یادداشت جی پلاس

قهر داوری بعد از شکست در جنگ پنهان میان داورهای والیبال!

سرپرست فدراسیون والیبال بعد از اتفاقاتی که برای حضورش به عنوان کاندیدای ریاست این فدراسیون رخ داد و به نوعی جنگ داوری- داورزنی را باخته بود، دلخور و ناراحت به نظر می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بیستمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی آسیا با سومین قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در این رقابت ها به پایان رسید. با وجود اینکه 8 تیم برتر این رقابت ها راهی دور نهایی انتخابی المپیک قاره آسیا می شدند اما بازهم شاهد مسابقات با کیفیتی نبودیم. به هرترتیبی بود تیم ایران قهرمان شد تا هم چنان امید اول کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا باشد.

برگزاری رقابت ها در ایران حاشیه های خاص خود را هم داشت؛ یکی از موضوعاتی که در حاشیه این مسابقه ها رخ داد مربوط به پایان ثبت نام کاندیداهای پست ریاست فدراسیون والیبال بود. تنها 2 روز از آغاز رقابت ها گذشته بود که در آخرین روز ثبت نام اعلام شد بعد از نام نویسی محمدرضا داورزنی، افشین داوری سرپرست فعلی فدراسیون برای حضور در انتخابات از سمتش استعفا داده است. در حالی که همه فکر می کردند مطابق انتظار داوری هم وارد گود می شود، وزارت ورزش با استعفای او مخالفت کرد تا داوری دیگر شانسی برای حضور در انتخابات نداشته باشد.

ساعاتی از عدم پذیرش استعفای داوری از سوی وزارت ورزش نگذشته بود که او در اظهار نظری اعلام کرد به نظر وزارت احترام می گذارد و هیچ مشکلی با این موضوع ندارد. او گفت کارمند وزارت و تابع آن هاست. البته داوری چاره ای جز زدن این حرف ها نداشت چرا که نمی توانست مخالفت علنی با وزارت و شخص داورزنی داشته باشد.

بعد از آن اتفاق افشین داوری حضور کمرنگی هم در رقابت های قهرمانی آسیا داشت همه می دانستند که افشین داوری ظاهرا قهر کرده است. هرچند که او با لبخندی که در اکثر موارد بر لب دارد تلاش کرد که نشان دهد از نظر او اتفاقی رخ نداده اما در روز پایانی رقابت ها او دیگر نتوانست به بی تفاوت نشان دادن خود و رفتار عادی اش ادامه بدهد.

سرپرست فدراسیون والیبال در مراسم اهدای جام و مدال تیم ها در این مسابقات، در گوشه ای ایستاده بود و فقط نگاه می کرد و در میان مسئولانی که جام و مدال اهدا می کردند نباشد.

افشین داوری که در ماه های گذشته تلاش زیادی برای جلب نظر و اعتماد روسای هیات و افراد تاثیرگذار در انتخابات کرد، به یک باره همه چیز را از دست رفته دید. او هیچ چیز بر زبان نیاورد اما عدم حضور در میان مسئولان برای اختتامیه والیبال قهرمانی آسیا به وضوح ثابت کرد که داوری دیگر میل و رغبتی به کار کردن ندارد.

جمشید تقی زاده معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش جوایز تیم ها را به همراه دکتر صالحی امیری، درخشنده و رییس کنفدراسیون آسیا اهدا کردند اما در این میان هیچ نشانی از داوری نبود.

بنابراین افشین داوری که به دنبال کرسی ریاست و سرشار از هیجان برای حضور در انتخابات بود؛ کارش به جایی رسید که حتی رغبتی برای حضور در مراسم اهدای مدال و اختتامیه نداشت. او که روزی برای سفر به آمریکا و همراهی با تیم ملی در مرحله نهایی لیگ ملت ها تلاش زیادی انجام داد اما در تهران حتی دوست نداشت در عکس های یادگاری حاضر باشد.

حال باید دید در چند ماه آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد و آیا داورزنی می تواند با موانعی که بر سرراه تایید صلاحیتش وجود دارد بجنگد و بار دیگر به جایی برگردد که به خاطر معاونت وزیر آن را رها کرد؛ یا خیر؟

 

photo_2019-09-22_19-33-49

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید