را بنویسید