صدای رئیس کمیته ملی المپیک درآمد/صالحی امیری: ترک ها شور داوری را در آوردند!

رئیس کمیته ملی المپیک به شدت نسبت به ناداوری در بازی های اسلامی اعتراض کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پس از پایان رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی که ایران در جایگاه سوم ایستاد، صالحی امیری با تمجید از ورزشکاران ایران گفت: کاروان ما در این رقابت ها خوب کار کرد. اگر ناداوری ترک ها نبود نتایج می توانست از این هم بهتر باشد. ما در کشتی 90 درصد کسب مدال داشتیم. در تکواندو از 15 نفر، 13 مدال گرفتند که قابل تقدیر بود. در والیبال در هر دو بخش مدال گرفتیم و این اتفاق در تنیس روی میز هم افتاد.

صالحی امیری درباره دلیل از دست رفتن جایگاه دومی گفت: در وزنه برداری شرایط ما خوب بود اما میزبان کار غلطی کرد که سه مدال برای هر وزن توزیع شد. دومی ما قطعی بود اما ازبک ها با پنج قهرمان، 15 طلا گرفتند و داستان عوض شد. اگر این اتفاق ناصحیح رخ نمی داد ما قطعا دوم می شدیم.

وی ادامه داد: ترکیه میزبان رقابت ها بود و این که داوری ها همیشه کمی به سود میزبان است، چیز عجیبی نیست اما ترک ها دیگر شورش را در آوردند. در تکواندو دختر ما 20-10 جلو بود و بازنده اش کردند. مسئولان فدراسیون جهانی تکواندو کنار من نشسته بودند و از آنها پرسیدم واقعا درست بود؟ آنها سری به نشانه تاسف تکان دادند و چیزی نگفتند.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره عملکرد برخی رشته های ضعیف نیز گفت: ما بلافاصله یک کمیته فنی بررسی رویداد را پس از بازگشت تشکیل می دهیم تا واقعیت ها منعکس شود. در کاراته و دوومیدانی ضعف هایی داشتیم. رقابت های دوومیدانی را از نزدیک دیدم. من معتقدم این رشته نیازمند یک برنامه جدید برای رویکرد 5 ساله و یا حداقل سه ساله تا (المپیک) پاریس است.

دیدگاه تان را بنویسید