گفت وگوی جی پلاس با رییس کمیته رویداد‌های بین المللی فدراسیون والیبال؛

پاسخ درخشنده به اتفاق عجیب پایان والیبال قهرمانی آسیا

در پایان رقابت های والیبال قهرمانی آسیا و در زمان معرفی بهترین های جام، اتفاق عجیبی رخ داد که باعث تعجب همه شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، رقابت های والیبال قهرمانی آسیا با قهرمانی تیم ملی ایران در تهران به پایان رسید. در مراسم اختتامیه این مسابقه ها و در زمان معرفی برترین های این دوره از رقابت ها به غیر از بازیکنان و کادر ایران، تماشاگران و رسانه ها نیز متعجب و شوکه شدند.

در حالی که طبق روال رقابت های والیبال، ارزشمندترین بازیکن رقابت ها که مهم ترین عنوان نیز محسوب می شود از تیم قهرمان معرفی می شود؛ اما در کمال تعجب توماس ادگار بازیکن تیم ملی استرالیا به عنوان ارزشمندترین بازیکن یا MVP انتخاب شد؛ بازیکنی که در فینال رقابت ها به خاطر عملکرد ضعیف بیرون رفت.

البته ادگار تا قبل از فینال خوب کار کرده بود و از بازیکنان خوب رقابت ها محسوب می شد. با این حال همه قبول دارند که بازیکنان تیم ملی شایسته ترین نفرات برای رسیدن به این عنوان بودند. با وجود اینکه تیم ملی و بازیکنان اصلی خستگی زیادی را به خاطر سفرها و مسابقات زیاد متحمل شده بودند اما بازهم در رقابت ها عملکرد خوبی داشتند.

زمانی که سعید درخشنده رییس کمیته رویداد‌های بین المللی فدراسیون والیبال جایزه ادگار را به او می داد بازیکنان ایران مثل موسوی و غلامی بیش از بقیه تعجب کرده بودند چرا که آن ها حق ایران می دانستند که این عنوان را به دست بیاورد.

سعید درخشنده رییس کمیته رویداد‌های بین المللی فدراسیون والیبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره عدم انتخاب ارزشمندترین بازیکن از تیم ایران اظهار کرد: انتخاب بهترین ها قبل از مسابقه فینال بر اساس VIS مشخص می شود و انتخاب ارزشمند ترین بازیکن نیز با نظر اعضای کمیته کنترل تعیین می شود که معمولا به کاپیتان تیم قهرمان تعلق می گیرد. چون سعید معروف به عنوان بهترین پاسور انتخاب شده بود و طبق تصویب کمیته مسابقه های آسیا در سال هاى اخیر که یک بازیکن فقط در یک پست می تواند به عنوان بهترین معرفی شود دیگر نمی توانستیم این عنوان را به معروف بدهیم. ضمن اینکه حتما باید هشت نفر بازیکن برتر معرفی شود که اگر یک بازیکن در دو بخش بهترین شود در آن زمان هفت نفر می شوند.

دیدگاه تان را بنویسید